  • 1. Data: 2008-03-25 08:52:54
    Temat: odmowa zalozenia rachunku ze wzgledu na brak zameldowania
    Od: bokomaru <k...@b...pl>

    zwalczajac materie jak w topicu wyslalem pismo do RPO. Dostalem
    odpowiedz ('w opisanej sytuacji nie musi miec pan zameldowania, prosimy
    przeslac przypadki odmow z podaniem daty i konkretnych oddzialow bankow
    w celu podjecia interwencji')

    wiec prosze o kontakt na prv osoby, ktore spotkal ten problem.

    --
    bartek

  • 2. Data: 2008-03-25 12:03:36
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mar 25, 9:52 am, bokomaru <k...@b...pl> wrote:
> [...]
    > w celu podjecia interwencji')
    >
    > wiec prosze o kontakt na prv osoby, ktore spotkal ten problem.

    BTW: masz na myśli konta firmowe? Bo konto osobiste nie jest
    obowiązkowe, to i bank nie musi go zakładać. Z firmowym jest inaczej -
    skoro ustawa nakłada obowiązek, to bank nie może odmówić.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 3. Data: 2008-03-25 12:08:30
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jest coś takiego jak oferta publiczna i widzimisię biurwy bankowej może (i powinno!!)
    bank drogo kosztować.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-03-25 14:04:35
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Jarek Andrzejewski napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]

    A mieło nie być już meldunku... albo przynajmniej dobrowolny.

    >BTW: masz na myśli konta firmowe? Bo konto osobiste nie jest
    >obowiązkowe, to i bank nie musi go zakładać. Z firmowym jest inaczej -
    >skoro ustawa nakłada obowiązek, to bank nie może odmówić.

    Firmowe też nie w każdym przypadku mieć musisz.
    Wg informacji z BGK nie mogą odmówić założenia konta bezdomnemu.
    Ale gdy sie zamelduje musi to do banku zgłosić (ale nie byli w stanie
    podać dokładnie podstawy prawnej).
    Wcześniej w innym banku (chyba PEKAO ale głowy nie dam) żądali
    ostatniego miejsca stałego zameldowania (nawet gdyby było nieaktualne
    np. wymeldowanie w starym dowodzie).

    Arek

  • 5. Data: 2008-03-25 14:51:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jarek Andrzejewski wrote:

    > BTW: masz na myśli konta firmowe? Bo konto osobiste nie jest
    > obowiązkowe, to i bank nie musi go zakładać. Z firmowym jest inaczej -
    > skoro ustawa nakłada obowiązek, to bank nie może odmówić.

    nie musi
    z tym, że jak się klient zgłosi i powodem odmowy jest brak zameldowania
    to ktoś beknie.

  • 6. Data: 2008-03-25 16:10:17
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mar 25, 3:51 pm, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > nie musi

    Nie musi?
    No to załóżmy, że bank A odmawia prowadzenia rachunku, takoż bank B,
    C, D... i wszystkie inne. Jak więc obywatel miałby spełnić obowiązek
    ustawowy?
    Skoro więc bezdomny może prowadzić DG, to bank nie może odmówić
    prowadzenia rachunku DG (oczywiście jeśli ma taki w ofercie).

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2008-03-26 20:05:34
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl>

    Uzytkownik "bokomaru" <k...@b...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > ('w opisanej sytuacji nie musi miec pan zameldowania, prosimy przeslac
    > przypadki odmow z podaniem daty i konkretnych oddzialow bankow w celu

    [ciach]

    Troszke nie na temat, ale....

    We Francji uwaza sie, ze obywatel ma prawo do posiadania konta bankowego.
    Totez jezeli jakis bank z jakichkolwiek powodów (np brak adresu,
    wczesniejsze dlugi czy bankructwo) odmówi zalozenia konta, obywatel ma prawo
    odwolac sie do banku centralnego. Ów bank centralny wówczas, po otrzymaniu
    wyjasnien z banku, oferuje jedna z opcji:

    - wskazuje bank komercyjny, który równoczesnie zostaje zobowiazany do
    zalozenia konta obywatelowi;
    - sam zaklada konto obywatelowi u siebie (w banku centralnym).

    To tyle w temacie. Ciekaw jestem, jak polskie prawodawstwo traktuje konta
    bankowe - czy jako cos, co sie kazdemu nalezy, czy raczej jako opcjonalny
    produkt komercyjny? Moze cos mozna by u nas zmienic?

    k.