  • 1. Data: 2014-04-28 21:40:16
    Temat: mbank / chrome / zapamietane haslo
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    witam szanownych i szanowne,
    zalogowalem sie do mbank przez chrome, wpisałem login i hasło i chrome mnie
    się pyta czy ma zapamietac haslo. a n iech sonei zapamieta, przeciez to
    https więc nie zadziała. wylogowałem się zamknąłem przeglądarkę, otworzyłem
    uruchomiłem mbank i chrome podpowiada mi login i hasło.
    nie znam się na tym za dobrze, ale wydawało mi się że przez https
    przeglądarka "nie widzi" co sie tam dzieje w środku. jak to jest z innymi
    bankami? czy coś takiego nie świadczy czasem że coś jest nie tak z
    bezpieczeństwem logowania w mbanku?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2014-04-28 21:54:05
    Temat: Re: mbank / chrome / zapamietane haslo
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "vvvvvv" <w...@p...de> writes:

    [...]

    > nie znam się na tym za dobrze, ale wydawało mi się że przez https
    > przeglądarka "nie widzi" co sie tam dzieje w środku. jak to jest z
    OCzywiście, że "widzi". Jak inaczej mogłaby wyświetlić to co przychodzi
    z banku?

    > innymi bankami? czy coś takiego nie świadczy czasem że coś jest nie
    > tak z bezpieczeństwem logowania w mbanku?
    Nie.
    KJ
    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 3. Data: 2014-04-28 22:02:18
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Świadczy to jedynie o błędzie w kodzie strony, który powinien blokować zapamiętywanie
    hasła. Ta zmiana nie była celowa i od pewnego czasu trwa jej łatanie.

  • 4. Data: 2014-04-28 23:00:10
    Od: W <w...@w...pl>

    Konfabulator wystukał, co następuje:

    > Świadczy to jedynie o błędzie w kodzie strony, który powinien blokować
    > zapamiętywanie hasła. Ta zmiana nie była celowa i od pewnego czasu trwa
    > jej łatanie.

    ta... mbank znowu się 'popisał'... i do tego 'łata' (dodanie jednego
    atrybutu, ale pewnie zajmie im to kilka tygodni), zupełnie ignorując fakt,
    że i tak nowe chrome będzie to miało w 4 literach (v.
    http://www.dobreprogramy.pl/Google-Chrome-34-respons
    ywne-obrazki-i-pelnia-
    wladzy-dla-menedzera-hasel,News,53540.html).

  • 5. Data: 2014-04-28 23:27:48
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Konfabulator <k...@1...pl> writes:

    > Świadczy to jedynie o błędzie w kodzie strony, który powinien blokować
    zapamiętywanie hasła. Ta zmiana nie była celowa i od pewnego czasu trwa jej łatanie.

    Ty tak ... serio?
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 6. Data: 2014-04-28 23:57:11
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 28 Apr 2014 13:02:18 -0700 (PDT), Konfabulator napisał(a):

    > Świadczy to jedynie o błędzie w kodzie strony, który powinien blokować
    zapamiętywanie hasła. Ta zmiana nie była celowa i od pewnego czasu trwa jej łatanie.

    Najnowsze Chrome pozwala na ignorowanie atrybutu autocomplete="off".
    Całkiem wygodna rzecz, w Fx trzeba było wtyczek do tego.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2014-04-28 23:59:03
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "vvvvvv" <w...@p...de> wrote in message
> [...]
    > przeglądarka "nie widzi" co sie tam dzieje w środku. jak to jest z innymi
    > bankami? czy coś takiego nie świadczy czasem że coś jest nie tak z

    a zaszyfrowane wychodzi wprost z twojej klawiatury...

    pozdro
    george

  • 8. Data: 2014-04-29 10:06:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "vvvvvv" <w...@p...de> napisał w wiadomości
> [...]
    > to https więc nie zadziała. wylogowałem się zamknąłem przeglądarkę,
    > otworzyłem uruchomiłem mbank i chrome podpowiada mi login i hasło.

    Login i hasło wpisujesz nie zakodowane (to nie Ty musisz kodować) więc po
    stronie interfejsu użytkownika to są informacje jawne i w takiej formie mogą
    być zapamiętane, a potem podpowiedziane.
    Jak jesteś pewien, że:
    - nikt nie zaufany nigdy przy Twoim komputerze nie usiądzie,
    - nikt Ci nigdy komputera nie ukradnie,
    - żaden wirus się nie zainstaluje, który miałby dostęp do wszystkiego na
    HDD,
    to można chyba zezwalać na zapamiętywanie haseł.
    P.G.

  • 9. Data: 2014-04-29 10:53:36
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 29 Apr 2014 10:06:32 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

> [...]
    > HDD,
    > to można chyba zezwalać na zapamiętywanie haseł.

    Hasła do banku bym "nie zapamiętał" w przeglądarce bez względu na to, na
    jakim kompie bym się logował.
    Poza tym to jakaś dziwna metoda, że trzeba podać całe hasło które jest w
    100% "pełne". Chodzi mi o rozwiązania takie jak np. Sync, gdzie podajesz
    tylko kilka wybranych literek z pełnego hasła (nigdy nie pełne) albo
    powiązania stałego hasła z dynamicznie generowanym ciągiem (token).

    Natomiast zapamiętywanie haseł to wg mnie must-have w obecnych czasach.
    Zobacz, że duża większość stron wymaga logowania - inaczej dostajesz
    takiego trochę kastrata.

    --
    Franc

  • 10. Data: 2014-04-29 12:06:33
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Franc" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Hasła do banku bym "nie zapamiętał" w przeglądarce bez względu na to, na
    > jakim kompie bym się logował.

    Ja też. Ale autor wątku chyba lubi więc podałem, moim zdaniem bezwzględne,
    warunki wstępne.

> [...]
    > tylko kilka wybranych literek z pełnego hasła (nigdy nie pełne) albo
    > powiązania stałego hasła z dynamicznie generowanym ciągiem (token).

    Z tego co pamiętam to byli tu zadowoleni jak któryś bank pozwolił
    zrezygnować z hasła maskowanego.
    P.G.