    From: "Wiesław Gajda \(Gold Finance\)" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: podwójna niekompetencja w Millenium
    Date: Wed, 29 Feb 2012 14:41:14 +0100

    > Niekompetencja 1: pracownicy banku nie znają własnych ograniczeń.

    To fakt, powinni wiedzieć, że bank ma ograniczenia co do ilości
    konsolidowanych zobowiązań.

    > Niekompetencja 2: mają bezsensowne ograniczenia formalne... jak
    > podejrzewam wynikające z ograniczeń jakiegoś tandetnego podsystemu
    > komputerowego.

    Źle podejrzewasz. Wynika to z procedur kredytowych banku. Niektóre banki jak
    ognia boją się wysokiej szkodowości kredytów, a takie ryzyko jest
    szczególnie wysokie w przypadku klientów mających "wysoką skłonność do
    zaciągania zobowiązań". Banki po prostu nie chcą mieć w swoim portfelu
    kredytowym klientów, którzy się kredytują "bez opamiętania", nawet jeśli
    mają zdolność kredytową. Spece od ryzyka kredytowego, którzy piszą im te
    procedury zakładają, że jeśli ktoś ma np. 12 kredytów, to ma do tego
    "ciągotki" i jest prawdopodobne, że nawet po konsolidacji klient powróci do
    niechlubnej praktyki kredytowania się korzystając z obniżenia rat kredytów.
    I wtedy sytuacja się powtarza - klient ma coraz większe miesięczne
    obciążenia, aż w końcu tonie, bo nie da się już konsolidować. (np. kończy
    się zdolność kredytowa lub brakuje zabezpieczeń). Nota bene miałem klientkę
    lekarza, która z kredytów gotówkowych postawiła dom. Nabrała tych kredytów
    chyba ze 30 na łączną kwotę 900 000 pln, a raty miesięczne wynosiły ze 30
    000. Wprawdzie ją na to stać, ale sposób finansowania zdecydowanie
    bezmyślny.

    --
    Pozdrawiam,

    Wiesław Gajda