  • 31. Data: 2011-02-25 15:27:12
    Temat: Re: nikt nie ucieknie przed Paypass?
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > Dla klienta.

    Wydaje mi się, że klient może być okradany na tyle ile ma na karcie bez
    żadnego problemu, więc w ogóle nie jest dla niego bezpieczne.

  • 32. Data: 2011-02-25 17:07:35
    Od: Rafał <a...@m...invalid>

    W dniu 2011-02-25 07:21, Piotr Sawinski pisze:
    > [...] wiec wydaje nam sie, ze rozumiemy ze swiata
    > wiecej i umiemy przewidywac zagrozenia.

    Szamanom też się "wydaje".

    --
    Raf

  • 33. Data: 2011-02-25 17:18:22
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 24 Lut, 22:02, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Albowiem? Wycina nerkę wieczorową porą, w parku, nieostrożnym studentkom?

    Gubisz/skradziono Ci karte.
    10 transakcji dziennie po max 50 zl mozna zrobic bez zadnej
    autoryzacji.

    Pytanie:
    Kogo obciaza bank w przypadku takich fraudowych platnosci?

    W "tradycyjnej" karcie platniczej masz chociaz zabezpieczenie w
    postaci PINu lub podpisu. A w bezstykowych nie masz NIC.
    Co jest rownoznaczne z noszeniem gotowki w portfelu. A to z zalozenia
    jest bezsensu.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 34. Data: 2011-02-25 17:24:43
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 25 Lut, 18:18, Rafal M <r...@g...com> wrote:

    > Gubisz/skradziono Ci karte.
    > 10 transakcji dziennie po max 50 zl mozna zrobic bez zadnej
    > autoryzacji.

    A od kiedy to sie zmienilo? Ja ciagle zyje w swiecie, gdzie mozna 5
    transakcji dzienniebez autoryzacji...

> [...]
    > postaci PINu lub podpisu. A w bezstykowych nie masz NIC.
    > Co jest rownoznaczne z noszeniem gotowki w portfelu. A to z zalozenia

    Bank? Jakie wymogi ma UEiP w stosunku do transakcji?

    MK

  • 35. Data: 2011-02-25 19:24:43
    Od: "Darek " <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > tylko ja nie moge sie z tym pogodzic, ze
    > te
    > karty nie maja np. jakiegos wylacznika?:P

    Fakt, wylacznik by sie przydal. Ja mam jedna kartke paypass (KIS) od niedawna
    i jedna rzecz mnie irytuje nieco, tzn. wchodzac do metra w W-wie musze
    wyjmowac karte miejska (na ktorej mam bilet na komunikacje miejska) z
    portfela, bo czytnik poza karta miejska widzi ta karte paypass i daje
    komunikat, ze "karta miejska niewazna" czy jakos tak. Nie majac tego paypassa
    zblizalem caly portfel z karta miejska w srodku, wiec jakna razie ten paypass
    mi troche utrudnil zycie, a nie ulatwil.

  • 36. Data: 2011-02-25 19:35:14
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 25 Lut, 20:24, "Darek " <d...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > zblizalem caly portfel z karta miejska w srodku, wiec jakna razie ten paypass
    > mi troche utrudnil zycie, a nie ulatwil.

    Winna jest Mera Błonie, która konstruując czytniki nie przewidziała,
    że ktokolwiek będzie również wykorzystywał tę technologię (i przez
    prawie 10 lat miała rację). Pozwala ona rozpoznać różne karty, więc
    wina po stronie ZTM, a nie twórców PayPass/Wave. Zresztą elavon też
    się nie popisał - potrafi rozróżnić kartę ZTM od PayPass, ale dwie
    PayPass to już dla niego magia i się wywala, zamiast dać karty do
    wyboru.

  • 37. Data: 2011-02-25 20:47:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (25.02.2011 15:27), Wojciech Bancer wrote:
    > Ale to nie jest "man in the middle". Sytuacja opisana wyżej, to jakieś
    > magiczne przechwytywanie transmisji w momencie zbliżania karty do
    > legalnego terminala.

    Żadne tam magiczne przechwytywanie transmisji, tylko nawiązywanie jej
    *żywcem* przez pośrednika. Tj - zespół złodzieji, Za i Zb, ofiara O i
    empik E. To co Za odbierze od O, Zb emituje do E (bez rozkodowywania,
    żywcem, raw), to co Zb odbierze od E, Za nadaje do O.

    W ten sposób magicznie/przez pośrednika zbliżasz czyjąś kartę do
    czytnika który znajduje się daleko.

    Jestem przekonalny że to jest wykonalne, tylko nie ma to ekonomicznego
    sensu. Chyba żeby ktoś zhakował i umiał ominąć limit 50zł i/lub 3
    transakcji bez autoryzacji.

    > A druga sprawa to odległość. Nie zareagujesz na gościa, który Ci
    > będzie macał po kieszeniach? :)

    No skoro ludzie nie reagują na kieszonkowców którzy im macają po
    kieszeniach, to czemu mieliby reagować na paypassowców.

    p. m.

  • 38. Data: 2011-02-25 20:48:04
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (25.02.2011 16:27), niusy.pl wrote:

    > Wydaje mi się, że klient może być okradany na tyle ile ma na karcie bez
    > żadnego problemu, więc w ogóle nie jest dla niego bezpieczne.

    Masz rację, wydaje Ci się.

    p. m.

  • 39. Data: 2011-02-25 20:48:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (25.02.2011 16:04), Wojciech Bancer wrote:
    > On 2011-02-25, Krzysiek <k...@o...pl> wrote:
    >
    > [...]
    > Przecież są offline.
    > Nie ma autoryzacji, która sprawdzi czy karta jest zastrzeżona.
    > Stąd jest taki niski limit kwotowy.

    No stąd logiczny wniosek że złodziej ma więcej czasu :).

    p. m.

  • 40. Data: 2011-02-25 22:58:21
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 25 Lut, 15:27, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > Ale to nie jest "man in the middle". Sytuacja opisana wy ej, to jakie
    > magiczne przechwytywanie transmisji w momencie zbli ania karty do
    > legalnego terminala.
    ale karta jest tez spreparowana - służy do przekazania sygnału gdzies
    dalej.

    Co do opłacalności to kwestia skali. Jak długo PayPass nie jest bardzo
    powszechny to jest to trudniejsze do wykonania, chyba, że przez
    złodziei -pasjonatów nowinek ;)