  • 1. Data: 2013-03-28 21:16:57
    Temat: [pr] Masz konto w tym banku? Od maja zapłacisz więcej (mBank, MultiBank)
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    HotMoney donosi:

    <cite>
    Smutne wieści dla klientów mBanku oraz MultiBanku. Zmiany w tabeli opłat
    dotkną ponad 2,5 mln osób posiadających rachunki prywatne w obu tych
    instytucjach.

    Wchodząca w życie w połowie maja nowa taryfa spowoduje wzrost opłat
    między innymi za wypłaty z bankomatów, sprawdzanie salda oraz przelewy z
    rachunku karty.

    Najbardziej uderzy w użytkowników debetówek mBanku, którzy często
    wyjeżdżają za granicę. Dotychczas mogli bezpłatne wybierać pieniądze z
    bankomatów poza Polską. Od maja zapłacą za każdym razem 3 proc.
    podejmowanej kwoty, minimum 9 zł.

    Zdaniem analityków przyczyną ostatnich zmian w cennikach detalicznych
    marek BRE jest obniżka interchange, czyli prowizji, jaką sklepy
    odprowadzają do banków za rozliczone płatności kartami - podaje
    "Dziennik Gazeta Prawna".

    Visa i MasterCard obniżyły interchange od początku tego roku ze średnio
    1,6-1,7 proc. do 1,2-1,3 proc., co dla banków może oznaczać znaczny
    spadek przychodów.

    BRE to nie pierwszy bank, który w ostatnim czasie zdecydował się na
    zmiany w tabeli opłat i prowizji niekorzystne dla klientów. Finansowo
    odczuli fuzję z BZ WBK klienci Kredyt Banku.

    Podwyżki stawek były również w BGŻ, BOŚ, Toyota Banku, a jeszcze
    wcześniej w Raiffeisen Banku i Banku Handlowym.

    Autor: Emilia Masoń
    </cite>

    Źródło:
    <http://www.hotmoney.pl/Masz-konto-w-tym-banku-Od-ma
    ja-zaplacisz-wiecej-a29967>
    = <http://skroc.pl/ccc77ccc>
    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2013-03-28 22:18:15
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzexs" napisał w wiadomości grup

[...]

    Dla karty wydanej do rach w EUR wyplata z bankomatow bedzie dalej darmowa.
    Jezeli podrozujemy po krajach z EUR nie bedzie tez przewalutowania. EUR
    mozna taniej kupic w kantorach on-line i prawie bezkosztowo wplacic na rach.
    w EUR.

  • 3. Data: 2013-03-28 22:21:32
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Grzexs <g...@g...pl> writes:

    > Wchodząca w życie w połowie maja nowa taryfa spowoduje wzrost opłat
    > między innymi za wypłaty z bankomatów, sprawdzanie salda oraz przelewy
    > z rachunku karty.

    A jakiś link do tej planowanej TOiP (bo może coś przeoczyłem)

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    < nobse> bleh... last night I had a dream... someone NMU'ed vim...

  • 4. Data: 2013-03-29 00:23:51
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał w wiadomości grup

    Grzexs <g...@g...pl> writes:

> [...]
    > z rachunku karty.

    A jakiś link do tej planowanej TOiP (bo może coś przeoczyłem)

    ----------------
    http://www.mbank.pl/porozmawiajmy/blog/artykul,1429,
    zmiana-taryfy-prowizji-i-oplat.html

  • 5. Data: 2013-03-29 08:46:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Grzexs" kj28fq$76v$...@n...news.atman.pl

> [...]
    granicę. Dotychczas mogli bezpłatne wybierać
    > pieniądze z bankomatów poza Polską. Od maja zapłacą za każdym razem 3 proc.

    SyneCek daje wypłaty za free -- więc chyba nikt nie zapłaci mBankowi. :)
    (imo -- nie zapłacą mBankowi, bo nie skorzystają)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2013-03-29 10:23:00
    Od: Zibo <z...@g...com>

    W dniu czwartek, 28 marca 2013 21:16:57 UTC+1 użytkownik Grzexs napisał:
> [...]
    >

    > Podwyżki stawek były również w BGŻ, BOŚ, Toyota Banku, a jeszcze
    >
    > wcześniej w Raiffeisen Banku i Banku Handlowym.

    Byleby multiTransferu nie ruszali. Reszta może się zmieniać

  • 7. Data: 2013-03-29 12:12:37
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:kj3gt9$dp0$2@node2.news.atman.pl...

    > "Grzexs" kj28fq$76v$...@n...news.atman.pl

    > SyneCek daje wypłaty za free -- więc chyba nikt nie zapłaci mBankowi. :)
    > (imo -- nie zapłacą mBankowi, bo nie skorzystają)

    Do wyplat za granica nalezy zaopatrzyc sie w karte do konta walutowego,
    rozne oferty w kilku bankach, te wyplaty za free sa tak na prawde drogie, bo
    bank odbija sobie wszystkie koszty na przewalutowaniu. Nawet lepiej zaplacic
    stala kwote rzedu np. 5zl i wyplacac z konta walutowego w tej samej walucie.
    szczegolnie polecane, jezeli wyplacamy EUR, GBP lub USD bo wtedy mamy
    mozliwosc pominiecia jakichkolwiek przewalutowan uzywajac odpowiedniego
    konta i katy do niego.

  • 8. Data: 2013-03-29 12:58:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 29 marca 2013 08:46:46 UTC+1 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:
    > SyneCek daje wypłaty za free

    Ale wkrótce możesz zobaczyc komunikat:
    "W oparciu o wyniki najnowszych badań przeprowadzonych wśród obecnych i
    potencjalnych klientów, 1 kwietnia br. bank wprowadza zmiany w ofercie."

  • 9. Data: 2013-03-29 15:26:55
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu piątek, 29 marca 2013 12:12:37 UTC+1 użytkownik Krzysztof napisał:
    >Nawet lepiej zaplacic
    > stala kwote rzedu np. 5zl i wyplacac z konta walutowego w tej samej walucie.

    wszystko zalezy od wyplacanych kwot.

  • 10. Data: 2013-03-29 18:01:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof" 51557726$0$1259$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    wyplacamy EUR, GBP lub USD bo wtedy mamy mozliwosc
    > pominiecia jakichkolwiek przewalutowan uzywajac odpowiedniego konta i katy do

    Zgadzam się prawie w 100% -- kosztem jest przewalutowanie w Polsce,
    gdyż Polacy zwykli trzymać plny. Obecnie grono rządzących Polską
    dąży do zmiany tej sytuacji na korzystniejszą dla klientów banków. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'