  • 1. Data: 2009-06-17 08:36:05
    Temat: nadpłata na KK
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    Witam,

    Załóżmy że moje saldo na KK wynosi 700 zł, a przelewam na jej rachunek 1000
    zł. Co się wtedy dzieje z nadpłatą 300 zł - wraca na konto z którego wyszła
    wpłata czy powiększa limit dostępnych środków na KK?

    Kombinuję jakby tu ustawić automatyczne comiesięczne spłaty między ROR a KK w
    różnych bankach.

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 2. Data: 2009-06-17 08:57:41
    Temat: Re: nadpłata na KK
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 17 Jun 2009 10:36:05 +0200, scholastyk napisał(a):

    > Załóżmy że moje saldo na KK wynosi 700 zł, a przelewam na jej rachunek
    > 1000 zł. Co się wtedy dzieje z nadpłatą 300 zł - wraca na konto z
    > którego wyszła wpłata czy powiększa limit dostępnych środków na KK?

    W Polbanku powiększa limit, w mBanku i Aliorze także. W innych nie wiem,
    ale zapewne jest tak samo.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu?

  • 3. Data: 2009-06-17 08:57:47
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "scholastyk" <s...@c...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > wpłata czy powiększa limit dostępnych środków na KK?
    >
    > Kombinuję jakby tu ustawić automatyczne comiesięczne spłaty między ROR a

    Nic sie nie dzieje masz swoj limit+300zl na rach karty. Ma to sens, jak
    dobrze pamietam w takich bankach (chyba getin), ze jezeli wyplata z
    bankomatu nie jest obciazona prowizja, to karta pozwala wyplacic ci srodki
    ponad swoj linit nie korzystajac z kredytu na karcie i nie ponoszac oplat za
    wyplate z obcych bankomatow. Poza takim przypadkiem, nie ma kompletnie sensu
    nadplacac ponad limit.

  • 4. Data: 2009-06-17 10:34:32
    Od: "daro" <d...@w...pl>

> [...]
    za
    >wyplate z obcych bankomatow. Poza takim przypadkiem, nie ma kompletnie

    Jest sens, ja kiedyś musiałem zapłacić za towar w internecie 2 razy więcej
    niż był limit na karcie, przelałem powiększona kwotę i zapłaciłem.

  • 5. Data: 2009-06-17 11:37:21
    Od: Michał <r...@x...cy>

    scholastyk pisze:
    > Załóżmy że moje saldo na KK wynosi 700 zł, a przelewam na jej rachunek 1000
    > zł. Co się wtedy dzieje z nadpłatą 300 zł - wraca na konto z którego wyszła
    > wpłata czy powiększa limit dostępnych środków na KK?

    W większości (wszystkich?) banków zwiększy limit karty. Czemu wpadło Ci
    do głowy, że bank chciałby zwrócić nieoprocentowany depozyt? :>

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 6. Data: 2009-06-17 12:57:03
    Od: s...@c...onet.pl

    > W większości (wszystkich?) banków zwiększy limit karty. Czemu wpadło Ci
    > do głowy, że bank chciałby zwrócić nieoprocentowany depozyt? :>

    W sumie racja, dla banku to czysty zysk :) Tak sobie wymyśliłem, bo to
    rozwiązanie byłoby wygodne :)

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 7. Data: 2009-06-17 16:11:10
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Wed, 17 Jun 2009 13:37:21 +0200, Michał wrote:

    > W większości (wszystkich?) banków zwiększy limit karty. Czemu wpadło Ci
    > do głowy, że bank chciałby zwrócić nieoprocentowany depozyt? :>

    Kołacze mi się po głowie informacja, że w którymś z banków można zadzwonić
    w takim wypadku na infolinię i poprosić o zwrot nadpłaty.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 8. Data: 2009-06-17 18:02:34
    Od: Michał <r...@x...cy>

    Marcin Mokrzycki pisze:
    > Kołacze mi się po głowie informacja, że w którymś z banków można zadzwonić
    > w takim wypadku na infolinię i poprosić o zwrot nadpłaty.

    Nie widzę żadnego powodu czy prawa by jakikolwiek bank mógł odmówić
    zwrot nadpłaty. Jednak wątkotwórcy chodziło raczej o to czy bank zwróci
    z własnej inicjatywy.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/

  • 9. Data: 2009-06-18 06:40:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Michał" <r...@x...cy> wrote in message

    > Nie widzę żadnego powodu czy prawa by jakikolwiek bank mógł odmówić zwrot
    > nadpłaty. Jednak wątkotwórcy chodziło raczej o to czy bank zwróci z
    > własnej inicjatywy.

    Citi zwraca bez problemu, ale liczy prowizje jak za transakcje gotowkowa :).

    MK