  • 1. Data: 2011-06-20 07:21:13
    Temat: mbank - coś z kodowaniem?
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    Zawsze robiłem przelew po prostu kopiując numer konta i wklejając we
    właściwe miejsce. Od wczoraj pokazuje się błąd "Niedozwolony znak: -
    char(173) w polu Rachunek odbiorcy"; mimo że żadnych znaków poza cyferkami
    tam nie ma. Problem występuje na kilku komputerach...

    --
    AS

  • 2. Data: 2011-06-20 07:39:30
    Temat: Re: mbank - coś z kodowaniem?
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    Adam Sito pisze:
> [...]
    > char(173) w polu Rachunek odbiorcy"; mimo że żadnych znaków poza
    > cyferkami tam nie ma. Problem występuje na kilku komputerach...

    Nie wiesz co to jest char(173)? To wklep sobie to w jakiegoś excela,
    może w wersji '=znak(173)'. Nie wiem dokładnie, bo nie używam excela
    Dla ułatwienia dodam: myślnik ma kod ascii = 45

    (Nie wdając się w szczegóły jak się te znaki "poziomej kreski" podobnej
    do myślnika wg typografów nazywają.)

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2011-06-20 07:49:27
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.06.2011 09:39), SQLwiel wrote:

> [...]
    > Dla ułatwienia dodam: myślnik ma kod ascii = 45
    >
    > (Nie wdając się w szczegóły jak się te znaki "poziomej kreski" podobnej

    Nazywają się właśnie myślnik, zaś to co jest powszechnie używane, czyli
    "-", to dywiz.

    p. m.

  • 4. Data: 2011-06-20 07:53:45
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
    cyferkami tam nie ma. Problem występuje na kilku komputerach...

    >Nie wiesz co to jest char(173)? To wklep sobie to w jakiegoś excela,
    >może w wersji '=znak(173)'. Nie wiem dokładnie, bo nie używam excela

    On tez nie musi uzywac excela ;)
    akcesoria -> narzedzia systemowe -> tablica znakow
    - o ile korzysta z windy

  • 5. Data: 2011-06-20 08:13:15
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > On tez nie musi uzywac excela ;)
    > akcesoria -> narzedzia systemowe -> tablica znakow
    > - o ile korzysta z windy

    Pytanie brzmiało raczej: "dlaczego dotąd robiłem kopiuj wklej" i działało; a
    od wczoraj nie działa ;-)

    --
    AS

  • 6. Data: 2011-06-20 08:43:35
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (20.06.2011 10:13), Adam Sito wrote:

    > Pytanie brzmiało raczej: "dlaczego dotąd robiłem kopiuj wklej" i
    > działało; a od wczoraj nie działa ;-)

    Może źródło z którego dotąd kopiowałeś zaczęło wyświetlać myślniki (te
    dłuższe) zamiast dywizów (tych krótszych)?

    p. m.

  • 7. Data: 2011-06-20 09:34:16
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-06-20 10:13, Adam Sito pisze:

    > Pytanie brzmiało raczej: "dlaczego dotąd robiłem kopiuj wklej" i
    > działało; a od wczoraj nie działa ;-)
    >
    > --
    > AS
    Odp: Bo ktoś-gdzieś-coś zmienił (dla wygody klienta, oczywiście).
    Np ten, od którego kopiujesz ten numer rachunku. Np. dawniej był
    cięgiem, a teraz jest z kreską (ch. wie, czy z myślnikiem, łącznikiem,
    dywizem, czy inną brygadią, a może i opcjonalną spacją). Gdyby mBankowi
    koderzy mieli rozum, to wycięliby z wklejonego w miejsce numeru ciągu
    wszystko, co nie jest cyfrą, sprawdzili, czy ma 26 znaków i dopiero
    puścili dalej. Ale do tego, to myśleć trzeba. Nie wymagajmy zbyt wiele.

    Jak mi się któryś formularz o coś takiego pluje, to kopiuję numer
    najpierw do notatnika, usuwam to, co podejrzane, a potem dopiero
    *stamtąd* kopiuję i wklejam do formularza.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2011-06-20 13:06:53
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Maruda wrote:
> [...]
    > najpierw do notatnika, usuwam to, co podejrzane, a potem dopiero
    > *stamtąd* kopiuję i wklejam do formularza.

    I oczywiście cieszysz się z udogodnień dla klienta ;-)

    witrak()
    PS. Kiedyś zakładałem przelew z karty Citi (przez operatora) i
    podyktowałem do pola "tytułem" to, co było podane na formularzu
    "elektrowni". Facet wpisał, a ja teraz ilekroć zatwierdzam
    operację dostaję sygnalizację błędu "niedozwolony znak" i muszę
    poprawiać to, co system mi wpisał... :-)))

  • 9. Data: 2011-06-20 14:14:48
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <itmsco$p32$1@news.onet.pl>,
    "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > char(173) w polu Rachunek odbiorcy"; mimo że żadnych znaków poza cyferkami
    > tam nie ma. Problem występuje na kilku komputerach...

    Pewnie chodzi o jakas niewidoczna spacje, albo przesuniecie do nastepnej
    linii.
    Rada: wyskasuj wszystkie spacje i wstaw ponownie.

    TA

  • 10. Data: 2011-06-24 11:18:27
    Od: deree <d...@g...com>

    On 20 Cze, 16:14, T...@s...in.the.world wrote:

    > Pewnie chodzi o jakas niewidoczna spacje, albo przesuniecie do nastepnej
    > linii.
    > Rada: wyskasuj wszystkie spacje i wstaw ponownie.
    >
    > TA

    Wielokrotnie miałem taki problem w mBanku, to żadna nowość. Zazwyczaj
    radzę sobie tak, że przeklejam najpierw nr konta do notatnika, albo
    innego edytora tekstu i stamtąd dopiero do mBanku.