    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: poży
    Date: Fri, 11 Apr 2014 22:11:43 +0200

    > Znajomi będą potrzebować kredytu/pożyczki na pokrycie sporych,
    > nieznanych jeszcze kosztów transportu medycznego zza oceanu - przyjmijmy
    > 100kPLN. Zabezpieczeniem ma być dom (na 99% wartość nieruchomości
    > przewyższy kwotę kredytu) więc wydaje mi się, że najlepsza byłaby jakaś
    > pożyczka hipoteczna (jeśli dobrze kojarzę to kredyt hip. jest na zakup,
    > a pożyczka na dowolny cel z zabezpieczeniem na hipotece?). W grę wchodzi
    > trzech kredytobiorców:
    > 1. emeryt, 75 lat - współwłaściciel nieruchomości
    > 2. emeryt, 68 lat - współwłaściciel nieruchomości
> [...]

    przy pożyczce hipotecznej istotny jest max poziom LTV, na 80% dostaniesz
    w ING,
    w kilku bankach na max 70% LTV, natomiast w PKO dostaną do 60%

    potrzebują 100kzł a jaka jest wartość nieruchomości?
    warunki cenowe w ww. będą zbliżone, marża 3,6-4%

    ale problemem będzie wiek pożyczkobiorców, czy ten pracujący jest
    również współwłaścicielem tej nieruchomości?

    nawet jeżeli emeryci chcą TYLKO użyczyć nieruchomość pod zabezpieczenie
    to ich wiek również będzie brany pod uwagę i...wyjdzie na to że jedyną
    opcją będzie Alior, bo kredytuje do 80 r.ż. czyli na 5 lat!

    jeżeli chcemy podejść do tematu od strony wieku to jaki jest dochód ww.?
    wiek najmłodszego będzie miał kluczowe znaczenie jeżeli jego dochód
    będzie dominujący

    czyli jeżeli nie będzie info nt. tego kto i jaki ma dochód - nie da rady
    ocenić jaki zostanie przyjęty max okres kredytowania

    wniosek:
    jak wyglądają dochody poszczególnych osób? - okres kredytowania
    jaka jest wartość nieruchomości, która ma stanowić zabezpieczenie? - LTV

    --
    pozdrawiam
    RobertS