  • 91. Data: 2009-04-20 18:30:21
    Temat: Re: platne hasla w mBanku :(
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 20 kwiecień 2009 10:35
    (autor S.T.
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <7...@n...onet.pl>):

    > 7. SMS trzeba jeszcze usunąć

    U mnie usuwa się sam.

    > 8. Wyciszenie dzwonków w telefonie na czas zlecania przelewów
    > (Przelewy często wykonuję gdy inni domownicy już śpią,
    > a nie mam zamiaru ich budzić)

    Ale esemes nie dzwoni dzwonkiem, tylko sygnałem osobnym. Cichym i
    nieinwazyjnym. Inaczej wszystki ten spam, co rozsyłają żebracy by budził w
    nocy.

    --
    Tristan

  • 92. Data: 2009-04-20 18:36:01
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    > Bez znaczenia, nie chodzi o to, co jest potrzebne do wygenerowania listy
    > (obecnie nic nie jest potrzebne, generuja sie np. same), tylko o to, kto
    > bedzie mial dostep do hasel (albo raczej tych PINow), i jak to bedzie
    > zapewnione.

    Normalnie. Klikasz, podajesz kolejne hasło z aktywnej listy, pobierasz
    PDF-a i finito.

    Hasła nie muszą być widoczne na stałe po zalogowaniu, ponieważ:

    1) masz je wydrukowane,
    2) zmniejszało by to bezpieczeństwo.

    A co użytkownik zrobi z tym pdf-em to jego problem, mądry wydrukuje i
    skasuje lub inaczej zabezpieczy, głupi ustawi jako tapetę. Liście papierowej
    też możesz zrobić zdjęcie i dać na pulpit, więc argumenty, że pdf jest
    niebezpieczny, bo w postaci cyfrowej odpadają.

  • 93. Data: 2009-04-20 21:28:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> writes:

    > Normalnie. Klikasz, podajesz kolejne hasło z aktywnej listy,
    > pobierasz PDF-a i finito.

    Tyle ze te listy sa po to, by trojan na pececie albo w innej kafejce nie
    mogl ich wykorzystac. Przesylajac je do niezabezpieczonego komputera nie
    masz szans na spelnienie tego warunku. Innymi slowy, w takiej sytuacji
    one przestaja byc przydatne i nie roznia sie specjalnie od loginu i hasla.

    Listy "hasel" jednorazowych (tak jak kazdy PIN) sa slabym, dodatkowym
    zabezpieczeniem - ostatnia deska ratunku dla kogos, kto ma np. trojana
    w systemie. Jesli zalozymy, ze terminal jest bezpieczny, to logowanie
    przy pomocy loginu i hasla jest rzedy wielkosci bardziej bezpieczne od
    PINow (w tym takich jednorazowych) itp.

    > A co użytkownik zrobi z tym pdf-em to jego problem, mądry wydrukuje i
    > skasuje lub inaczej zabezpieczy, głupi ustawi jako tapetę.

    Nie. Madry ich nie sciagnie z sieci.

    > Liście
    > papierowej też możesz zrobić zdjęcie i dać na pulpit, więc argumenty,
    > że pdf jest niebezpieczny, bo w postaci cyfrowej odpadają.

    Liste papierowa wyjmujesz ze skrzynki, nie masz jej nawet przez chwile
    w komputerze.
    Oczywiscie listy papierowe takze sa narazone na ataki - tyle ze inne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 94. Data: 2009-04-20 23:50:27
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > U mnie usuwa się sam.

    Przed czy po przeczytaniu? ;-)

    > Ale esemes nie dzwoni dzwonkiem, tylko sygnałem osobnym. Cichym i
    > nieinwazyjnym. Inaczej wszystki ten spam, co rozsyłają żebracy by budził w
    > nocy.

    Cóż, widocznie jestem szczęściarzem, bo do mnie taki spam nie dociera.
    I mogę sobie pozwolić na głośny i wyraźny sygnał dla SMSów,
    bo nie odbieram ich kilkadziesiąt na godzinę,
    tylko kilka, góra kilkanaście miesięcznie.
    Zdziwiony?

  • 95. Data: 2009-04-21 05:51:23
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 kwiecień 2009 01:50
    wasz znak: <4...@n...onet.pl>):

    > Cóż, widocznie jestem szczęściarzem, bo do mnie taki spam nie dociera.

    No ja walczę. Pisałem pisma do Polkomtela, ale nic. Wciąż spam za spamem.
    Choć to zależy od komórki chyba, bo mam drugi numer w przedpłacie SamiSwoi
    i tam faktycznie cisza. Ale i tak nie mam dzwonka-budzika, bo czasami szef
    coś pisze, czasami koledzy. Nie jestem dzieckiem esesmanów (ja zużywam
    około 4 sztuk miesięcznie), ale przyjmowanie tychże jest 100 razy lepsze
    niż telefonów.

    > I mogę sobie pozwolić na głośny i wyraźny sygnał dla SMSów,
    > bo nie odbieram ich kilkadziesiąt na godzinę,
    > tylko kilka, góra kilkanaście miesięcznie.

    No to tym bardziej po co Ci sygnał? Do mejla też masz sygnał? Ja mam
    wyłączony dzwonek w telefonie w ogóle, nawet na dzwonienienie. Jak nie mam
    czasu odbierać, to co ma dzwonić i zatruwać życie? A jak mam czas na
    odbieranie, to sam wibrator dość się awanturuje, żebym zauważył.

    --
    Tristan

  • 96. Data: 2009-04-21 05:57:26
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 20 kwiecień 2009 23:28
    (autor Krzysztof Halasa
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <m...@i...localdomain>):

    > Tyle ze te listy sa po to, by trojan na pececie albo w innej kafejce nie
    > mogl ich wykorzystac.

    No ale kto każe wgrywać PDFa w kafejce albo na pececie z trojanami (bardzo
    mitycznymi zresztą)?

    > Przesylajac je do niezabezpieczonego komputera nie
    > masz szans na spelnienie tego warunku.

    Ale to użytkownik ma decydować o momencie przesłania. Więc może to zrobić na
    bezpiecznym komputerze, skoro lubi bezpłatne listy pdfowe.

> [...]
    > w systemie. Jesli zalozymy, ze terminal jest bezpieczny, to logowanie
    > przy pomocy loginu i hasla jest rzedy wielkosci bardziej bezpieczne od

    Tak, ale PÓŹNIEJ już sobie możesz korzystać gdzie chcesz. Chodzi o moment
    wygenerowania listy. Część osób nie chce esesmanów, bo one nie działają za
    granicą. I wtedy, przed wyjazdem, na swoim kompie, wygenerują sobie listę
    do używania za granicą.

    > Nie. Madry ich nie sciagnie z sieci.

    Tak, tak, mądry zapłaci 5zł za przesłanie...

    > Liste papierowa wyjmujesz ze skrzynki, nie masz jej nawet przez chwile
    > w komputerze.

    No więc niektórzy mają, właśnie w tym rzecz. Przepisują albo fotografują. Bo
    papierowość bywa niewygodna.

    > Oczywiscie listy papierowe takze sa narazone na ataki - tyle ze inne.

    Ale jak chcesz, to se możesz wydrukować tego PDFa na bezpiecznym kompie i
    skasować. Chodzi o DODATKOWĄ MOŻLIWOŚĆ. A nie o obowiązek generowania list
    na kompach w kafejkach.

    --
    Tristan

  • 97. Data: 2009-04-21 06:39:44
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Tristan <n...@s...pl> writes:

> [...]
    > wasz znak: <m...@i...localdomain>):

    > No ale kto każe wgrywać PDFa w kafejce albo na pececie z trojanami (bardzo
    "Mitycznymi"? NIe tak dawno byłem u pewnej znajomej. Ma kablówkę z
    publicznym ip. Byłem u niej tuż po instalacji tejże kablówki. (tydzień
    minął?) Nie dało się z jej windą nic zrobić. Komputer był zainfekowany
    chyba wszystkim co było wtedy znane.

    KJ

    --
    Teamwork is essential -- it allows you to blame someone else.

  • 98. Data: 2009-04-21 07:35:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 kwiecień 2009 08:39
    (autor Kamil Jońca
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <8...@a...kjonca>):

    > "Mitycznymi"?

    No. Owszem, w czasach pendrajwów się nieco świństwa zaroiło, bo z 4 lata
    temu to wirusa na oczy nie widziałem. Teraz owszem, czasami coś się szlaja,
    bo pendrajwy.

> [...]
    > publicznym ip. Byłem u niej tuż po instalacji tejże kablówki. (tydzień
    > minął?) Nie dało się z jej windą nic zrobić. Komputer był zainfekowany

    I który z nich jest przygotowany do ataku na Twoje dane? Do ich wykradzenia?
    I to jednocześnie haseł z mBanku jak i list z kodami?

    --
    Tristan

  • 99. Data: 2009-04-21 07:42:09
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    [....]

    > I który z nich jest przygotowany do ataku na Twoje dane? Do ich wykradzenia?
    > I to jednocześnie haseł z mBanku jak i list z kodami?

    Nie wiem, nie wnikałem.
    Jednak coś kojarzę, że w archiwum pbb, jakiś czas temu (>> 4lata) ktoś
    się żalił, że pojawiła się prośba o 5 hasełek z listy. Więc to też nie
    jest takie "mityczne"
    KJ

    --
    poisoned coffee, n.:
    Grounds for divorce.

  • 100. Data: 2009-04-21 07:58:13
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 kwiecień 2009 09:42
    (autor Kamil Jońca
> [...]

    > Jednak coś kojarzę, że w archiwum pbb, jakiś czas temu (>> 4lata) ktoś
    > się żalił, że pojawiła się prośba o 5 hasełek z listy. Więc to też nie

    Ale nikt nie każe Ci korzystać z takiej opcji. Jakby była, byłaby
    rozwiązaniem dla zagraniczniaków.

    --
    Tristan