  • 21. Data: 2005-05-19 22:06:40
    Temat: Re: [press] "Rzeczpospolita" - ranking kart kredytowych
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

    > Wyobraź sobie, że są karty, na których % są NIŻSZE niż przy niektórych
    > kredytach gotówkowych albo odnawialnych i do tego dochodzi jeszcze
    > GP.

    Pokaz mi karte kredytowa, dla ktorej obowiazuje "grace period" w
    sytuacji, gdy nie splacasz calego zadluzenia od razu.

    MJ

  • 22. Data: 2005-05-19 22:15:02
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Pokaz mi karte kredytowa, dla ktorej obowiazuje "grace period" w
    > sytuacji, gdy nie splacasz calego zadluzenia od razu.

    Może niedokładnie napisałam, jednak kto jak kto, ale to Ty stały bywalec pbb
    powinieneś wiedzieć o co chodzi :-) Używając kredytu
    odnawialnego/gotówkowego płacisz odsetki od razu, przy karcie masz efektywne
    odroczenia w spłacie o GP (oczywiście tylko w pierwszym okresie i przy
    milczącym założeniu, że to transakcja bezgotówkowa). Później spłata jest już
    "normalna" :-)

    przyszłość/ Woody Allen

  • 23. Data: 2005-05-19 22:45:21
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Glenn" <g...@b...pl> writes:

> [...]
    > efektywne odroczenia w spłacie o GP (oczywiście tylko w pierwszym
    > okresie i przy milczącym założeniu, że to transakcja bezgotówkowa).

    No wiec wlasnie - dla osoby, ktora uzywa karty do zaciagania kredytu
    "na dluzej", kwestia GP jest pomijalna...

    MJ

  • 24. Data: 2005-05-19 22:55:42
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    Michal Jankowski wrote:

    > No wiec wlasnie - dla osoby, ktora uzywa karty do zaciagania kredytu
    > "na dluzej", kwestia GP jest pomijalna...

    no chyba, że od dnia zakupu do terminu płatności KK, a potem ROR Dt

    trainer

  • 25. Data: 2005-05-20 05:38:28
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Dlaczego? Jak ktos ma konto w takim Pekao SA czy gdzies indziej?
    > A kredyt mozna zaciagnac np na jeden miesiac - i juz. A normalnie go
    > splacac. Czy wtedy sytuacja finansowa jest fatalna?

    Tylko po co?

  • 26. Data: 2005-05-20 05:39:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Markus Sprungk wrote:

    > Opowiadasz. Przemyśl sprawę jeszcze raz. Dla kogoś kto spłaca zadłużenie
    > regularnie (tak jak ja) karta kredytowa jest rozwiązaniem idealnym.
    > Przesuwasz wydawanie pieniędzy o 1,5 miesiąca. To źle?

    Nie.
    Tylko, że ty używasz karty jako instrumentu do manipulowania pieniędzmi,
    a nie jako źródło pieniędzy w postaci kredytu.

  • 27. Data: 2005-05-20 05:55:09
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    witek wrote:

    > Nie.
    > Tylko, że ty używasz karty jako instrumentu do manipulowania pieniędzmi, a
    > nie jako źródło pieniędzy w postaci kredytu.

    powinieneś napisać "czyli" a nie "a nie:
    po korekcie zdanie wygląda tak, bo nie wiem czy nie zauważyłeś, ale kruszysz
    kopie w niesłusznej sprawie, ot tak, aby być w opozycji do kogoś

  • 28. Data: 2005-05-20 06:06:48
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    trainer wrote:

    > powinieneś napisać "czyli" a nie "a nie:
    > po korekcie zdanie wygląda tak, bo nie wiem czy nie zauważyłeś, ale
    > kruszysz kopie w niesłusznej sprawie, ot tak, aby być w opozycji do kogoś

    napisałem, co napisałem.
    wszystko zależy do tego na jaki okres czasu patrzysz.
    Jeżeli popatrzysz na to w skali większej niż jeden miesiąc, to nie jest
    to kredyt, a co najwyżej odroczenie terminu płatności o kilkanaście
    zwykle dni.
    Kredyt zaciągnie się dopiero wówczas, gdy się karty nie spłaci.
    Ale to oznacza, że nie masz kasy na spłatę karty.

  • 29. Data: 2005-05-20 06:20:37
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    witek wrote:

    > napisałem, co napisałem.
    > wszystko zależy do tego na jaki okres czasu patrzysz.

    patrzę powiedzmy na lata ale z uwzględnieniem comiesięcznego zasilania

    > Jeżeli popatrzysz na to w skali większej niż jeden miesiąc, to nie jest to
    > kredyt, a co najwyżej odroczenie terminu płatności o kilkanaście zwykle
    > dni.

    odroczenie terminu płatności czyli "kredyt kupiecki" - c.b.d.o.

    > Kredyt zaciągnie się dopiero wówczas, gdy się karty nie spłaci.
    > Ale to oznacza, że nie masz kasy na spłatę karty.

    kredyt zaciąga się kiedy kupuje się nie mając na koncie pieniędzy;
    _drogi_ kredyt zaciąga się gdy się nie spłaca karty.

    wyobraź sobie np. gościa, który dostaje wynagrodzenie ostatniego dnia
    miesiąca i wtedy spłaca kartę, wszystko to co sobie kupował przez ostatnie
    54 dni
    jeżeli pewnego dnia przeczeka 1 dzień dłużej ze spłatą to znaczy, że był
    kredyt, a jeżeli zapłaci 30-stego tzn. że kredytu nie było?
    koleś ma przesunięte płatności względem dat transakcji i to już wystarczy
    żeby uznać że żyje na kredyt (powiedzmy, że żyje w takim stanie dość
    stabilnie, tzn. nie wychodzi na plus, ale też nie pogrąża się bardziej na
    minusie - ujemne saldo jest tylko na jego karcie kredytowej).
    30-stego, kiedy spłaca kartę za okres np. od 7-ego do 6-stego, to już ma
    nastukane zakupy od 7-ego do 30-tego b.m. a więc nigdy nie jest na plusie.
    w świetle tego co napisałem, wyjaśnij - co czyni jego życie życiem na
    kredyt? czy to że zapłaci odsetki? że przeciągnie płatność na 1-szego?
    no dobra, a jak znajdzie kartę z GP=58 i będzie mógł płacić 4-tego, to
    powiesz że kredyt zaczyna się dopiero od 5-tego?

    pozdro
    trainer

  • 30. Data: 2005-05-20 06:32:19
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    trainer wrote:
> [...]
    > no dobra, a jak znajdzie kartę z GP=58 i będzie mógł płacić 4-tego, to
    > powiesz że kredyt zaczyna się dopiero od 5-tego?

    jeżeli żyje tak bo musi, to znaczy, że totalnie nie ma kasy,
    jeżeli żyje tak, bo ma ochotę spłacać w ostatniej chwili, to jego sprawa
    (może ma takie hobby).
    Dalej twierdzę, że taki "kredyt" to marny kredyt, bo nie do tego karta
    kredytowa służy.