    From: "Kasia" <K...@e...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: nacjonalizacja bankow
    Date: Thu, 21 Mar 2002 13:59:48 +0100

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał
> [...]
    > Wydaje się, że na ogół niezależność stanowi pewną wartość samą
    > w sobie i zwykle jest w cenie. Tymczasem u nas zdaje się dominować
    > pogląd odwrotny - doprowadzenie do utraty kontroli i często de facto
    > ubezwłasnowolnienia poczytuje się za sukces i powód do dumy.
    > Bez mała osobiście znam kilka przypadków kiedy skończyło się to
    > nienajlepiej - decyzje zapadają zupełnie gdzie indziej i wszyscy są
    > tym bardzo zdziwieni, gdyż wyobrażali sobie wszystko zupełnie inaczej.
    > Jest to podejście na tyle powszechne, że aż zastanawiające, ale

    Ja myśle że to niestety brak przewidywania kroków partnera businesowego -
    myslenie jest w cenie jak to mówią ....U nas niestety nadal jeszcze nie ...

    > Chyba jednak w sumie jest - bony skarbowe, obligacje...

    No tak - w tym sensie to tak :-)

    > A tutaj nie mogę powiedzieć tego samego.

    Ja kierowałam sie czysto osobistymi względami. A jaki Ty lubisz ?

    > To może dlatego, że duża firma - nie wiem czy do Kowalskiego też dzwoni.
    > Albo też trafiła się szczególnie miła pani w US.
    > Dobrze byłoby gdyby takie praktyki się upowszechniły.

    Oj byłoby super nawet - nie tylko fajnie ! Co do p. Kowalskiego - to nie
    wiem czy do niego dzwonia - gdyby go obsługiwała ta właśnie pani - to pewnie
    zadzwoniłaby :-)

    > Nie myślałem o tak brutalnych metodach jak jakieś dekrety, etc. :-)
    > A nie można tego załatwić np. tak - ZUS wstrzymuje (całkowicie lub
    > w dużej części) wypłaty do OFE, a w pewnym momencie mówi się, że
    > zaległości zostaną spłacone w w/w obligacjach infrastrukturalnych, tyle
    > że niekoniecznie odpowiednio oprocentowanych?

    To już jest inna kwestia - to jest szantaż .. ale możliwy .... Co za kraj,
    jak Boga kocham ....

    > A czasem jednak można się przeliczyć :-))) Oj - sama sobie odkładam - to
    może sie nie przeliczę. Jak to mówią - " umiesz liczyć - to licz na siebie"
    Tylko szkoda że sama nie mogę decydować o reszcie moich składek emerytalnych

    > Niestety tak, a wydarzyć się to chyba może wszystko...
    > Zdecydowanie wolałbym jednak obserwować to trochę z boku,
    > z "życzliwym zainteresowaniem" - tak jak patrzymy sobie
    > na dokonania np. Białorusi :-)
    > A tutaj sami za to jednak płacimy i to jest najgorsze.

    Nie dobijaj człowieku - bądź troszkę ludzki - wiosna idzie ... To było tak
    off topic - tytułem dygresji. Ale zawsze można się wynieść do USA (najlepiej
    popłynać statkiem:-)))