  • Data: 2019-12-19 17:22:23
    Temat: Re: obligacje zero procent
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 19 grudnia 2019 16:55:02 UTC+1 użytkownik Arek napisał:

    > Wg danych NBP w obiegu jest ponad 2,2 mld banknotów, z czego ponad
    > 1,35 mld 100-złotówek (najwięcej), ok. 300 mln 200-złotówek, 500-ek
    > zaledwie 19 mln. Proponuję zamienić w obiegu połowę setek na pięćsetki
    > i parę miliardów się zaoszczędzi, wiecej niż za pomocą terminala w każdym
    > urzędzie (ciekawe o ile mniej gotówki wtedy przez urzędowe kasy się
    > przewinie).

    Hmmm, to jak jeszcze umiem liczyć, to akurat 2,2mld banknotów dawałoby te 220mld "w
    skarpecie" gdyby były to same 100-złotówki.

    Policzmy:
    - 2,2mld banknotów
    - 1,669 mld w sumie 100, 200 i 500 na sumę 204,5mld
    - zostaje 531mln banknotów - niech to będą same 50-tki - dałyby 26,55mld

    Razem 231,05mld - a to i tak z naddatkiem.
    I niby 200-220mld ma być "w skarpecie"?
    To co, w bankach, bankomatach i sklepach jest tylko 10mld zł?

    Ktoś chyba wyszedł na debila, myląc wszystkie banknoty w obiegu z trzymanymi "w
    skarpecie".

    > Spróbujcie wypłacić w banku 500-ki. Ostatnio: "Jak Pan chce to trzeba
    > 2 dni wcześniej zamówić". Jeszcze może TVP Info przyjedzie, taka będzie
    > sensacja!

    To jest trudne, jeszcze nie widziałem.
    Żona widziała raz, na bazarku - ale sprzedawczyni nie chciała przyjąć.
    Oddziały i bankomaty wypłacają zwykle setkami.
    Dwusetki są w bankomatach PKO BP.
    A taki euronet lubi zrobić mix - 100 + 50 + 20 ;>