  • Date: Wed, 29 Feb 2012 15:28:37 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: podwójna niekompetencja w Millenium

    W dniu 29.02.2012 14:41, Wiesław Gajda (Gold Finance) pisze:

    > Źle podejrzewasz. Wynika to z procedur kredytowych banku. Niektóre banki jak
    > ognia boją się wysokiej szkodowości kredytów, a takie ryzyko jest
    > szczególnie wysokie w przypadku klientów mających "wysoką skłonność do
    > zaciągania zobowiązań". Banki po prostu nie chcą mieć w swoim portfelu
    > kredytowym klientów, którzy się kredytują "bez opamiętania", nawet jeśli
    > mają zdolność kredytową. Spece od ryzyka kredytowego, którzy piszą im te
    > procedury zakładają, że jeśli ktoś ma np. 12 kredytów, to ma do tego

    Jak słyszę słowo "procedury" to mnie czasem aż trzęsie... To jest
    totalna bezmyślność, bo należy odróżnić przypadek, kiedy ktoś "dobiera"
    do "pełna" (czyli końca zdolności), potem refinansuje i znowu
    "dopełnia", od sytuacji kiedy ktoś nabrał "na szybko" gorsze kredyty (bo
    np. nie miał czasu na procedury hipoteczne) a teraz chce je sobie
    połączyć i potanić, oraz od sytuacji kiedy ktoś np. kupował
    urządzenia/AGD/RTV/whatever w kilkunastu różnych sklepach zamiast w jednym.

    To są trzy skrajnie odmienne przypadki posiadania wielu kredytów, a
    opisanej przez Ciebie ryzykownej sytuacji odpowiada tylko pierwszy.