  • Data: 2014-04-27 22:26:04
    Temat: Re: ogrzewanie gazem domu ok 280 metrów
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    To nie są standardowe kwoty. Mnie ogrzanie m2 przez cały rok kosztuje ok. 10
    PLN (paliwo to gaz). Ale rozrzut może być dramatyczny. Wpływ na cenę mają:
    to, jaki byl sezon grzewczy (ciepło/zimno, długo/krótko - ta zima była
    krótka i ciepła, poprzednia długa i mroźna), paliwo (tu różnica w cenie
    prąd-gaz-węgiel-drewno może być wielokrotna), ocieplenie (ścian, dachu i
    podłoża), okna i drzwi, wentylacja, efektywność pieca, system grzewczy,
    temperatura i ułożenie pomieszczeń, ciepło produkowane przez mieszkańców i
    sprzęty (oświetlenie, lodówka, komputer i.t.p). Także słońce (ustawienie
    domu i okien wobec niego) ma znaczenie.

    Obliczałem sensowność montażu paneli słonecznych. Nawet przy 50% dopłacie
    nigdy by mi się nie zwróciły. Zwłaszcza, że sens ich wykorzystania dotyczy
    tylko ciepłej wody użytkowej a nie wnętrz. Ogrzanie wody do mycia kosztuje
    mnie około 35 PLN miesięcznie.

    Jak chcesz wiedzieć ile kosztuje ogrzanie konkretnego domu, musisz popatrzyć
    na rachunki i dorzucić sporą tolerancję.

    MichalL

    Użytkownik "Sygnat" napisał w wiadomości grup

    Ile kosztuje ogzewanie gazem w domu ok 280 metrów. Na dole miejsca
    gospodarcza i 2 piętra