  • 11. Data: 2005-06-07 21:27:08
    Temat: Re: nie chce tam byc
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Sławomir Szyszło wrote:
    > Dnia Tue, 07 Jun 2005 15:58:41 -0500, witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    > wklepał(-a):

    > Nie o to chodzi. Chodzi o nakłonienie przez pracodawcę do podpisania umowy z
    > *konkretną* firmą.

    Nakłaniać każdy może.

  • 12. Data: 2005-06-08 05:41:54
    Od: "Piotr W. Zawadzki" <p...@f...pl>

    witek wrote:

    > Nakłaniać każdy może.

    W dodatku jest nie do udowodnienia. Przeczytaj dokładnie umowę,
    przeczytaj dokłądnie regulamin tego OFE (BTW: jakie to jest OFE, które
    tak idiotycznie odpisuje ludziom?), a co najważniejsze- pamiętaj, że od
    _każdej_ umowy możesz w każej chwili odstąpić (inną sprawą są
    konsekwencje odstąpienia od umowy - powinny być zapisane w samej
    umowie).

    --
    Z poważaniem
    PWZ

  • 13. Data: 2005-06-08 07:55:48
    Od: Jurgen <J...@n...pl>

    dlaczego nie napiszesz jakie to ofe ?

    --
    pozdrawiam
    Jurek

  • 14. Data: 2005-06-08 11:21:51
    Od: "basia" <s...@o...pl>

    Witam
    Dziekuje wszystkim którzy sie wypowiedzieli (szczególnie ATZ Rzeszow).
    Szukałam troche w Internecie i przy okazji reklamy TV o prawach konsumenta
    znalazłam cos takiego:
    "Wielu z nas dokonuje zakupów po tzw. prezentacji domowej. Kupujemy
    w ten sposób garnki, filtry do wody, kosmetyki i inne, atrakcyjnie
    wyglądające produkty. Zamawiamy usługę montażu żaluzji, wymiany okien itp.
    I w tym wypadku mamy prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem
    przedsiębiorstwa, w terminie 10 dni. Przy tak zawieranych umowach,
    obowiązkiem przedsiębiorcy jest okazanie dokumentu potwierdzającego
    prowadzenie działalności gospodarczej i dokument tożsamości.
    Poinformowanie konsumenta na piśmie, przed zawarciem umowy o prawie
    odstąpienia od umowy w terminie 10 dni, wręczenie wzoru oświadczenia o
    odstąpieniu. Wzór powinien zawierać dane przedsiębiorcy, nazwę,
    adres"
    Nie chodzi mi o to ze to przymusowe podpisanie umowy ale o to ze jedno OFE
    (nie chciałam robic antyreklamy ale niestety po takim potraktowaniu napisze ze
    chodzi o poteznego CU) łamie moje prawa i dlatego tym bardziej nie chce w nim byc.
    Może dzisiaj znajde cos wiecej, choc nie mam pojecia kogo (KNUiFE, ZUS, CU,
    rzecznika praw konsumenta?) i w jakiej formie poinformowac o nieprzestrzeganiu
    prawa do zerwania umowy w okresie 10 dni i wprowadzaniu mnie w bład poprzez
    informowanie o "nieodwołalnym oświadczeniu woli".
    Gdyby ktos jeszcze posiadał pomocne informacje prosze o odpowiedz

    pozdrawiam
    basia

  • 15. Data: 2005-06-08 16:11:31
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 8 Jun 2005 13:21:51 +0200, "basia" <s...@o...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >odstąpienia od umowy w terminie 10 dni, wręczenie wzoru oświadczenia o
    >odstąpieniu. Wzór powinien zawierać dane przedsiębiorcy, nazwę,

    Ale to chyba dotyczy tylko zakupu towaru, a umowa z OFE nie jest towarem, a
    pewnego rodzaju usługą finansową.

  • 16. Data: 2005-06-08 19:07:31
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Użytkownik "S.T." napisał:
    > Bo na ile pamietam, to opłatę mogą sobie potrącić wyłącznie
    > z wpłaconych składek, a o żadnej 'kieszeni' nie było mowy.

    Od 1 kwietnia 2004 r weszła w zycie nowelizacja ustawy o OFE i niestety aby
    OFE kogokolwiek wytransferowało, trzeba wpłacić pieniądze (przelew na
    rachunek bankowy) !!! Niestety ...

    > Skoro nic do nich nie wpłynęło to nic nie tracisz.
    > Dodatkowo coś mi jeszcze świta, że jeżeli po wpisaniu się, przez
    > bodajże rok nie wpłynęła zadna składka,to chyba sami Cię wypiszą.

    Nic z tych rzeczy ! Z nikąd nikogo nie wypisują, co za bzdury ... Ani przed
    zmianą ustawy tak nie było, ani po zmianie. Przepis, który Ci się kołacze po
    głowie mówi o tym, że jeśli przez rok nie wpłyną żadne składki, staż
    członkowski przestaje się liczyć, co znaczy, że przy wpływie kolejnej
    składki po ponad rocznym okresie bezskładkowym OFE potrąca Ci wyższą
    prowizję, tak jak dla nowoprzystępujących członków.

    > Ale nie dam sobie za to nic uciąć,
    > a ustawy szukać mi się nie chce ;-)

    Dobrze że nic nei dałeś sobie uciąć :)

    Pozdroofka
    Kasia

  • 17. Data: 2005-06-08 19:19:53
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Droga Basiu, Drodzy Grupowicze,

    z całym szacunkiem, ale chyba mylicie pojęcia ... Albo ja tu czegoś nie
    rozumiem ? Jaki przymus ? Jak Basiu masz go zamiar udowodnić ? Pracodawca
    groził Ci czymś za niepodpisanie umowy z tym właśnie agentem ? Masz na to
    świadków, dowody ? Czy to może raczej Twoja nieświadomość ? Podpisujesz
    papier bedący Twoją "polisą" na przeżycie na emeryturze i robisz to pod
    wpływem kogokolwiek ? Miej pretensje do samej siebie ! Ludzie w jakich
    czasach Wy żyjecie ? Od kilkunastu już lat wiadomo powszechnie że niewiedza
    nie jest żadną okolicznością łagodzącą ... Składaj te zawiadomienia do ZUS i
    OFE póki nie minęło 10 dni, bo żaden sąd Ci racji nie przyzna ...

    Pozdroofka
    Kasia

  • 18. Data: 2005-06-08 22:58:20
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@W...gazeta.pl>

    Kasia <k...@w...pl> napisał(a):

    > Droga Basiu, Drodzy Grupowicze,

    No i policzyłem:
    8 znaków zapytania
    3 trzykropki
    1 wykrzyknik
    Ani jednej zwykłej kropki. Czuwaj. :^)

    Miłośnik mentorskiego tonu
    Tomek

    Ps. Do Basi. Nie łam się. Akurat w tej branzy jest tak, że tak na prawdę nie
    wiadomo które OFE jest (będzie) dobre, a które złe za kilka lat.

  • 19. Data: 2005-06-09 16:07:21
    Od: maHo <m...@p...net>

    ATZ Rzeszow wrote:
    [ciach]

> [...]
    >
    > Dz. U. Nr 84, poz. 534, str. 3114:
    >
    > "$3. Formularz umowy powinien zawierać:
    > 1) informację o (...)
    > 2) informacje o skutkach rozwiązania umowy z ofe lub rezygnacji z
    > członkostwa w funduszu przed upływem terminu, o którym mowa w art. 134 ust.
    > 1 pkt 2 ustawy, oraz oświadczenie osoby przystępującej do funduszu o
    > znajomości tych skutków."
    >
    > Poszukaj w papierach, które podpisalas, czy nie ma tam informacji o skutkach
    > rozwiązania umowy. Skontaktuj sie z agentem, ktory Cie obslugiwal. Byc moze
    > rozwiazanie umowy jest wymagane w jego obecnosci?

    W Rzeczpospolitej z 30 kwietnia 2005 , na żółtych stronach był artykuł z
    którego wynika że jeżeli podpisujesz jakąkolwiek umowę ubezpieczeniową z
    agentem lub brokerem, musi ci przedstawić na piśmie troche informacji.
    między innymi ile ubezpieczycieli ma w swojej ofercie, do jakiej sumy
    jest ubezpieczony od czegoś (chyba OC). Jeżeli ci tego nie przedstawił,
    można zerwać umowę bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
    Pytanie tylko czy to dotyczy także umów dotyczących OFE i czy agent
    inicjatorki wątku takich informacji nie przestawił, ale to może być
    *coś* o co można zahaczyć sprawę.

    pozdrav

    maHo