  • 1. Data: 2006-03-31 20:20:51
    Temat: numer konta
    Od: "...::: Mach :::..." <[ROT13] z...@b...cy [ROT13]>

    Czy latwo o pomylke podczas wykonywania przelewu?
    czy wystarczy jedna cyferka?

    jak to jest?
    jakis link, albo cos.....

    Mach

  • 2. Data: 2006-03-31 21:54:45
    Temat: Re: numer konta
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:e0k2u8$50t$2@inews.gazeta.pl, *...::: Mach :::...* wrote:
    > Czy latwo o pomylke podczas wykonywania przelewu?
    > czy wystarczy jedna cyferka?
    >
    > jak to jest?
    > jakis link, albo cos.....

    www.google.pl
    i szukaj numer konta NRB, IBAN

    Nie tak latwo a juz na pewno nie jedna cyfra. Na poczatku numeru masz sume
    kontrolna - musisz sie pomylic 2 razy w cyferkach zeby zadzialalo.

    --
    darnok

  • 3. Data: 2006-03-31 21:58:19
    Od: LM <p...@n...sig>

    ...::: Mach :::... pisze 31-03-2006 22:20:
    > Czy latwo o pomylke podczas wykonywania przelewu?
    > czy wystarczy jedna cyferka?
    >
    > jak to jest?
    > jakis link, albo cos.....
    >
    > Mach

    Pierwsze dwie cyfry numeru konta to liczba kontrolna generowana na
    podstawie reszty numeru. Zamiana jednej cyfry spowoduje, ze liczba
    kontrolna będzie nieprawidłowa i system banku odrzuci numer. Trzebaby
    się pomylić w dwóch cyfrach najmniej i to tak, żeby liczba kontrolna
    pozostała taka sama. Jeżeli się to zdarzy, to znak, że można w totka
    grać :-)

    --
    Nieustannie pozdrawiam
    Leszek Maszczyk

  • 4. Data: 2006-03-31 22:19:23
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "LM" <p...@n...sig> napisał w wiadomości
> [...]
    > cyfrach najmniej i to tak, żeby liczba kontrolna pozostała taka sama. Jeżeli
    > się to zdarzy, to znak, że można w totka grać :-)

    a w niektórych bankach numery są tak konstruowane, ze liczba kontrolna zawsze
    jest taka sama

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-03-31 22:35:27
    Od: LM <p...@n...sig>

    gasper pisze 01-04-2006 00:19:

    > a w niektórych bankach numery są tak konstruowane, ze liczba kontrolna zawsze
    > jest taka sama
    >
    > Pozdrawiam

    Np. Inteligo (żeby panienka z okienka w PKO od razu wiedziała :-) )

    --
    Nieustannie pozdrawiam
    Leszek Maszczyk

  • 6. Data: 2006-04-01 00:25:31
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    gasper napisał(a):

    > a w niektórych bankach numery są tak konstruowane, ze liczba kontrolna
    > zawsze jest taka sama

    Mam nadzieję, że nie sugerujesz, jakoby miał być to argument za mniejszą
    skutecznością liczby kontrolnej?

  • 7. Data: 2006-04-01 00:26:11
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    LM napisał(a):

    > Np. Inteligo (żeby panienka z okienka w PKO od razu wiedziała :-) )

    Powiedziałbym, że JEDYNIE inteligo. Chyba, że ktoś coś doda?

  • 8. Data: 2006-04-01 09:30:05
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <u...@n...WYTNIJ.info> napisał w
    wiadomości news:e0kh7v$477$1@news.elsat.net.pl...

    > Mam nadzieję, że nie sugerujesz, jakoby miał być to argument za mniejszą
    > skutecznością liczby kontrolnej?

    sugeruje tylko, że można na odwrót :-)

  • 9. Data: 2006-04-01 12:39:51
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    gasper napisał(a):

    > sugeruje tylko, że można na odwrót :-)

    I to chciałem usłyszeć. ;-)

  • 10. Data: 2006-04-03 07:48:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    darnok wrote:

    > Nie tak latwo a juz na pewno nie jedna cyfra. Na poczatku numeru masz
    > sume kontrolna - musisz sie pomylic 2 razy w cyferkach zeby
    > zadzialalo.

    I dodam, że dlatego njczęstsze błędy polegają nie na wpisaniu jednej
    lub 2 cyfr błednych, ale na wpisaniu poprawnego numeru rachunku, tylko
    że należącego np do innego z naszych kontrahentów.