  • 11. Data: 2005-08-18 05:56:02
    Temat: Re: mPlan w CHF w mBanku-samobojstwo ?
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > ort. Zabłocki
    Ty to zawsze musisz mnie poprawiać

    Darek

  • 12. Data: 2005-08-18 06:38:01
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    Użytkownik "Danny" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    > nie, tak nie jest - po prostu przez okres jaki masz kasę na koncie nie
    > naliczają ci odsetek od kredytu (tak jakbyś spłacił tą kwotę), ale cały
    > patent jest w tym że jak weźmiesz kredyt w CHF to to nie działa - musisz
    > mieć rachunek prowadzony w walucie kredytu żebyś mógł korzystać z
    > bilansowania środków

    Jak się kiedyś pytałem, to bilansowanie dotyczyło
    wyłącznie Planów w PLN. W CHF tak to nie działało.
    Aha, pytałem w Multibanku, ale to chyba jeden diabeł.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 13. Data: 2005-08-18 07:19:28
    Od: "Robert Wicik" <r...@M...onet.pl>

    Użytkownik "darkblue" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > ale... no wlasnie... mPlan hipoteczny w CHF ma taki szkopol, ze srodki
    > uruchamiane sa po kursie kupna, a splaty dokonuje sie po kursie sprzedazy
    > (tak mi powiedziala mLinia). przeciez to samobojstwo na roznicach
    > kursowych
    > dla kredytobiorcy.

    Niestety przy kredycie w denominowanym w walutach trzeba uwzględnić widełki
    kursowe kupno/sprzedaż (2-4%) i ryzyko wzrostu kursu danej waluty względem
    PLN.

  • 14. Data: 2005-08-18 07:41:19
    Od: Yareck <j...@i...KILLSPAM.pl>

    Kamil Jońca napisał(a):
    > Ile banków, w przypadku kredytu denominowanego *nie* liczy wypłat trasz
    > po kursie kupna, a spłat rat po kursie sprzedaży ? Wiem, że swego czasu
    > robił to GE (i liczył sobie jakąś marżę). Zmieniło się coś?
    > KJ

    Sam spłacam kredyt CHF wypłacony po kursie średnim NBP i spłacam też po
    kursie średnim NBP.
    Bank BGK (d.BudBank), nie wiem czy nowe kredyty też mają takie warunki...

    ________
    Yareck

  • 15. Data: 2005-08-18 08:42:08
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał(a):
    > Tylko że jemu nie o to chodzi. Mplan działa jak kredyt w rachunku
    > bieżącym
    > (tak wnioskuje) jak Ci przychodzi na konto np. 1000zł to obniza Ci sie
    > zadłużenie w CHF po kursie sprzedaży. Tylko że jak chcesz sobie z roru
    > wypłacić (a masz śdroki dostępne z Mplanu którego wcześniej spłaciłeś) to

    > znów Ci policzą jako uruchomienie kredytu po kursie kupna. I jak zrobisz
    > tak
    > sobie obrót kilka razy to wyjdziesz jak Zabłodzki......
    >
    > ps. nie wiem jak dokladnie działa ten Mplan i tylko wnioskuje na
> [...]

    No to radze sprawdzic ;) Bo piszesz o mechanizmie bilansujacym, ktory
    dziala jedynie przy PLN

  • 16. Data: 2005-08-18 09:09:00
    Od: "tomek." <x...@o...pl>

    Użytkownik "darkblue" napisal:
> [...]
    > [...]
    > Pozostaje mi do wyboru jeden bank z trojcy: GE Money Bank, PKO BP i BPH...

    Musisz jeszcze duzo poczytac na ten temat, bo prawde mówiac nie znam banku
    ktory uruchomił by kredyt po srednim kursie i po tym samym kursie pozwalał
    by go spłacac. W BPH jest dokladnie tak jak w mBanku. Lekarstewm na to jest
    szukanie banku ktory posiada najmniejszą roznice pomiedzy skupem a sprzedaża
    dewiz (spreed czy jako tak). Ewentualnie dowiedz sie w banku czy kredyt
    bedziesz mogl splacac bezposrednio we CHF - jesli np. masz mozliwosc kupowac
    je po dobrym kursie :)
    _
    pozdrawiam
    tomek.

  • 17. Data: 2005-08-18 17:15:17
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > dewiz (spreed czy jako tak). Ewentualnie

    spread

    Darek

  • 18. Data: 2005-08-18 17:26:50
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > No to radze sprawdzic ;) Bo piszesz o mechanizmie bilansujacym, ktory
    > dziala jedynie przy PLN

    To pokaż mi stronę gdzie jak byk pisze że mechanizm bilansujacy nie dziala w
    przypadku kredytów walutowych.
    Przygladam sie stronom mBanku i jakos nie mogę tego spostrzec.
    Po za tym odnioslem się do postu darkblue który pisał że jakoby mlinka
    zasugerowała że tak w rzeczywistosci sie dzieje - ja tak to odebrałem

    Darek

  • 19. Data: 2005-08-18 18:08:40
    Od: "darkblue" <n...@n...pl>

    Użytkownik "tomek." <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dewiz (spreed czy jako tak). Ewentualnie dowiedz sie w banku czy kredyt
    > bedziesz mogl splacac bezposrednio we CHF - jesli np. masz mozliwosc

    chyba nie umiecie czytac ze zrozumieniem i nie znacie idei funkcjonowania
    mPlanu walutowego
    w skrocie funkcjonuje on jak kredyt w ROR.
    bierzesz kredyt dajmy na to 50.000 PLN denominowany w CHF. podczepiaja ci to
    pod rachunek w PLN i teraz kazdy wplyw na rachunek pomniejsza ci saldo
    zadluzenie. jesli wplyw w miesiacu jest wyzszy niz aktualny limit kredytowy
    zgodny z harmonogramem splaty - to mozesz ponownie wykorzystac srodki do
    kwoty limitu.
    i tutaj jest clue sprawy !
    jesli masz kilka wplywow w miesiacu, lub jeden duzy wplyw to jesli nie
    wykorzystasz srodkow przekraczajacych kwote najblizszej raty (o kwote raty
    zmniejszy coi sie w kolejnym miesiacu limit kredytowy) to zaplacisz mniej
    odsetek od kredytu, ale przeciez z czegos musisz zyc i twoja wyplata musi
    zostac po czesci wykorzystana na cele prywatne. wiec ponownie uruchamiasz
    kredyt po kursie kupna (pamietaj ze wplyw pomniejsza kredyt po kursie
    sprzedazy) - I TUTAJ MASZ JAZDE NA ROZNICACH KURSOWYCH ! niby mBank tlumaczy
    ze u nich spread nie przekracza 3 % !!! ale to dodatkowe 3 % kosztow ! o tym
    juz na wstepie nie mowia !
    mPlan jeszcze mozna zniesc przy walucie bazowej w ktorej wplywaja srodki,
    tj. w PLN. ale oferowanie go w CHF albo innej walucie to "strzyzenie
    baranow" i tyle !

  • 20. Data: 2005-08-18 18:11:21
    Od: "darkblue" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sobie obrót kilka razy to wyjdziesz jak Zabłodzki......
    > ps. nie wiem jak dokladnie działa ten Mplan i tylko wnioskuje na podstawie

    brawo. jeden przynajmniej co sie chociaz troche oreituje w tym mechanizmie.
    tego typu kredytu jak mPlan furrore robia w europie (szczegolnie wyspy
    brytyjskie) i na swiecie. ale tylko i wylacznie jako kredyty dla waluty
    bazowej danego kraju. jesli wezmiesz go w walucie innej niz ta w ktorej masz
    wplywy to pojedziesz na roznicach kursowych.