  • 1. Data: 2006-04-01 08:37:21
    Temat: 1% podatku - niebezpieczna zabawa
    Od: Darek <n...@n...net>

    Czy z przelewu 1% podatku jego odbiorca nie może przypadkiem wyczytać:

    jak się nazywamy, gdzie mieszkamy, jaki mamy numer konta i.... jakie są
    nasze roczne dochody ?

    Jesli tak to podejrzewam, że niektóre z tych fundacji mogą nieźle
    dorobić jako źródło ciekawych danych osobowych.

    --
    Darek

  • 2. Data: 2006-04-01 08:50:23
    Temat: Re: 1% podatku - niebezpieczna zabawa
    Od: Luki <b...@g...pl>

    Darek napisał(a):
> [...]
    >
    > Jesli tak to podejrzewam, że niektóre z tych fundacji mogą nieźle
    > dorobić jako źródło ciekawych danych osobowych.

    zwróć uwagę, że przelać możesz dowolną kwotę, natomiast odliczeniu
    podlega tylko 1% należnego podatku, a to oznacza, że z samej kwoty
    przelewu nie obliczysz dokładnie jakie kto ma dochody. Podobnie jeśli
    korzystasz z różnych ulg i odliczeń nie jest możliwe obliczenie dochodów
    z kwoty 1% podatku.

    pozdrawiam,
    Łukasz

  • 3. Data: 2006-04-01 09:18:18
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > jak się nazywamy, gdzie mieszkamy, jaki mamy numer konta i.... jakie są
    > nasze roczne dochody ?

    No popatrz, popatrz.
    Kurde, a pracownik US, wklepujacy PITy w komputer tez moze... - zaczynam sie
    bac, kurna!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2006-04-01 11:07:25
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

> [...]
    > nasze roczne dochody ?
    >
    > Jesli tak to podejrzewam, że niektóre z tych fundacji mogą nieźle dorobić

    Przekonales mnie, nie przekazuje nikomu tego procenta. Poza tym to i tak bez
    sensu. Po to wybieralem w demokratycznych wyborach parlament, zeby decydowal
    na co maja pojsc podatki. Jak im te 1% niepotrzebne, to niech zmniejsza
    podatki. A moze lepiej pojsc w druga strone - niech kazdy podatnik okresli,
    ile z jego podatku ma pojsc na sluzbe zdrowia, budowe drog, szkolnictwo,
    doplaty do gornikow itp. - i w ten sposob powstanie demokratyczny budzet
    panstwa.

  • 5. Data: 2006-04-01 12:23:33
    Od: "PBKR" <S...@S...pl>

    > No popatrz, popatrz.
    > Kurde, a pracownik US, wklepujacy PITy w komputer tez moze... - zaczynam
    sie
    > bac, kurna!

    i słusznie

    taki pracownik US to potencjalne olbrzymie źródło wiedzy dla róznych mafii
    itd itd

    dlatego nie ma co mówić USowi ile zarabiasz ;-)

  • 6. Data: 2006-04-01 13:22:28
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2006-04-01 13:07 Tomek napisał(a):
> [...]
    > ile z jego podatku ma pojsc na sluzbe zdrowia, budowe drog, szkolnictwo,
    > doplaty do gornikow itp. - i w ten sposob powstanie demokratyczny budzet

    Generalnie się zgadzam, ale widzisz: skoro już ten 1% kradną i możesz
    _choć trochę_ zapobiec jego całkowitemu zmarnowaniu, to może jednak
    lepiej skorzystać?
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 7. Data: 2006-04-01 17:14:16
    Od: " - Robert -" <r...@g...pl>

    Darek <n...@n...net> napisał(a):

    > Czy z przelewu 1% podatku jego odbiorca nie może przypadkiem wyczytać:

    Wyczytal US i zrobil mi kontrole za 5 ostatnich lat. Zazyczyli sobie
    potwierdzenia dokonania przelewu 1%, sprawdzili czy fundacja jest na liscie, a
    poniewaz bylo to odliczenie od podatku to sprawdzili wszystkie moje odliczenia
    za ostatnie 5 lat. Kosztowalo mnie to 6 godzin w US.

    Polecili, abym w tym roku do PIT dolaczyl potwierdzenie dokonania przelewu, co
    moze pomoc, ale nie musi.

    --
    Pozdrawiam,

    Robert

  • 8. Data: 2006-04-01 19:09:30
    Od: "Cezarys" <c...@g...tam.pl>

    Użytkownik "PBKR" <S...@S...pl> napisał w
    wiadomości news:e0lrc2$35s$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > mafii
    > itd itd
    >
    > dlatego nie ma co mówić USowi ile zarabiasz ;-)

    Ta, szczególnie przy ich dochodach
    Dokopią dla wyrównania różnicy :)
    CEzar

  • 9. Data: 2006-04-02 09:16:07
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Wojtek Szweicer napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]

    Prościej: krok dalej i samemeu płacić na służbę zdrowia, szkołę. Po
    co pośrednik w postaci fiskusa? :)

    >Generalnie się zgadzam, ale widzisz: skoro już ten 1% kradną i możesz
    >_choć trochę_ zapobiec jego całkowitemu zmarnowaniu, to może jednak
    >lepiej skorzystać?

    Nie piszcie >>kradną<<. Zresztą z polecenia Sejmu. "Co boskie Bogu,
    co cesarskie..."
    Od kiedy pamiętam ministrowie finansów zachęcali do dysponowania
    tym 1%. Ubolewali nawet, że tak mało osób się decyduje, dając
    przykład Czech, gdzie podobno ok. 40-50% korzysta. Czyli liczą się
    z ubytkiem połowy z 1% PIT?
    Prościej więc obniżyć PIT o 0.5% i zlikwidować to odliczenie (de
    facto dyspozycję). Że co? Ludzie nie będą chcieli przekazywać, bo nie
    ma satysfakcji z "wydarcia" fiskusowi 1%? To nie problem fiskusa -
    dostanie mniej więcej tyle samo.

    Arek

  • 10. Data: 2006-04-02 10:38:17
    Od: "Marcin" <n...@n...ocm>

    Witam

    Użytkownik "PBKR" <S...@S...pl> napisał w
    wiadomości news:e0lrc2$35s$1@inews.gazeta.pl...

    > taki pracownik US to potencjalne olbrzymie źródło wiedzy dla róznych mafii
    > itd itd

    Pracownik banku to jeszcze lepsze zrodlo. Pracownicy infolini sa bardzo
    kiepsko oplacani,
    czesto nawet nie maja umowy o prace, a moga sprawdzic o tobie prawie
    wsyzstko,
    wiedza ile masz oszczednosci, gdzie bywasz i ile wydajesz (wyciaki z kart)
    itp.

    > dlatego nie ma co mówić USowi ile zarabiasz ;-)

    A pieniedzy nie trzymac w banku (ani zadnej instytucji).

    Pozdrawiam

    Marcin