    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: n26 a inne waluty?
    Date: Wed, 24 Jul 2019 11:11:36 +0200

    > Kurs MC - czyli ok. 0,2% kosztu.
    > Taniej nie będzie, nawet jak doliczysz koszt zakupu EUR (oczywiście po dobrym
    kursie typu IKA/revolut).

    Kantor Aliora teraz (kurs preferencyjny) 4,267. Na Cinkciarz.pl w
    transakcjach społecznościowych 4,253. Wprawdzie na Cinkciarzu jedynie
    700 EUR można kupić w tej cenie, ale w opisanej sytuacji na pewno starczy.

    > A brali 0,4% przy EUR->PLN - a sprawdzić nie jest od rzeczy, bo np. IKA ma dobry
    kurs na EUR/USD/CHF/GBP, ale pozostałe waluty, którymi można od niedawna płacić kartą
    wielowalutową,

    Lepsze kursy ma Cinkciarz, aczkolwiek są one ograniczone kwotowo. Z
    Cinkciarza na Aliora oczywiście przelew darmowy.

    są droższe - tak od 1,5 do 2 razy, a rubel to już chyba 8-10 razy
    (ciekawe, czy to błąd czy specjalnie).

    To normalne. Wszystko zależy od dostawców. W przypadku RUB nie jest to
    błąd - Alior nie ma możliwości tańszego nabycia. Trzeba jednak mieć
    świadomość, iż to bardzo dobry kurs! Po prostu nie należy porównywać
    spreadu na USD czy EUR do egzotyki typu TRY, ZAR czy RUB.

    > Więc płacenie DKK kupionymi w IKA za PLN wyjdzie tak samo jak zapłacenie kupionymi
    tam EUR - czy to kartą IKA czy N26.

    Obecnie Alior chce mi sprzedać DKK w cenie 0,5717. Na Cinkciarzu mam
    0,5699. Przy małych kwotach to taka raczej zabawa...

    Jeszcze odnośnie RUB. Alior: 0,0599/0,0613, a Cinkciarz (firma, nie
    społecznościowe!) 0,0563/0,0648. Sprawdziłem LiderWalut.pl tam dla RUB
    0,0582/0,0627. Jak widzisz - Alior nadal bezkonkurencyjny.