  • 181. Data: 2020-12-22 09:43:35
    Temat: Re: [mbank] 36 złotych rocznie za nieużywanie appki mobilnej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-12-22 o 09:41, _Master_ pisze:
    > Wczoraj widziałem telefon z androidem na którym co chwila wyświetlały
    > się gołe baby. NIE Nie w przeglądarce. Tak po prostu.
    >
    > Tak wiem użytkownik się do tego przyczynił ale w tym momencie dla mnie
    > całe urządzenie jest SPALONE dla bankowości
    >
    > A będzie tego go więcej i nie koniecznie użytkownik musi widzieć gołe
    > baby. Nie będzie świadom tego co się dzieje.
    >
    > Tak kraczę. Ćwierć wieku używam komputerów ;-)

    Nie bardzo rozumiem. Gdyby zamiast gołych bab pojawiały się
    powiadomienia o mailach, to urządzenie już by nie było spalone?

    --
    Liwiusz

  • 182. Data: 2020-12-22 11:01:47
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Chodzi o to że połączenie android + statystyczny użytkownik powoduje
    efekty nie zamierzone porównywalne do XP podpiętego do internetu i
    zasysającego automatycznie wirusy. ;-)

    Tak kraczę

  • 183. Data: 2020-12-22 14:25:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]

    >Tak wiem użytkownik się do tego przyczynił ale w tym momencie dla
    >mnie całe urządzenie jest SPALONE dla bankowości

    Ale czemu ? Co ci gole baby przeszkadzaja ? :-)

    >A będzie tego go więcej i nie koniecznie użytkownik musi widzieć gołe
    >baby. Nie będzie świadom tego co się dzieje.
    >Tak kraczę. Ćwierć wieku używam komputerów ;-)

    Innym sie nie wyswietlaja same, wiec wina uzytkownika :-)

    https://mobiletrends.pl/zdradliwy-smartfon-czyli-apl
    ikacje-do-ukrywania-i-odkrywania-zdrad-w-zwiazku/

    https://www.download.net.pl/jak-znalezc-i-usunac-ukr
    yte-aplikacje-z-uprawnieniami-administratora-w-andro
    idzie/n/7035/

    Tylko ... to co proponujesz ?
    Bo wychodzi na to, ze bank powinien jakiegos mini smartfona klientowi
    dac, w roli tokena, z zablokowanym dostepem administracyjnym ...

    J.

  • 184. Data: 2020-12-22 18:07:38
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 22.12.2020 o 14:25, J.F. pisze:
    > Bo wychodzi na to, ze bank powinien jakiegos mini smartfona klientowi
    > dac, w roli tokena, z zablokowanym dostepem administracyjnym ...

    Tak, i to iPhone, bo Android taki kiepski (gołe baby). A Klient
    smartfona sprzeda albo odda dziecku.
    Były takie pomysły (zakulisowe), ale nie dotarły do poziomu "serio".

    --
    Alf/red/

  • 185. Data: 2020-12-22 18:17:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup

    >Tak, i to iPhone, bo Android taki kiepski (gołe baby).

    To nie musi byc ani iphone, ani android, skoro ma na tym chodzic jedna
    aplikacja bankowa.

    >A Klient smartfona sprzeda albo odda dziecku.

    Nie sprzeda, skoro musi miec aby z banku korzystac.

    >Były takie pomysły (zakulisowe), ale nie dotarły do poziomu "serio".

    Moze jeszcze dotra.

    Problemow jest troche:
    -jak to sie ma z bankiem laczyc? Przez GSM? Kto zaplaci za karty, co z
    miejscami bez zasiegu, co z zagranicą ...
    -czy klient nie bedzie narzekal, ze mu trzeci telefon kaza nosic.
    -ile to bedzie kosztowac, i co z klientami, ktorzy zgubia, wypadnie im
    itp,
    -czy to bedzie bezpieczne ... bo choc urzadzenie specjalne, to sie
    potem moze okazac, ze latwo sie to hackuje, jak sie ma przez chwile
    dostep do zlacza USB ...

    Na razie pewnie zawazylo to, ze byloby to dla banku za drogo, a apka
    na telefonie klienta ... "nic nie kosztuje", a na razie bezpieczna
    jest ... tzn jeszcze nikt nie zhackowal :-)

    J.

  • 186. Data: 2020-12-22 19:22:35
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.12.2020 o 18:17, J.F. pisze:
    > -jak to sie ma z bankiem laczyc? Przez GSM? Kto zaplaci za karty, co z
    > miejscami bez zasiegu, co z zagranicą ...

    A kto płaci za GSM w kindlu i za granicą też? :)

    MJ

  • 187. Data: 2020-12-22 23:00:23
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 22.12.2020 o 09:41, _Master_ pisze:
    > Wczoraj widziałem telefon z androidem na którym co chwila wyświetlały
    > się gołe baby. NIE Nie w przeglądarce. Tak po prostu.

    Ale przecież to standardowa funkcjonalność Androida żeby jedne aplikacje
    wyświetlać nad innymi. Mogą to być powiadienia z Yanosika nad nawigacją
    (tak się używało jak Yanosik jeszcze nie miał wbudowanej nawigacji) a
    mogą to być "gołe baby". Są w systemie odpowiednie uprawnienia dla tego
    typu aplikacji i trzeba je nadać (kiedyś chyba nie trzeba było).

    > Tak wiem użytkownik się do tego przyczynił ale w tym momencie dla mnie
    > całe urządzenie jest SPALONE dla bankowości

    Ale jak się przyczynił? Zainstalował coś ze sklepu Google? Zainstalował
    plik apk z jakiejś dziwnej strony czy może po prostu wszedł na jakiś
    link w przeglądarce? Bo każdy z tych scenariuszy to jednak zupełnie inny
    zarzut do systemu.

    > A będzie tego go więcej i nie koniecznie użytkownik musi widzieć gołe
    > baby. Nie będzie świadom tego co się dzieje.

    To jak sobie radzi z PC? Tam przecież każdy program uruchomiony na
    koncie użytkownika ma dostęp co najmniej do wszystkich danych tego
    użytkownika i może robić co chce z połączeniem sieciowym, kamerą,
    mikrofonem itp. A na smartfonie to jednak nie jest prosto by jedna
    aplikacja odczytała dane innej i jest dość rozbudowany system uprawnień
    dostępu.

    > Tak kraczę. Ćwierć wieku używam komputerów ;-)

    I jak możesz jeszcze spać spokojnie? ;)

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 188. Data: 2020-12-22 23:05:55
    Od: Zdzichu500 <n...@n...org>

    Witam

    W dniu 22.12.2020 o 18:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Alf/red/"  napisał w wiadomości grup

    > To nie musi byc ani iphone, ani android, skoro ma na tym chodzic jedna
    > aplikacja bankowa.

    Myślisz, że taki specjalny telefon dla banku nie miałby żadnej luki np.
    takiej jak iPhone, gdzie można było wykonać dowolny kod bez potrzeby
    kłopotania użytkownika atakiem socjotechnicznym i bez bezpośredniego
    dostępu do urządzenia?
    https://www.telepolis.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/g
    oogle-project-zero-iphone-airdrop-exploit-dziura

    Pozdrawiam,
    Zdzichu

  • 189. Data: 2020-12-23 11:46:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >A kto płaci za GSM w kindlu i za granicą też? :)

    No wlasnie jest to ciekawe.
    Szczegolnie, jak sie popatrzy na koszta roamingu w niektorych krajach.

    A Kindle jeszcze tak dziala, czy juz przestal ?

    J.

  • 190. Data: 2020-12-23 12:22:22
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-12-22 o 23:00, Zdzichu500 pisze:
    > I jak możesz jeszcze spać spokojnie?

    Ja śpię. Bo robię przelew na blaszaku z windowsem czy nawet z linuksem a
    potwierdzam go SMSem. Kto wie czy nie wrócę do symbiana czy Windowsa.
    Nie jestem bezmózgiem którego czaszka wazy 27 kg podczas serfowania na
    patelni 6"+

    Jedna apka do wszystkiego? NIGDY W ŻYCIU.

    Zwłaszcza po Twoim przykładzie z iOS