  • 21. Data: 2014-04-30 22:49:41
    Temat: Re: mbank / chrome / zapamietane haslo
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 30 Apr 2014 20:40:39 +0200, Kamil Jońca napisał(a):

    > Nie rozumiemy się :) Ja potrafię sobie zapisać hasła. Ale tu padła nazwa
    > czegoś co miało być "lepsze". Tylko, że jakby dla mnie ta lepszość jest
    > wirtualna.

    Nie jest "lepsze", jest wygodniejsze niż pamięć. Ale ma swoje wady: baza
    haseł może być szyfrowana najlepszym algorytmem, ale wystarczy dorwać się
    do klawiatury pozostawionego bez opieki komputera i pozamiatane, wszystko
    jak na talerzu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 22. Data: 2014-04-30 22:53:43
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-30, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

    [...]

> [...]
    > do klawiatury pozostawionego bez opieki komputera i pozamiatane, wszystko

    No niespecjalnie. Musisz najpierw odblokować bazę, a to jest czasowe.
    Więc "okno" na dostanie się jest bardzo krótkie. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 23. Data: 2014-04-30 23:04:22
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 30 Apr 2014 22:53:43 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > No niespecjalnie. Musisz najpierw odblokować bazę, a to jest czasowe.
    > Więc "okno" na dostanie się jest bardzo krótkie. :)

    Kwestia konfiguracji, AFAIR domyślne ustawienia keepass nie włączają
    blokowania.

    BTW: czy próbowałeś jakichś niestandardowych metod uwierzytelniania w tym
    programie (biometria, token, karta)?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 24. Data: 2014-04-30 23:46:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-30, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:

    [...]

    > Kwestia konfiguracji, AFAIR domyślne ustawienia keepass nie włączają
    > blokowania.

    Pisałem o 1Password akurat. Domyślnie lockuje.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2014-05-05 18:43:32
    Od: Zibo <z...@g...com>

    W dniu środa, 30 kwietnia 2014 16:29:50 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    > On 2014-04-30, Kamil Jo�ca <k...@p...onet.pl> wrote:
    >

    > [...]
    >

    > Has�a lokalnie s� przechowywane w formie zaszyfrowanej, a sam program jest
    >
    > uniwersalny, pozwala np. na ich synchronizacj� bazy z tel. kom i u�ycie
    >
    > w r�nych przegl�darkach tego samego zestawu hase�.
    >

    > --
    >
    > Wojciech Ba�cer
    >
    > p...@p...pl

    Rozumiem, że hasło do tych haseł nie jest lokalnie przechowywane.
    Po wpisaniu przez użytkownika jest konwertowane na jakiś klucz symetryczny,
    który deszyfruje hasła z bazy. Tak to działa?

  • 26. Data: 2014-05-05 21:59:07
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 5 May 2014 09:43:32 -0700 (PDT), Zibo napisał(a):

    > Rozumiem, że hasło do tych haseł nie jest lokalnie przechowywane.
    > Po wpisaniu przez użytkownika jest konwertowane na jakiś klucz symetryczny,
    > który deszyfruje hasła z bazy. Tak to działa?

    Tak, do tego hasło główne może być różne - z głowy, z biometrii, ze
    sprzętu, czy nawet na podstawie zawartości wybranego pliku na dysku.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 27. Data: 2014-05-06 09:39:59
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 30 Apr 2014 07:41:17 +0200, J.F. napisał(a):

    > No widzisz, a tu delikwent grzecznie spytany, odpowiada "tak,
    > zapamietac".
    Znaczy się, że sam się prosi o kłopoty. Wiem, że potem w razie draki będzie
    zwalanie winy na innych, ale minimum odruchów obronnych człowiek powinien
    jednak mieć - zwłaszcza jeżeli chodzi o finanse.
    :-)

    > Ale to drogo i banki od tego odchodza.
    Byłaby szkoda, bo mi token bardzo pasuje. Żałuję, że jednak sync nie ma
    tokena - jakieś większe poczucice bezpieczeństwa mam.

    Co ciekawe, w PKO SA przy okazji kredytu założyliśmy konto ROR (norma) i
    póki co jest hasło na SMSa, ale mają powrócić do tokenów jak tylko coś
    poprawią / naprawią w swoim systemie.

    --
    Franc

  • 28. Data: 2014-05-06 10:14:59
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Franc <w...@w...pl> writes:

> [...]
    > zwalanie winy na innych, ale minimum odruchów obronnych człowiek powinien
    > jednak mieć - zwłaszcza jeżeli chodzi o finanse.
    Ale tu pojawia się pytanie czy większe jest ryzyko wykradzenia z
    przeglądarki, czy też podejrzenie keyloggerem w czasie wpisywwania.

    KJ

  • 29. Data: 2014-05-06 13:43:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" napisał
    >Ale tu pojawia się pytanie czy większe jest ryzyko wykradzenia z
    >przeglądarki, czy też podejrzenie keyloggerem w czasie wpisywwania.

    Jak ci sie keylogger zainstalowal, to bez problemu moze takze hasla z
    przegladarki wyslac.
    One tam niby jakos zaszyfrowane, ale chyba kiepsko.

    J.
    \

  • 30. Data: 2014-05-08 16:11:19
    Od: Zibo <z...@g...com>

    W dniu wtorek, 6 maja 2014 13:43:43 UTC+2 użytkownik J.F napisał:
> [...]
    >
    > przegladarki wyslac.
    >
    > One tam niby jakos zaszyfrowane, ale chyba kiepsko.

    Przecież keylogger działa tak, że loguje to co ktoś wystukał na klawiaturze,
    a nie co przeglądarka trzyma