  • 31. Data: 2008-04-24 19:42:02
    Temat: Re: odkladanie na starosc
    Od: "matman" <s...@s...pl>

    Dlatego ważne jest aby pieniążki powierzać sprawdzonym traderom, którzy
    zapewnią zysk na poziomie 10-20% miesięcznie.

  • 32. Data: 2008-04-24 21:55:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" fuqf7j$rqn$...@n...news.neostrada.pl

    > Różnie to bywa z wynajmowanymi mieszkaniami. Jak wynajmujacy jest
    > inteligentny i bezczelny, to da radę bardzo przeciagnąć w czasie taką
    > sprzedaż (chyba że się jakiś naiwny kupujący znajdzie). Chyba że właściciel
    > także umie być bezczelny, to wtedy naturalnie z wynajmujacym sobie poradzi.
    > :-)

    I tak potrzebny naiwny, któren ;) kupi w upadającej dzielnicy.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 33. Data: 2008-04-24 23:55:38
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Thu, 24 Apr 2008 21:42:02 +0200, "matman" <s...@s...pl> wrote:

    >Dlatego ważne jest aby pieniążki powierzać sprawdzonym traderom, którzy
    >zapewnią zysk na poziomie 10-20% miesięcznie.

    Trader, który potrafi zapewnić zysk na poziomie choćby 10%
    miesięcznie, w dwanaście lat stanie się miliarderem, a kilka lat
    później najbogatszym człowiekiem na Ziemi (zakładając, że zaczyna
    zabawę od wkładu tysiąca dolarów). Dlaczego ktoś o takich zdolnościach
    miałby za nędzną prowizję pracować na moje bogactwo, skoro sam mógłby
    wykupić Gatesa, Buffeta i sułtana Brunei jednocześnie?

    --
    Maciej Bójko
    m...@g...com

  • 34. Data: 2008-04-25 07:12:59
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ale to zysk przed opodatkowaniem ;-)
    JaC

    -----

  • 35. Data: 2008-04-25 09:35:23
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    MarekZ wrote:

    > Popatrz także na wartość rok temu i teraz... :-)

    Patrzę i widzę, że w dobrych lokalizacjach ceny są wyższe teraz niż rok
    temu. Są lokalizacje, gdzie spadło aż o 2,5%. Są lokalizacje, gdzie się
    podniosło o 20%.
    Rozmawiamy o inwestycji na 25 lat. Osobiście mogę się założyć o
    mercedesa, że na Górnym Mokotowie, w Śródmieściu, bliskiej Ochocie,
    Starym Zoliborzu, bliskiej Pradze i jeszcze w paru innych dobrych
    lokalizacjach (szczególnie tam, gdzie jest/będzie metro i/lub tramwaj)
    _realna_ wartość metra kwadratowego mieszkania za 20-25 lat będzie co
    najmniej taka sama jak dziś, a najprawdopodobniej duuużo większa.

  • 36. Data: 2008-04-25 10:05:16
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Poldekk" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Patrzę i widzę, że w dobrych lokalizacjach ceny są wyższe teraz niż rok
    > temu. Są lokalizacje, gdzie spadło aż o 2,5%. Są lokalizacje, gdzie się
    > podniosło o 20%.

    No widzisz, a ja widzę lokalizacje gdzie spadło o 15% i nadal stoi
    niesprzedane. Należy dodac do tego koszty wejścia i wyjścia z takiej
    inwestycji (akt notarialny, PCC).

> [...]
    > kwadratowego mieszkania za 20-25 lat będzie co najmniej taka sama jak
    > dziś, a najprawdopodobniej duuużo większa.

    Spoko. Wiara góry przenosi.

    Nie mówię, że tak nie może być, ale daleki byłbym od pewności. Mam nadzieje,
    że nie masz 18 lat i nie jesteś dzieckiem ostatniej hossy budowlanej? :-) Bo
    naprawdę w dłuższym terminie to różnie to z nieruchomościami bywa...

    marekz

  • 37. Data: 2008-04-25 10:38:36
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    MarekZ wrote:

    > Spoko. Wiara góry przenosi.

    Brak wiary prowadzi za to do alkoholizmu, przemocy domowej i samobójstwa ;-)

> [...]
    > nadzieje, że nie masz 18 lat i nie jesteś dzieckiem ostatniej hossy
    > budowlanej? :-) Bo naprawdę w dłuższym terminie to różnie to z

    Nie wiem co masz na myśli. Nie wiem co będzie w przyszłości, bo nie
    jestem jasnowidzem. Ale patrzę na wykresy cen metra kwadratowego w
    krajach podobnych do tego, jakim się powoli stajemy (zachodnich) i w
    dłuższym terminie (20-25 lat) widzę dramatyczny wzrost. Za to znaleźć
    miejsca na świecie, gdzie nieruchomości potaniały nie potrafię.
    Oczywiście znajdziesz jakieś małe lokalizacje, typu była obok kopalnia
    diamentów, ale diamenty się skończyły. Ja mówię o generalnym trendzie i
    dobrych lokalizacjach.

  • 38. Data: 2008-04-25 10:59:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Poldekk <n...@g...pl> writes:

> [...]
    > krajach podobnych do tego, jakim się powoli stajemy (zachodnich) i w
    > dłuższym terminie (20-25 lat) widzę dramatyczny wzrost.

    Problem jest tez z inflacja - nawet bez wzrostu wartosci nominalna
    cena wzrasta o inflacje. Wskazniki "pieniezne" raczej nie biora pod
    uwage inflacji.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 39. Data: 2008-04-25 11:11:26
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

> [...]
    > jakieś małe lokalizacje, typu była obok kopalnia diamentów, ale diamenty
    > się skończyły. Ja mówię o generalnym trendzie i dobrych lokalizacjach.

    Patrzenie na wykresy ceny metra kwadratowego o tyle moze sie okazac
    nieadekwante, ze:

    1. Moze nie byc wzieta pod uwage poprawka na inflacje, nominalne ceny raczej
    zawsze beda rosnac.
    2. Z cala pewnoscia nie sa wziete pod uwage koszty utrzymania. To nie jest
    lokata na rachunku czy chocby jakies akcje/obligacje, do tego trzeba
    doplacac w trakcie, ewentualnie jak sie nie doplaca to traci to w naturalny
    sposob na wartosci. Trzeba sie tym takze w jakis sposob zajmowac.
    3. W koncu nie ma znaczenia sam nominalny wzrost wartosci, ale to na ile
    jest to lepsze od innych mozliwych form inwestycji.
    4. Dla mnie (dla innych byc moze nie) niska plynnosc dyskwalifikuje taki
    sposob inwestowania.

    Co do dramatycznych wzrostow cen - przypuszczasz, ze one moga trwac bez
    konca? Na przyklad, ze za 25 lat ceny ustalbilizuja sie tak, ze aby kupic
    sobie duze mieszkanie trzeba by na to pracowac na przyklad 30 lat? Uwazasz
    to za mozliwe? W PL mielismy dosc szczegolna sytuacje w zwiazku z wejsciem
    do UE, to napedzalo wzrosty, no i jeszcze malejace stopy procentowe.
    Oczywiscie cykle obnizania stop procentowych pojawia sie jeszcze nie jeden
    raz w ciagu tego okresu 20-25 lat, ale wchodzic do UE juz drugi raz nie
    bedziemy. Przyrost naturalny wzrastac tez raczej nie bedzie.

    Dla mnie bardzo wazna cecha jest plynnosc. Tej cechy nie ma inwestowanie w
    nieruchomosci i moze dlatego zupelnie mi sie to nie podoba. Mowimy
    oczywiscie o relatywnie niewielkich kwotach. Bo gdyby byly do zainwestowania
    miliardy EUR, to inna sprawa, wtedy sam mozesz wygenerowac atrakcyjnosc
    danej lokalizacji i sie odpowiednio do tego zdywersyfikowac jeszcze.

    marekz

  • 40. Data: 2008-04-25 11:25:07
    Od: " atott" <a...@W...gazeta.pl>

    Michał Asman <b...@a...com.pl> napisał(a):

    > omo=B6cinews:fuoil9$6ji$1@inews.gazeta.pl...

    > owa=B3by za
    > ie pod
    > zy
    > =E6 na gg: 5611177
    >
    > je=B6li chodzi o Forex to dziennie mo=BFna zarobi=E6 nawet i 50%, ale te=BF
    > szybko mo=BFemy wszystko straci=E6
    > i mie=E6 wtedy 0 oszcz=EAdno=B6ci.
    >
    > Micha=B3 Asman.
    > www.michalasman.bblog.pl

    Mi proponowali axa albo aegon. Wszystko pieknie wyglada ale musze gwarantowac
    stale wplaty ( to prawie jak kredyt) . Co wtedy gdy nei mam z czego wplacic?
    Warto w to wchodzic?