  • 1. Data: 2004-05-18 17:58:58
    Temat: płacenie VE inteligo
    Od: "nettoperz" <b...@a...pl>

    Witam

    Po wielu wątpliwościach i obawach stwierdziłem, że już czas zakupić coś VE
    Inteligo za granicą.
    No i oczywiście zabrałem się za wypełnianie wielu rubryczek na stronie
    sklepu aż doszedłem do takiej oto :

    http://republika.pl/nettoperz/bank/issue.jpg

    no i mam problem (pewnie banalny ale nie znam się na tym zbytnio) :

    1.czy card number podać cały wraz z 3 ostatnimi cyframi (taki jak na
    odwrocie karty) czy może ten co jest na pierwszej stronie ?
    2. co wpisać w ostatnie pole - czyli "issue No"

    na stronach inteligo nic o płatnościach w sieci nie piszą poza tym że są
    mozliwe a i google niestety nic nie pomogły :(

    I jeszcze jedna rzecz
    Nie kliknąłem co prawda "submit" - ale sklep już się odezwał przed chwilą
    (widocznie zamówienie zostało złożone ale nie opłacone) i proszą o "credit
    card details via e-mail".
    Mam im coś podać? Numer? Expires end?
    Czy to bezpieczne?

    dziękuję za wszelkie sugestie i pomoc

    pozdr

    N.

    --
    @poczta.onet.pl
    login wiadomy

  • 2. Data: 2004-05-18 18:16:10
    Temat: Re: płacenie VE inteligo
    Od: " " <t...@N...gazeta.pl>

    nettoperz <b...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > (widocznie zamówienie zostało złożone ale nie opłacone) i proszą o "credit

    Zadnych danych e-mailem - to najprostszy sposob na pozbycie sie kasy z karty.
    Czy jestes pewien, ze byoles na tzw. bezpiecznej stronie oznaczonej klodka?
    Cos mi nie pasuje z ta strona do transakcji on-line.

  • 3. Data: 2004-05-18 18:48:14
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    nettoperz wrote:

    > 1.czy card number podać cały wraz z 3 ostatnimi cyframi (taki jak na
    > odwrocie karty) czy może ten co jest na pierwszej stronie ?

    To co jest na pierwszej stronie, 16 cyfr.

    > 2. co wpisać w ostatnie pole - czyli "issue No"

    To dotyczy tylko kart Swich wydawanych w Wielkiej Brytanii a ty masz Visę.
    Nic nie wpisuj. Upewnij się że sklep obsługuje Visę.

> [...]
    > chwilą (widocznie zamówienie zostało złożone ale nie opłacone) i
    > proszą o "credit card details via e-mail".

    Możesz im podać to co widać na twoim obrazku: imię i nazwisko posiadacza, 16
    cyfr numeru i datę ważności. Ale wyślij raczej faksem. Albo poproś żeby
    anulowali bieżące zamówienie a ty złożysz nowe.

    Bogdan b.

  • 4. Data: 2004-05-18 20:59:17
    Od: "nettoperz" <b...@a...pl>

    Użytkownik <t...@N...gazeta.pl> napisał

> [...]
    klodka?
    > Cos mi nie pasuje z ta strona do transakcji on-line.

    Firma jest raczej pewna - znajomi kupowali tam z powodzeniem - tyle że byli
    wtedy w Anglii (firma z Londynu) i po prostu przywieźli do Polski to co było
    nadane i odebrane w GB

    co do stronki to na screenie wycięte są zbędne rzeczy - to tylko fragment z
    nurtujacymi mnie polami do wypełnienia
    no i było https://... w adresie

    N.

    --
    @poczta.onet.pl
    login wiadomy

  • 5. Data: 2004-05-18 21:18:16
    Od: |GideoN| <gideon@[no_spam_spam]npnet.org>

    nettoperz wrote:

    > co do stronki to na screenie wycięte są zbędne rzeczy - to tylko fragment z
    > nurtujacymi mnie polami do wypełnienia
    > no i było https://... w adresie

    dla twojego info...ani https//: ani nawet klodeczka, czy certyfikat nie
    gwarantuja ci ze to nie jest podstawiona strona. Jedyna gwarancja sa jak
    zawsze fingerprintsy. Pozatym....nigdy przenigdy nie wysylaj niczego
    przez email !!

    --

    GideoN

    ----------------------------------
    usun [NO_SPAM] aby napisac do mnie
    ----------------------------------

  • 6. Data: 2004-05-18 21:25:18
    Od: "nettoperz" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał > nettoperz wrote:

    > To co jest na pierwszej stronie, 16 cyfr.

    hmm
    a co z tajemniczym dla mnie na razie cvv czy też cvc ? Wychodzi na to że te
    3 ponoć strategiczne cyferki na odwrocie karty są zbędne?
    Tak patrzę na VE mBanku i tam też są 3 cyfry więcej na odwrocie.

    >Upewnij się że sklep obsługuje Visę.

    było menu rozwijane i visa figurowała

> [...]
    > cyfr numeru i datę ważności. Ale wyślij raczej faksem. Albo poproś żeby
    > anulowali bieżące zamówienie a ty złożysz nowe.

    w taki razie wyślę prośbę o anulację
    z nadzieją, że do dwóch razy sztuka :)

    podziękowania i pozdrowienia

    N.

    --
    @poczta.onet.pl
    login wiadomy

  • 7. Data: 2004-05-18 22:22:57
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    nettoperz wrote:
    > a co z tajemniczym dla mnie na razie cvv czy też cvc ? Wychodzi na to że te
    > 3 ponoć strategiczne cyferki na odwrocie karty są zbędne?
    > Tak patrzę na VE mBanku i tam też są 3 cyfry więcej na odwrocie.

    Jedni chcą CVC inni nie chcą. Nie musisz nie podawaj.

  • 8. Data: 2004-05-18 22:53:29
    Od: "Bogdan B." <b...@h...pl>

    nettoperz wrote:

    > hmm
    > a co z tajemniczym dla mnie na razie cvv czy też cvc ? Wychodzi na to
    > że te 3 ponoć strategiczne cyferki na odwrocie karty są zbędne?

    Jeżeli te kody są wymagane to jest na to osobne pole. To nie jest część
    numeru karty.
    Te kody są przereklamowane ;-), np. jeszcze w zeszłym roku można było na
    stronie eCardu wpisać byle co w to pole. Bez wpływu na wynik autoryzacji.

    Bogdan B.

  • 9. Data: 2004-05-19 15:42:49
    Od: "nettoperz" <b...@a...pl>

    Użytkownik "Bogdan B." <b...@h...pl> napisał

    > Te kody są przereklamowane ;-), np. jeszcze w zeszłym roku można było na
    > stronie eCardu wpisać byle co w to pole. Bez wpływu na wynik autoryzacji.

    i wychodzi na to że i googlowanie potrafi człowiekowi namieszać bardziej niż
    pomóc ;)

    dzięki wszystkim

    pozdr

    N.

  • 10. Data: 2004-05-20 09:57:36
    Od: Wojciech Nawara <u...@W...nawara.info>

    Użytkownik Bogdan B. napisał:

    > Te kody są przereklamowane ;-), np. jeszcze w zeszłym roku można było na
    > stronie eCardu wpisać byle co w to pole. Bez wpływu na wynik autoryzacji.

    Siur, ciągle tak jest. :-)