  • 1. Data: 2007-10-23 17:02:33
    Temat: placene rachunkow przez internet
    Od: Pawel K <p...@i...pl>

    witam

    chcialbym sie Was poradzic w jaki sposob realizuje sie w internecie
    oplaty za rachunki, na przyklad za rachunek telefoniczny.
    otoz mam fakture z odcinkiem ktory przypomina standardowy druczek
    przelewowy. na druczku widnieje nazwa odbiorcy, numer konta, kwota oraz
    tytul przelewu. i z tym tytulem mam pewne watpliwosci, gdyz nie
    chcialbym aby moja wplata gdzies zaginela. dwa takie przypadki
    przedstawia ponizszy obrazek

    http://free.of.pl/p/pka/zaplata.jpg

    czy tytul wplaty w przypadku pierwszym powinien wygladac:
    "zaplata za fakture nr 526353621007"

    a tytul wplaty w przypadku drugim powinien wygladac:
    "za fakture numer FV/181780/0710/P" czy
    ""za fakture numer FV/181780/0710/P"_267071701"

    przelewy przez internet robie dosc czesto i od dawna, ale z rachunkami
    nei mialem jeszcze do czynienia i wolalbym sie upewnic.

    bede wdzieczny za pomoc

    pozdrawiam
    pawel

  • 2. Data: 2007-10-23 17:14:31
    Temat: Re: placene rachunkow przez internet
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Pawel K" <p...@i...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > a tytul wplaty w przypadku drugim powinien wygladac:
    > "za fakture numer FV/181780/0710/P" czy
    > ""za fakture numer FV/181780/0710/P"_267071701"

    Wpisz cokolwiek. To zapewne jest indywidualny rachunek dla Twoich zobowiazan
    i wystarczy, ze kasa tam dojedzie :)

  • 3. Data: 2007-10-23 19:21:20
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:ffla2m$eh9$1@news.onet.pl, *Robert Wicik* wrote:
    > Uzytkownik "Pawel K" <p...@i...pl> napisal w wiadomosci

    > Wpisz cokolwiek. To zapewne jest indywidualny rachunek dla Twoich
    > zobowiazan i wystarczy, ze kasa tam dojedzie :)

    Ostatnio moja kolezanka oplacila na SWOJ nr rachunku rachunek zupelnie innej
    osoby ktora ja o to poprosila.
    Bidaczka nie wiedziala ze nr rachunkow sa rozne dla kazdego klienta.
    Ale o dziwo kasa trafila tam gdzie trzeba co potwierdzil kolejny wyciag z
    info ze wplata byla.
    Uratowalo ja zapewne to ze wpisala wlasnie ten numer faktury i te cyfry spod
    kodu paskowego :)

    Wiec nie jest tak z tepsa zle. Jak widzi system ze im wplata jakos do tego
    konta nie pasuje to zaksiegowali tam gdzie trzeba :)
    Ciekawe tylko czy automat bialkowy macza w tym palce?

    Mimo ze mi zwykle sie tych cyferek klepac nie chce to widze ze jednak ma to
    jakis tam sens

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 4. Data: 2007-10-23 19:23:29
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Mimo ze mi zwykle sie tych cyferek klepac nie chce to widze ze jednak ma
    > to jakis tam sens

    Ale tylko w wypadku niestandardowych opłat. Standardowo wystarczy
    zdefiniować przelew i co miesiąc go wykonywać zmieniając ewentualnie kwotę.

    /*-+

  • 5. Data: 2007-10-23 20:31:26
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    tpsa chyba na odwrocie faktury precyzuje jakie informacje ja interesuja w
    tytule przelewu
    juz nie sprawdze bo szczesliwie zrezygnowalem z isdn na rzecz voip :) po co
    przeplacac

  • 6. Data: 2007-10-23 20:46:13
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:ffllna$kfd$1@news.onet.pl, *Damian* wrote:
    > tpsa chyba na odwrocie faktury precyzuje jakie informacje ja
    > interesuja w tytule przelewu
    > juz nie sprawdze bo szczesliwie zrezygnowalem z isdn na rzecz voip :)
    > po co przeplacac

    sprawdzilem, wszystko kaza napisac:
    - imie i nazwisko
    - nr telefonu
    - nr ewidencyjny
    - nr faktury

    Ja domyslnie place po prostu na swoje konto nie wysilajac sie na klepanie
    czegokolwiek (chyba z defaultu sobie kiedys wpisalem nr telefonu i nie
    zmieniam tego w tytule przelewu). Ale wlasnie zdziwilo mnie ze jak ktos
    wplacil kompletnie nie tam gdzie trzeba to i tak trafilo
    odpowiednio.Liczylem raczej ze bedzie saldo ujemne a kaska sie pojawi na
    tamtym koncie jako nadplata.

  • 7. Data: 2007-10-23 20:57:07
    Od: "Damian" <x...@o...pl>

    najwyrazniej w parsowaniu przelewu maja slowa klucze w tytule przelewu, a
    potem nr rachunku
    zreszta chyba za gaz albo za prad przychodza mi rachunki...za kazdym razem
    inne nr konta :(

  • 8. Data: 2007-10-23 22:37:20
    Od: "Belin" <b...@b...pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:fflmt0
    > Ja domyslnie place po prostu na swoje konto nie wysilajac sie na klepanie
    > czegokolwiek

    Ja wpisuje numer faktury - powiem, ze bardzo sie to przydaje jak nagle sie
    okazuje ze TP sprzedalo dane (niezbyt legalnie) do Kruka (czy innego
    szajsu). Latwo bylo im sie kazac wypchac sianem gdy kazalem sprawdzic numery
    faktur jakie mi podali z potwierdzeniami przelewow jakie sam wykonalem.
    Ale swoja droga TP akurat (sadze, ze wiekszosc innych tez) po prostu zalicza
    wplate na konto i tyle - na tytul przelewu nie patrzy - z tego sie biora
    pozniej niezle zabawy.

    Belin

  • 9. Data: 2007-10-24 05:33:27
    Od: "Robert Wicik" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "darnok" <d...@a...spam.ch> napisał w
    wiadomości news:fflhld$19v$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > info ze wplata byla.
    > Uratowalo ja zapewne to ze wpisala wlasnie ten numer faktury i te cyfry

    Ja mam zdefiniowane przelewy i nie chce mi się co miesiąc wpisywać nru
    faktury.
    Za to mam w tytule wpisany nr klienta.

    --
    Robert Wicik

  • 10. Data: 2007-10-24 06:27:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Robert Wicik wrote:

> [...]
    > wiadomości news:fflhld$19v$1@atlantis.news.tpi.pl...
    >
    > Ja mam zdefiniowane przelewy i nie chce mi się co miesiąc wpisywać nru

    Też tak mam. TPSA wymyśliło sobie niedopłatę. I teraz muszę prześledzić
    wszystkie wpłaty na ich konto, porównać z fakturami (+ kilka faktur
    korygujących) za jakieś 2 lata.

    A jakbym wpisywał bardziej zaawansowany tytuł płatności, to wystarczyłoby
    znaleźć tą jedną jedyną wpłatę której jakoś nie zaksięgowali.

    p. m.