  • 11. Data: 2002-04-24 14:57:59
    Temat: Re: mBank - zalosne wyjasnienia
    Od: Daniel Konczyk <d...@c...NOSPAM.univ.gda.pl>

    Kasia <K...@e...pl> wrote:

> [...]
    >
    > po kolei w kolumnach:
    > dni miesiąca (1,2,3 itd ...)
    > saldo na rachunku (aktualne w danym dniu)
    > odsetki naliczone od danego salda (oprocentowanie w skali roku*saldo/365 w
    > zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku)
    > podatek belkowy (policzony od naliczonych na koniec miesiąca odsetek)
    >
    > teraz posumuj to wszystko - i zobacz ile odsetek powinien Ci wypłacić bank,
    > a ile zasiliło Twoje konto (może dostaniesz je wyrównaniem na koniec
    > kwietnia skoro nie doszukasz się ich na koniec marca)
    >
    > poowdzenia i polecam jednak excela - nie doliczysz sie tego na kalkulatorze

    Szczerze mowiac nie widze takiej potrzeby, az takich obrotow tam nie bylo
    i widze czarno na bialym, ze odsetki nie zostaly naliczone, moze tak jak
    juz jeden kolega pisal, bedzie korekta na koniec kwietnia, poczekam i zobaczymy

    Hmm...a co jest z Twoimi emocjami? ;-)

    --
    Daniel
    d...@c...univ.gda.pl

  • 12. Data: 2002-04-24 15:20:53
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > i widze czarno na bialym, ze odsetki nie zostaly naliczone, moze tak jak
    > juz jeden kolega pisal, bedzie korekta na koniec kwietnia, poczekam i

    W bankach nie da sie zrobic nic do tylu :)
    zobacz ze wszedzie jest korekta odsetek i ci cos zabieraja - to wynika z
    tego, ze np. transakcje kartowe sa rozliczane z opozneniem - a oni licza
    odsetki z tego co jest na koncie w danym okresie.

    Dlatego nie sadze zeby cie oszukali - tylko Ci wystornuja.

    "System aplikacyjny powinien być bezwzględnie zabezpieczony przed
    "niezależnymi" (używając systemowych procedur lub edytorów poza aplikacją
    bankową itp.) zmianami informacji, takimi jak korekta salda rachunku,
    usuwanie transakcji, zmiany w śladach audytowych, w tablicach systemowych,
    "poprawianie" danych archiwalnych itp. Zamiast usuwania transakcji należy
    stosować transakcje stornu-jące (rewersyjne). Aplikacja powinna być
    wyposażona w procedury odzyskiwania danych w przypadku awarii lub ich
    usunięcia. System musi zapewnić pełne ślady błędów przetwarzania,
    umożliwiające identyfikację przyczyny błędu oraz miejsce jego wystąpienia (w
    jakim programie lub funkcji oraz linii lub instrukcji).
    Podstawowym wymaganiem stawianym aplikacji jest tworzenie śladów audytowych
    oraz śladów logowania się w ramach aplikacji. Każdy rachunek oraz baza
    klientów powinny być stowarzyszone z pełną (na dowolny dzień roku bieżącego
    i ubiegłego - lub zależnie od dostępnych zasobów dyskowych) historią
    rachunków oraz zmian. Historia rachunków i zmian (wspomagane techniką
    dziennikowania - journalizing - systemu zarządzania bazą danych) musi
    umożliwiać odtworzenie stanu baz danych na określony dzień w przeszłości.
    Niezależnie od historii rachunków system powinien utrzymywać automatycznie
    dziennik wejść transakcyjnych ("śladów" - tzw. audit-trait), tworzony w
    trakcie wprowadzania (a nie po!) transakcji. Pełne ślady powinny obejmować
    co najmniej: datę wykonania, efektywną datę transakcji, terminal, z którego
    dokonano transakcji, ID użytkownika, kwotę, rodzaj transakcji, unikatowy
    numer transakcji w danym dniu, oznaczenie statusu operacji (zrealizowana,
    anulowana, wycofana lub błędna). W przypadku operacji aktualizujących pliki
    i bazy danych ślad audytowy zawiera informacje o poprzedniej i aktualnej
    zawartości zmienianych pól."
    za Zygmunt Ryznar, Informatyka Bankowa Próba syntezy

  • 13. Data: 2002-04-24 15:24:32
    Od: Daniel Konczyk <d...@c...NOSPAM.univ.gda.pl>

    AMRA <a...@a...com> wrote:
> [...]
    > odsetki z tego co jest na koncie w danym okresie.
    >
    > Dlatego nie sadze zeby cie oszukali - tylko Ci wystornuja.
    [...]

    No to czekamy ;-)

    --
    Daniel
    d...@c...univ.gda.pl

  • 14. Data: 2002-04-24 15:27:01
    Od: "Kasia" <K...@e...pl>

    Użytkownik "Daniel Konczyk" <d...@c...NOSPAM.univ.gda.pl> napisał w
    wiadomości

> [...]
    > i widze czarno na bialym, ze odsetki nie zostaly naliczone, moze tak jak
    > juz jeden kolega pisal, bedzie korekta na koniec kwietnia, poczekam i

    As you wish :-)))

    > Hmm...a co jest z Twoimi emocjami? ;-)

    :-))) Są wielkie - zarówne te pozytywne jak i te negatywne :-)))

  • 15. Data: 2002-04-24 15:38:23
    Od: Daniel Konczyk <d...@c...NOSPAM.univ.gda.pl>

    Kasia <K...@e...pl> wrote:

    > Użytkownik "Daniel Konczyk" <d...@c...NOSPAM.univ.gda.pl> napisał w
    > wiadomości
    [...]
    > :-))) Są wielkie - zarówne te pozytywne jak i te negatywne :-)))

    I jak Ty nad nimi panujesz? (zakladajac, ze panujesz;p)
    Nudy u Was w tym ego chyba, co? Tyle piszesz ;-)

    --
    Daniel
    d...@c...univ.gda.pl

  • 16. Data: 2002-04-24 17:03:42
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Nudy u Was w tym ego chyba, co? Tyle piszesz ;-)

    Oj, nieładnie tak przytykać.

    Btw. Kasiu- czy możesz w dalszym ciągu wejść na www.pekao.com.pl ?
    Mi znowu się wysypało :-(
    Grzegorz

  • 17. Data: 2002-04-24 17:07:45
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Oj, nieładnie tak przytykać.

    A Ty dalej Kasie podrywasz??? :)

  • 18. Data: 2002-04-24 17:26:07
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > A Ty dalej Kasie podrywasz??? :)

    A Ty możesz wejść na te cholerne strony i nie miałeś ostatnio problemów.
    Co do podrywania, to przykro mi, ale jestem zajęty :-(, chociaz może :-))) bardziej.
    Grzegorz

  • 19. Data: 2002-04-24 18:07:56
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    On Wed, 24 Apr 2002 13:05:55 +0000 (UTC), Daniel Konczyk
    <d...@c...NOSPAM.univ.gda.pl> wrote:

    >bo data operacji widnieje jako 12.03
    >Co dla mnie oznacza, ze mBank te kase juz wtedy mial.

    To oznacza, że bank miał ale Ci tego nie dopisał
    (dlazcego, to jest dobre pytanie).

    >skoro pieniadze fizycznie "otrzymalem" 17.04 a bank je mial 12.03
    >Pani stwierdzila, ze liczy sie data operacji a data jest 12.03,
    >a to ze data zaksiegowania jest 17.04 to inna bajka.
    >Piekne wyjasnienia.

    Pieniądze otrzymałeś 12.03
    Problem w tym ze zaksiegowano je 17.04

    Twoje strata, to brak możliwości korzystania
    ze swoich pieniędzy i opóżniona wypłąta odsetek,
    ale nie odsetki.

    Wyjaśnienia są prawidłowe.
    Odsetki w mBanku liczone są wg daty operacji
    a nie daty księgowania (jak w niektórych bankach).

    >Idac takim tokiem rozumowania, bank moze sobie trzymac kase miesiac i
    >dluzej a klient, choc pieniadze mu sie naleza nie dostanie z tego tytulu odsetek...
    >Rewelacja

    Błędne wnioski.
    Dostaniesz odsetki.

    >Co mnie obchodzi ze ktos sie pomylil i zle zaksiegowal moja kase - niech placi
    >Ja mam placic za bledy jakiegos niedouczonego pracownika?

    Na pewno zapłaci. Jeśli data operacji jest 12.03,
    to zrobi to już system i żaden pracownik nie ma
    już na to wiekszego wpływu.
    Procownik winien Cię jedynie w imieniu banku przeprosić.

    >Pisze reklamacje...
    >I nie bede juz taki mily jak do tej pory...

    Jeśli boisz sie ze nie dostaniesz odsetek to tracisz czas.
    Dostaniesz je na koniec kwietnia.

    BAH

  • 20. Data: 2002-04-24 18:35:11
    Od: "Marcin Szplit" <M...@k...chip.pl>

    > A Ty możesz wejść na te cholerne strony i nie miałeś ostatnio problemów.
    > Co do podrywania, to przykro mi, ale jestem zajęty :-(, chociaz może
    :-))) bardziej.
    > Grzegorz

    Pominę szerokim łukiem temat podrywanie i dorzucę coś od siebie na temat
    stron PeKao ;)
    Faktycznie ostatnio (jakiś tydzień temu) www.pekao.com.pl obraził się na
    mnie i przestał działać. Próbowałem z domu (SDI) oraz z pracy (łącze do
    NASK). Po kilku dniach wszystko wróciło do normy. Co ciekawe to w tym czasie
    bezproblemowo mogłem się łączyć z www.telepekao24.pl Bardzo często na
    stronach PeKao mam błędy XML (cokolwiek miałyby one oznaczać) zarówno na IE
    jak i na Netscape 6.2
    Ostatnio działa bez problemów.
    Pozdrawiam
    Marcin