  • 11. Data: 2003-10-03 11:25:43
    Temat: Re: placilem KK, oddali gotowke
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    > No normalnie idziesz i dziekujesz, bo ci nie odpowida.
    > Ja tak samo kiedys zrobilam z radiem do auta.
    > Oddalam nastepnego dnia bo mi nie pasowalo.
    > (MM Marki)

    Dokladnie tak.

    MarcinP

  • 12. Data: 2003-10-03 13:47:43
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl>

    Użytkownik "Yareck" <j...@i...KILLSPAM.pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze można zapłacić KK a zwrot zrobić na VE. Prawie jak gotówką ...
    > Pod warunkeim, że nie sprawdzają numerów karty ale jeszcze nigdy się z
    tym nie
    > spotkałem a robiłem takie wzroty parę razy (Praktiker, OBI,
    MediaMarkt, Castorama).

    Mnie zdarzyło się dostać zwrot ceny reklamowanego towaru tylko raz,
    w realu. Odmówiono dokonania zwrotu gotówką (zresztą nie zależało mi na
    tym), mało tego, zażądano ode mnie tej samej karty, którą płaciłem za
    ten towar. Prosiłem o podanie numeru - podobno to niemożliwe.
    Wyciągnąłem jedną z "podejrzanych" kart - okazało się, że to nie ta
    (choć "przypięta" do tego samego rachunku - jedna główna, druga
    dodatkowa), dopiero na drugą udało się dokonać zwrotu. Małem mało czasu,
    a wszystko to długo trwało, więc nie chciałem już dziewczyny odpytywać,
    co by zrobiła, gdybym nie miał już tamtej karty kredytowej ze względu na
    rezygnację z jej użytkowania.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl

  • 13. Data: 2003-10-03 17:50:05
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Jarosław Lech napisał:

> [...]
    > a wszystko to długo trwało, więc nie chciałem już dziewczyny odpytywać,
    > co by zrobiła, gdybym nie miał już tamtej karty kredytowej ze względu na

    Ja się kiedyś zapytałem: wołają oberkierownika, który zatwierdza wypłatę
    gotówki.

    pzdr

    Tomek

    --
    Zaloz prywatne forum:
    http://forum.onet.pl

  • 14. Data: 2003-10-03 23:01:29
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl>

    poilkj <p...@g...pl> napisał(a):

    > Ciekawe kiedy wprowadzą coś takiego jak "cash back"
    > Przy płaceniu w supermarkecie, mogę sobie przy kasie dobrać "gotówkę" jako
    > towar. Za całość płaci się kartą.
    > Ba, może to być jedyny "towar", który się "kupuje".
    > Płaci się kartą, a wychodzi z gotówką. Bez prowizji niezależnie od karty. No
    > może zależnie. Ma być debetowa.

    A niby co z tego miałby sklep?
    Czy on nie płaci prowizji od Twoich zakupów?
    Jeżeli kupisz sobie 100 zł. a on zapłaci od tego 4,5 zł, to jedyne sensowne
    wyjście jest takie, że kupujesz 100 zł za 104,5 a sklep dalej nic z tego nie
    ma...
    To juz lepiej (na ogół) w odpowiednim bankomacie...

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 15. Data: 2003-10-03 23:13:48
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Szymon Bzoma napisal/a:

> [...]
    > Jeżeli kupisz sobie 100 zł. a on zapłaci od tego 4,5 zł, to jedyne
    > sensowne wyjście jest takie, że kupujesz 100 zł za 104,5 a sklep

    brzmi to (jak na dziesiejsze pl realia dość futurystycznie, ale sklep ma to,
    że nie wozi gotówki :)))
    też się spotkałem (nie osobiście, na innej grupie, przy innej okazji) z
    opowieściami ze stanów, gdzie niemal w każdym większym sklepie kasjerka
    proponuje wydanie "reszty" do zakupu na kartę.
    No i nie wierzę w te 4,5%, pewnie dla większych sklepów nawet w dzisiejszej
    Polsce jest mniejsza prowizja.

    Zbig.

  • 16. Data: 2003-10-04 08:27:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Szymon Bzoma" <s...@N...gazeta.pl> writes:

    > A niby co z tego miałby sklep?

    Nie musi wozic gotowki z kasy do banku, zatrudniac do tego ochrony i
    placic prowizji od wplaty.

    MJ

  • 17. Data: 2003-10-04 08:35:15
    Od: "corner" <c...@i...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:2...@c...fuw.edu.pl...

    > Nie musi wozic gotowki z kasy do banku, zatrudniac do tego ochrony i
    > placic prowizji od wplaty.

    Całej gotówki w ten sposób nie "sprzeda", więc i tak poniesie te koszty.

  • 18. Data: 2003-10-04 08:49:13
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "corner" <c...@i...pl> writes:

    > Całej gotówki w ten sposób nie "sprzeda", więc i tak poniesie te
    > koszty.

    Na ochrone - moze. Ale prowizja od wplaty tez jest procentowa... Mniej
    gotowki do wozenia, to tez mniejsze ryzyko i pewnie mniejsza skladka
    ubezpieczeniowa... Grosz do grosza.

    Oczywiscie to dziala tylko wtedy, gdy prowizja placona przez sklep,
    gdy place w nim karta, jest mala.

    MJ

  • 19. Data: 2003-10-04 13:48:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> writes:

    > Na ochrone - moze. Ale prowizja od wplaty tez jest procentowa... Mniej
    > gotowki do wozenia, to tez mniejsze ryzyko i pewnie mniejsza skladka
    > ubezpieczeniowa... Grosz do grosza.

    Zwlaszcza, ze sklep pozbywa sie tym sposobem zapewne drobnych, ktore
    sa mniej chetnie przyjmowane przez banki (praktycznie zawsze z prowizja
    - bo normalne, grube banknoty mozna wplacic czesto bez prowizji).

    > Oczywiscie to dziala tylko wtedy, gdy prowizja placona przez sklep,
    > gdy place w nim karta, jest mala.

    Mozliwe, ze moze jej zupelnie nie byc - taka operacja moze byc
    kwalifikowana jako gotowkowa. W kazdym razie potwierdzanie PINem
    i obciazanie rachunku biezacego (gdy bez cashbacka mozna zaplacic w tym
    samym sklepie KK bez PINu) moze na to wskazywac. Obawiam sie tez, ze to
    moze nie dzialac dla zadnej polskiej karty, choc kto wie?
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 20. Data: 2003-10-28 19:34:51
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 3 Oct 2003 15:47:43 +0200, Jarosław Lech
    <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> wrote:

    >a wszystko to długo trwało, więc nie chciałem już dziewczyny odpytywać,
    >co by zrobiła, gdybym nie miał już tamtej karty kredytowej ze względu na
    >rezygnację z jej użytkowania.
    (w real,-u)

    WAM
    --