  • Data: 2005-12-27 17:21:04
    Temat: Re: [media] W sklepie również mogą zeskanować kartę
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 27 Dec 2005 10:23:50 +0100, Leszek napisał(a):

    > Tak własnie wyglada rozmowa jesli ktoś przekręca FAKTY. Pisałem i
    > awanturze czy scenach? Nie. Powiedziałem to dyskretnie. Chyba lepiej,

    Dla mnie jest to panikowanie :)

    > Dziwię, się że umniejszasz problem, bo o skanowaniu kart słyszy się
    > czesto

    O morderstwach też się słyszy często, a jednak większości ludzi nigdy
    się nie zdarzy być zamordowanym... To że się rozdmuchuje jakieś fakty
    bo potem można fajny nius sprzedać nie znaczy że warto się tymże niusem
    przejmować...

    > i wydawało mi się, że jedynie skanujący karty chcieliby, żeby
    > temat przemilczeć. Ponadto nie trzeba skanować. Wystarczy przyłożyć
    > kartę do plasteliny (odbić dane karty) i zapamiętać 3 cyfry z odwrotu, a
    > już można dokonac transakcji w internecie. Nie pisz tylko , ze odkryłem
    > Amerykę, bo o takim sposobie sam od kogoś słyszałem (więc część ludzi go
    > zna), a lepiej, żeby prócz złodziei także klienci znali ten sposób.

    Ta, plastelina... A po kiego? Nie wiesz że na potwierdzeniu transakcji które
    zostawiasz w sklepie jest komplet danych - numer, data ważności? Te trzy
    cyfry CVC kasjer może sobie zapisać bezczelnie na kwitku... :)

    To że ktoś Ci zeskimmuje kartę jest równie prawdopodobne jak to że jakiś
    kieszonkowiec na ulicy Ci tę kartę wyciągnie z kieszeni razem z portfelem.
    Myślisz że tak trudno jest podrobić bazgroł z odwrotu karty, o ile w ogóle
    ktoś ów bazgroł porównuje z tym co kupujący napisał?

    > O ile ma się odpowiednie ubezpieczenie. Cześć zapłaci, bo nie ma
    > ubezpieczenia za kradzież pieniędzy przez zastrzeżeniem karty.

    No i dlatego zamiast mieć nerwicę gdy ktoś dotyka naszej karty
    (a może ma skimmer w rękawie? A może wbudowany w stół?) po prostu
    trzeba kupować produkt, który zapewni nam święty spokój. Czyli kartę
    która ma odpowiednie ubezpieczenie. Tak samo jak kupujesz do samochodu
    dobry alarm, immobilizer i ubezpieczenie, zamiast czatować co noc przy
    oknie czy ktoś go nie kradnie...

    > Na potrzebę takiego postępowania chciałem m.in. zwrócić uwagę.

    Zasłanianie pinpadu - owszem. Ale panikowanie dlatego że ktoś zakrył kartę
    ręką to już lekka przesada :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944