    From: "Maciej Muran" <noaddress@nospam>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [opinie] LUKAS e-konto pro
    Date: Sat, 18 Nov 2006 21:43:51 +0100

    Użytkownik "zagloba" <n...@p...ci> napisał
    > przymierzam się do założenia e-konta PRO w LUKASIE. Jakie macie opinie o
    > tym banku i tym koncie?

    Witam, nie pamiętam czy się już tu kiedyś odzywałem, dlatego "Witam!" raz
    jeszcze ;)

    Dostęp przez Internet:
    - gdy tylko potrzebuję coś sprawdzić około północy, to zawsze system jest
    wyłączony,
    - pewnie mam z powyższym pecha aczkolwiek ostatnie tłumaczenie babeczki na
    Lukaslinii brzmiało "trwa zamykanie dnia, około 1-szej się skończy", więc
    rozumiem, że to nie pech lecz zamierzona prawidłowość, (chwilę później VW
    przywitał mnie radośnie)
    - ostatnia zmiana systemu to przez około pół roku od wdrożenia niedostępność
    systemu w poźnych godzinach wieczornych i nocą, i codziennie ten sam tekst
    "trwają prace..."

    No i najlepszy numer!
    Wpisując nr rachunku odbiorcy podczas wykonywania przelewu, nie ma prostej
    mozliwości wrzucenia numeru podzielonego spacjami. No wiesz... Allegro,
    szybki przelew, ludzie zapisują numery, żeby było łatwiej je odczytać, gdyby
    ktoś potrzebował odczytać a nie *kopiować*. Tzn. można uzyć ctrl+c i ctrl+v
    ale trzeba potem doprowadzać nr do postaci bezspacjowej, chociaż szerokość
    pola jest wystarczająca na przyjęcie cyfr ze spacjami.
    Jest to jedna z nowych, jakże wspaniałych właściwości nowego systemu LB.
    Pamiętam, jak po raz pierwszy mnie to wkurzyło (w poprzednim systemie OIDP
    tego nie mieli), więc zadzwoniłem na lukaslinię. Odp: wie pan, my też musimy
    w ten sposób wpisywać nr rachunku i nam to już nie przeszkadza, chociaż jest
    męczące.

    Postanowiłem (kilka dni temu, około godz. 17:00) wziąć pożyczkę w ramach
    e-konto PRO. Taką "linię kredytową" czy "kredyt odnawialny w koncie" - różne
    są tego nazwy... Dzwonię na Lukaslinię.
    - poproszę pesel, i cyferki z kodu
    - proszę ....
    - chwileczkę...dobrze, teraz zadam panu kilka pytań celem weryfikacji bla
    bla bla, czy zgadza się pan na bla bla bla,
    - tak, zgadzam się na wszystko
    - chwileczkę..., chwileczkę..., proszę o cierpliwość, za chwilę wrócimy do
    rozmowy (music on hold)
    (minuta ciszy)
    - dziękuję za cierpliwość i przepraszam pana bardzo ale niestety w tej
    chwili system jest niedostępny, proszę o telefon jutro.
    - dziekuję, ale jutro to ja będę niedostępny. Prask mikrotelefonem na
    widełki! ;)

    To by było na tyle. Generalnie, wkrótce rezygnuję z konta w LB (po jakiś 4
    czy nawet 5 latach) choćby dlatego, że zasilenie karty kredytowej (też w LB)
    za pomocą e-konto PRO trwa zwykle tyle ile może/musi trwać, czyli zaledwie
    ciut mniej niż 48h. Podobno we wszystkich bankach tak jest, ale... Inne
    banki jakoś mogą żyć ze spacjami w numerze rachunku! :P

    Oczywiście zgłaszałem swoje sugestie odnośnie tego co mi się nie podoba. Ale
    już znudziło mi się czekać na wdrożenie zmian na lepsze, bo zapewne przy tek
    okazji zepsują coś innego :(

    M.