  • Data: 2018-01-10 17:21:00
    Temat: Re: mbank, wymusza przejscie na konto firmowe?
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-01-10, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Po zastanowieniu - nie wiem jak kolega robił tę wpłatę - możliwe, że on
    > robił jeden zbiorowy + opis i to się podobało z 10 lat i nagle przestało
    > podobać bo to nie firma płaci za współwłaścicieli tylko każdy sam za siebie.

    I to mniej więcej się zgadza:
    https://www.gofin.pl/skladki-zasilki-emerytury/17,2,
    109,110981,jak-wspolnicy-spolek-rozliczaja-sie-z-zus
    .html
    Wspólnicy spółki opłacają ZUS sami za siebie. W świetle prawa są traktowani jak
    osoby prowadzące działalność gospodarczą.

    Natomiast nadal podtrzymuję zdanie, że ZUS nie narzekał na numer rachunku,
    a co najwyżej na NIP/REGON płatnika, który w tym zbiorczym przelewie szedł. :)

    > Dopóki płaciliśmy z firmowego to opłaty na ZUS wchodziły w koszty. Jak
    > zaczęliśmy sami to przestały wchodzić w koszty i wchodzą w PITy.

    IMHO wchodzić nie powinny.

    > Ale potem gdzieś chyba było, że opłacenie za siebie składki ZUS to nie
    > jest rozliczenie związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

    No nie jest. :)

    > Zaraz, zaraz ale jak kupuję benzynę, biorę fakturę i płacę kartą z
    > mBanku to naruszam regulamin? Powinienem płacić gotówką?
    > Samochód na firmę, ale że używany też prywatnie - jakoś inaczej się
    > rozlicza - ja nie wiem, ja nie rozliczam.
    > Skoro używany też prywatnie to naruszam, nie naruszam?
    > Idzie zwariować. To wszystko jest chore!

    Nie podejmuję się interpretować tego zapisu za bank. ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com