  • 11. Data: 2010-06-23 14:00:54
    Temat: Re: mBank żondzi
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.06.2010 15:57), Liwiusz wrote:

> [...]
    > pojawiła się już dawno temu, ale wciąż nie działa. Co modernizacja
    > systemu, to sprawdzam, ale wciąż niestety eksportuje całą zawartość
    > opisu przelewu do jednej komórki i wciąż nie umiem filtrować po
    > kontrahentach, co jest istotne."
    >

    > Ja tu nie widzę opisu problemu. Co to właściwie znaczy, że "opis
    > przelewu" jest w jednej komórce? Jak jest w jednej, to niech będzie w
    > jednej. Niby dlaczego opis przelewu (który rozumiem jako "tytuł
    > przelewu") ma być dzielony na dwie komórki?
    >
    > Chcesz rozwiązania problemu, to go opisz dokładnie, a nie linkujesz do

    Fakt, brakuje tutaj jasno napisanego że opis przelewu jest złączony w
    jednej komórce z nadawcą przelewu. Trzeba się domyślać z tego że "nie
    umiem filtrować po kontrahentach".

    A we wszelkich kontaktach z *liniami, supportami itd... trzeba się
    wyrażać maksymalnie jasno, inaczej mają doskonały pretekst do tego żeby
    spuścić na drzewo.

    p. m.

  • 12. Data: 2010-06-23 14:17:18
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 15:54:39 +0200, Valdi napisał(a):

    > powstaje jednak jeszcze kwestia jakości tego odpisywania.
    > Bo jeżeli jakiś mądrala za odpowiedź uznaje wklejenie w ramach odpowiedzi na
    > moje pytanie gotowej formułki to dziękuję, postoję i najlepiej przeniosę się
    > tam gdzie przynajmniej nie mają problemów z czytaniem ze zrozumieniem i
    > sensownym odpowiadaniem na elektroniczną korespondencję.

    Formułki właśnie lecą na początku. Później temat jest w końcu przekazywany
    tam gdzie należy.

    Ja regularnie im truję o niedziałające maile z wyciągami, bo co jakiś czas
    im się wysypuje mechanizm cyfrowego podpisywania tych przesyłek. Po dwóch
    odpowiedziach "aleossochodzi?" (mistrzostwem była odpowiedź w stylu "W
    sprawach związanych z kodowaniem MIME prosimy o kontakt z mLinią") trafiają
    one w końcu do kogo trzeba i na jakiś czas jest spokój.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 13. Data: 2010-06-23 15:50:39
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Valdi wrote:

> [...]
    > tam gdzie przynajmniej nie mają problemów z czytaniem ze zrozumieniem i
    > sensownym odpowiadaniem na elektroniczną korespondencję.

    Widocznie zdecydowania wiekszosc korespondencji jaka do nich trafia
    wymaga wlasnie wklejenia formulki, skad pracownik wyspecjalizowany
    w obsludze takiej poczty ma od razu zauwazyc ze nalezysz do sladowej
    czesci klientow piszacych w konkretnej sprawie?

    > Ogólnie mBank od kilku dobrych lat pikuje w dół pod względem oferty jak i
    > samego podejścia do klienta i nic nie wskazuje, że by coś miało się na tym
    > gruncie zmieniać. Szkoda, bo to fajny bank kiedyś był, no właśnie był.

    To poprostu efekt skali :) Kiedys to byl maly bank.

  • 14. Data: 2010-06-23 18:33:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-23 15:57, Liwiusz pisze:

    > Chcesz rozwiązania problemu, to go opisz dokładnie, a nie linkujesz do
    > jakichś trollowych dyskusji.

    Nie trollowych, a normalnych. Ale OK, napisałem im tak:

    ===========

    Witam,

    spróbuję jeszcze raz. To nie problem mój z moim kontem, a wszystkich.
    Format pliku CSV oznacza, że można go filtrować, sortować i przetwarzać
    przy pomocy różnego oprogramowania, w tym arkusza kalkulacyjnego.
    Warunkiem jest to, żeby poszczególne pola były oddzielone zgodnie z
    zasadą, znakiem średnika lub podobnym, byle schematycznie.

    Niestety w waszych plikach CSV wrzucono w jedno pole tytuł przelewu i
    dane nadawcy. Nie jest więc możliwe zrobienie zestawień typu ,,wszystkie
    przelewy do Kowalskiego'', ,,wszystkie przelewy do ludzi z Zabrza'',
    ,,wszystkie przelewy o tytule KACZKA'' czy ,,wszystkie przelewy na konto
    X''.

    Prawidłowo zbudowany plik CSV odpowiadałby polom w bazie danych, a więc
    zlane w jedno pole powinno zostać podzielone np. tak:

    Nazwa kontrahenta; adres kontrahenta; miasto kontrahenta; konto kontrahenta

    wtedy można by zastosować choćby arkusz do zrobienia newralgicznych
    zestawień. W tej chwili jest to po prostu niemożliwe.

    Dlatego proszę o przekazanie problemu technikom, a nie odsyłanie mnie do
    mLinii, która mi nie pomoże, bo nic więcej autoryzacja moja nie wniesie.

    ===========

    czy teraz jasno, czy jeszcze za mało?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2010-06-23 18:43:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (23.06.2010 20:33), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    >
    > Dlatego proszę o przekazanie problemu technikom, a nie odsyłanie mnie do
    > mLinii, która mi nie pomoże, bo nic więcej autoryzacja moja nie wniesie.

    Jasno, ale pewnie ci odpowiedzą że dziękują za sugestię, postarają się
    ją uwzględnić w swoich planach modernizacji serwisu :).

    No bo chyba się nie spodziewasz że nagle zmienią funkcjonalność serwisu :).

    p. m.

  • 16. Data: 2010-06-23 18:50:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-23 20:43, mvoicem pisze:

    > Jasno, ale pewnie ci odpowiedzą że dziękują za sugestię, postarają się
    > ją uwzględnić w swoich planach modernizacji serwisu :).
    >
    > No bo chyba się nie spodziewasz że nagle zmienią funkcjonalność serwisu :).

    Nie musi być nagle, byle przy następnej zmianie zmienili. To tylko kilka
    linijek kodu generującego dane.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 17. Data: 2010-06-24 06:27:38
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 20:50:28 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Nie musi być nagle, byle przy następnej zmianie zmienili. To tylko kilka
    > linijek kodu generującego dane.

    Obawiam się jednak, że nie, bo jakby było jak mówisz, to raczej dawno by
    już to zmienili.

    --
    xbartx

  • 18. Data: 2010-06-24 06:30:20
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 15:54:39 +0200, Valdi napisał(a):

    > Ogólnie mBank od kilku dobrych lat pikuje w dół pod względem oferty

    Ja tylko szybko w kwestii formalnej: Można pikować do góry? ;)

    --
    xbartx

  • 19. Data: 2010-06-24 08:24:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-24 08:27, xbartx pisze:
    > Obawiam się jednak, że nie, bo jakby było jak mówisz, to raczej dawno by
    > już to zmienili.

    Po prostu nie myśleli o tym. No chyba ze faktycznie w bazie też tak
    trzymają w 1 polu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 20. Data: 2010-06-24 10:28:37
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 23 Jun 2010 20:43:57 +0200, mvoicem napisał(a):

> [...]

    Cóż, może być problem, szczególnie z tymi ludźmi z Zabrza bez przeszukania
    całego pola. Z eliksiru dostają (z tego o co pytasz):

    Nazwa i adres zleceniodawcy
    Poszczególne wiersze oddzielone od siebie symbolem "|"
    4*35 aV (czyli 4 wiersze po 35 znaków alfanumerycznych) i jest to pole
    wymagalne o zmiennej długości

    Szczegóły płatności
    Poszczególne wiersze oddzielone od siebie symbolem "|"
    4*35 an (czyli 4 wiersze po 35 znaków alfanumerycznych lub numerycznych),
    pole niewymagalne

    n = numeryczne 0 - 9
    a = alfanumeryczne; zapisane są w cudzysłowie " " (Hex 22)
    Poszczególne linie oddzielone są znakiem "|" (Hex 7C).
    V = pole zmiennej długości (variable)

    Czyli powinni móc oddzielić dane nadawcy od tytułu przelewu. Podział danych
    nadawcy na poszczególne składniki może być dość skomplikowane.
    --
    Kojer