  • 1. Data: 2002-10-10 18:58:24
    Temat: matematyczno-bankowe zagadka?
    Od: "Anetta" <a...@g...pl>

    Witajcie

    Pan Jan kupil 1 stycznia w Banku X- a dokladnie Biurze Maklerskim akcje
    Banku Y za 100 zl. 1 lutego sprzedał je za 90 zł. Stopa zwrotu
    wynosila -10%, ale ile wynosila roczna stopa zwrotu?

    Pozdrawiam
    Anetta

  • 2. Data: 2002-10-10 19:13:52
    Temat: Re: matematyczno-bankowe zagadka?
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Anetta" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Pan Jan kupil 1 stycznia w Banku X- a dokladnie Biurze Maklerskim akcje
    > Banku Y za 100 zl. 1 lutego sprzedał je za 90 zł. Stopa zwrotu
    > wynosila -10%, ale ile wynosila roczna stopa zwrotu?

    A to się wogóle da wyliczyć ???? -120% ???, -72% ???? Jeszcze inaczej ???
    Chcesz pokazać, że gdyby zostawił na rok to dopłaciłby do interesu?
    Na akcjach nie da się dopłacić. Można co najwyżej stracić 100% + prowizja
    biura

  • 3. Data: 2002-10-10 19:21:30
    Od: "Marcin" <s...@b...net.pl>

    Użytkownik "berdycz"
    > Na akcjach nie da się dopłacić. Można co najwyżej stracić 100% +
    prowizja
    > biura

    Nie da się stracić 100%, przecież minimalny kurs akcji to 1 grosz ;)

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2002-10-10 19:47:47
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Nie da się stracić 100%, przecież minimalny kurs akcji to 1 grosz ;)

    Jak najbardziej się da - np. w razie bankructwa ;-)

    Pix

  • 5. Data: 2002-10-10 20:18:10
    Od: "Anetta" <a...@g...pl>

    Użytkownik "berdycz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Chcesz pokazać, że gdyby zostawił na rok to dopłaciłby do interesu?
    > Na akcjach nie da się dopłacić. Można co najwyżej stracić 100% + prowizja

    Ktos zadal mi te zagadke. To taka bardziej na myslenie niz liczenie.
    Wedlug mnie chodzi o to, ze w skali rok tez stracil 10% na calej zabawie - w
    sensie na tym konkretnym interesie. Sprzedal akcje i co zrobil z
    pieniedzmi - nie wiadomo. Pomijam jeszcze inflacje. Przeciez nie jest
    powiedziane, ze akcje nadal spadaly, lub rosly. I nie ma slowa o prowizji a
    w takich zagadkach nie chodzi przeciez o domyslanie sie, ze prowizja biura
    to 1% od transakcji itp itd.

    Myslicie podobnie?

  • 6. Data: 2002-10-10 20:28:17
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:ao4na6$rc9$1@news.tpi.pl, Anetta wrote:
> [...]
    > slowa o prowizji a w takich zagadkach nie chodzi przeciez o
    > domyslanie sie, ze prowizja biura to 1% od transakcji itp itd.

    Ja myślę jednak, że ok. -72% (dokładnie nie chce mi się liczyć).

  • 7. Data: 2002-10-10 20:30:29
    Od: "Anetta" <a...@g...pl>

    > Ja myślę jednak, że ok. -72% (dokładnie nie chce mi się liczyć).

    A skad te wnioski?

  • 8. Data: 2002-10-10 20:35:42
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:ao4o18$2f2$1@news.tpi.pl, Anetta wrote:

    > A skad te wnioski?
    po miesiącu masz 0,9 kapitału; rozszerzając ten trend do 12 miesięcy, po
    roku masz 0,9^12 początkowego kapitału, czyli ok. 0,28; ubyło Ci zatem 0,72
    kapitału; to w przybliżeniu, należałoby uwzględnić różną długość miesięcy,
    czyli liczyć wg. dni

    zakładam, że roczna stopa wyraża, co by się stało w ciągu roku gdy
    uogólniamy na podstawie posiadanych informacji, czyli z 1 miesiąca,
    zakładając, że zachowany zostanie ten sam trend

    IMHO to o czym mówisz wyżej, czyli ile ten gość faktycznie stracił przez
    rok, to już nie jest roczna stopa w tym sensie

  • 9. Data: 2002-10-10 21:40:35
    Od: "jo44" <j...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Anetta" napisał w wiadomości ...

    (...)

    > Myslicie podobnie?

    Nie. Myślimy inaczej. Jak?? Powiemy, gdy się dowiemy
    jak myślą kobiety.

  • 10. Data: 2002-10-11 06:27:45
    Temat: Odp: matematyczno-bankowe zagadka?
    Od: "Anetta" <a...@g...pl>

    > Nie. Myślimy inaczej. Jak?? Powiemy, gdy się dowiemy
    > jak myślą kobiety.

    Wystarczylo przejrzec poprzednie posty i wiedzialbys jak mysla kobiety.