eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[ot] w strefie euro - dlaczego i korzystne, i niekorzystne? › Re: [ot] w strefie euro - dlaczego i korzystne, i niekorzystne?
    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [ot] w strefie euro - dlaczego i korzystne, i niekorzystne?
    Date: Sun, 27 Jun 2010 02:15:24 +0100

    > To chyba najgłupszy argument za euro jaki słyszę, w dodatku jedyny
    > prawdziwy. Zresztą już niedługo nieaktualny - jeśli sprawdzą się pogłoski
    > o stworzeniu lepszego i gorszego euro.

    Pierwsze slysze. Moze inne wiadmosci ogldamy/sluchamy/czytamy.
    Jesli masz jakies linki - byle nie do polskich mediow - to porosze.
    (Poslkie media odpadaja bo sa denne i wiadomosci sa z sufitu)

    > Ach, no i jeśli poważnie by brać ten argument pod rozwagę, to należałoby
    > postulować stworzenie jednej światowej waluty. Bezsens, prawda?

    Do tego zmierza.

    > Stabilizacja to śmierć.

    Moze dla osob zyjacych z ruchu cen, dla zwyklych zjadaczy chleba to raczej
    nowe zycie z mozliwoscia faktycznego odkladania.

    > Pan chyba młody, bo o rosnących pensjach to już mówiono jako o
    > samoistnym skutku samego wejścia do Unii Europejskiej.

    Pensje w Polsce beda musialy wzrosnac po wprowadzeniu euro to sprawa
    oczywista, tego boi sie miedzy innymi Lewiatan i reszta.
    Wzrosnac musza bo inaczej po wprowadzeniu euro okaze sie, ze ponad 65%
    Polakow zarabia polowe tego co slowak... A to bezposrednio odbije sie na
    kazdym rzadzie ktory to bedzie utrzymywac.
    Dzis, iedy mamy zlotowke i wszelkie newsy skupija sie na podawaniu do
    publicznej wiadomosci jej wartosc, malo kto sprawdza jak to sie ma do sily
    nabywczej zlotego, tehj realnej. Bo tv powie o wzroscie lub spadku i koniec.
    Natomiast ludzie widza, ze np. slowacy coraz chetniej przyjezdzaja na zakupy
    bo dzieki oslabieniu zotego stac ich na wiecej w Polsce. Polakow wrecz
    odwrotnie.
    Euro o nie taka prosta sprawa. Dlatego o wprowadzeniu euro mowi sie o czasie
    przyszlym nieokreslonym. Za duzo zmian!
    Miedzy czasie karmi sie obywateli papkami jak to STRACA NA EURO A NIE DAJA
    ZAADNEGO KONKRETNEGO PRZYKLADU.
    Jak do tej pory to zdecydowana wiekszosc dyrektyw czy mowiac prosto korzysci
    z wstapienia do UE sa bardzo pozytywne.
    Pozostaly banki... ubezpieczenia... A wiec finanse. Te branze bronia sie
    najbardziej i to one sieja dezinformacje jak to euro odbije sie na kieszeni
    "Kowalskiego".
    Z tego co ja widze, to nawet w Grecji nie widac by grecy jadali mniej mimo
    ichniejszego kryzysu..
    Dlaczego mallo by tak nie byc i w Polsce?