  • 1. Data: 2004-12-22 21:45:28
    Temat: Re: mBank w 2004 roku - ciekawe dane
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    [ciach PR]

    > http://banki.prnews.pl/index.php/display,8008
    >
    > Duzo ciekawych danych - szkoda, ze inne banki takich nie podaja...

    Ciekawe, czy te ich statystyki są wiarygodne czy też mocno naciągane...

    K.

  • 2. Data: 2004-12-22 22:55:16
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > To znaczy?
    > Mozna sie sprzeczac o liczbe martwych rachunkow i takie tam, ale fakt
    > jest faktem, ze patrzac np na rozne "niezalezne" wartosci - to robia
    > wrazenie.

    No o to mi właśnie chodziło, martwe rachunki i "takie tam".

    K.

  • 3. Data: 2004-12-23 19:44:35
    Temat: mBank w 2004 roku - ciekawe dane
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Rok 2004 był dla mBanku czasem szybkiego rozwoju oferty produktów i usług
    oraz bardzo wysokiej dynamiki przyrostu liczby Klientów.
    750 tys. Klientów
    948 tys. Rachunków, w tym 90 tys. mBIZNES
    2,87 mld zł depozytów
    705 mln zł przyznanych kredytów
    22,3 tys. Wydanych kart kredytowych
    538 tys. Wydanych kart płatniczych
    74,5 tys. Klientów SFI
    352 mln zł w SFI
    5,7 tys. Sprzedanych polis ubezpieczeniowych
    http://banki.prnews.pl/index.php/display,8008

    Duzo ciekawych danych - szkoda, ze inne banki takich nie podaja...

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2004-12-23 22:38:29
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

  • 5. Data: 2004-12-24 06:11:05
    Od: "Kula" <k...@K...pl>

    > To znaczy?

    To znaczy że jak podzielisz przez 3 to penie bedzie bliżej prawdy.

  • 6. Data: 2004-12-24 08:36:06
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Kula <k...@K...pl> wrote:
    > To znaczy że jak podzielisz przez 3 to penie bedzie bliżej prawdy.

    Tez ci w banku powiedzieli? W ktorym? :)

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 7. Data: 2004-12-24 09:21:14
    Od: "Kula" <k...@K...pl>

    > Tez ci w banku powiedzieli? W ktorym? :)

    Zamiast tylko pisać czasem też poczytaj. Np dzisiejszą GW o spodziewanej
    stracie BRE. Ze zylion złotych. Takie dane są ciekawe, a nie marketingowa
    papka sprzedawana przez samą firmę.

    Wesołych i Spokojnych Świą, a przede wszystkim Zdrowia

    Kula

  • 8. Data: 2004-12-24 09:40:07
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Kula <k...@K...pl> wrote:
    > Zamiast tylko pisać czasem też poczytaj. Np dzisiejszą GW o
    > spodziewanej stracie BRE. Ze zylion złotych. Takie dane są ciekawe, a
    > nie marketingowa papka sprzedawana przez samą firmę.

    Dzisiejsza? Na PRnewsie jest o tym od wczoraj od godziny 11 (Hydepark). Z
    odpowiednim komentarzem nawet.
    http://hydepark.prnews.pl/index.php/display,8004

    Dane o stratach sa oczywiscie, ze ciekawe. Ba, powiem wiecej - moze sie
    okazac, ze takich "brudow" po poprzednim prezesie jest wiecej.
    Ale w dlugim okresie takie oczyszczajace dzialania sa przez inwestorow
    dobrze oceniane.

    Jednak warto oddzielic mBank od spolek grupy BRE.
    Achh - zeby nie bylo - wez sobie zapamietaj, ze pisze o duzej ilosci
    martwych kont w mBanku, zebys kiedys nie wypominal, ok? ;)

    Ogolnie statystyki podawane przez nasze banki dotyczace liczby rachunkow
    internetowych to jeden wielki smiech na sali.

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 9. Data: 2004-12-24 09:54:35
    Od: Marek J <m...@i...wytnijto.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a):

    > Ogolnie statystyki podawane przez nasze banki dotyczace liczby rachunkow
    > internetowych to jeden wielki smiech na sali.

    No właśnie - przecież liderem jest i tak Pekałosa ;)

    A w zestawieniu nie podoba mi się takie podkreślanie przyrostu liczby
    rachunków pod koniec roku (aż 40 tys. w listopadzie) - przecież to jest
    efekt wprowadzenia eMAX plus a nie nagłego przyrostu "ogólnego".

    Pozdrawiam

    Marek

  • 10. Data: 2004-12-24 10:22:01
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marek J <m...@i...wytnijto.pl> wrote:
    > A w zestawieniu nie podoba mi się takie podkreślanie przyrostu liczby
    > rachunków pod koniec roku (aż 40 tys. w listopadzie) - przecież to
    > jest efekt wprowadzenia eMAX plus a nie nagłego przyrostu "ogólnego".

    Eee - ja nie o takich statystykach mowie. Liczba rachunkow w mBanku nie
    mowi praktycznie o niczym. Liczba klientow - juz bardziej (jak pomnozymy
    przez wspolczynnik kont aktywnych ;) - pytanie ile on wynosi 0,7-0,8?

    Ciekawsze sa informacje na temat kart platniczych, kredytowych, SFI, polis,
    zgromadzonych depozytow, sprzedaz produktow, akcji kredytowej i tak dalej.
    Z tego mozna wycisnac baaaardzo duzo.

    Niestety inne banki tego tak chetnie nie podaja.

    I zeby nie bylo - polecam badanie ARC wsrod dziennikarzy i sprawdzenie
    ktore banki sa najlepiej oceniane przez pismakow. Albo w ktorym banku maja
    konta ;)
    Te dane jak sie porowna to wychodza ciekawe rzeczy.

    Albo jak sie porowna "twarde" dane. Okazuje sie, ze nawet wtedy mBank ma
    baaardzo dobra pozycje. Mimo marketingowego zaciecia w podawaniu pewnych
    danych. Dlatego mnie dziwi udowadnianie jakis rzeczy przez niektore osoby.
    Jesli ja patrze na dane ze ZBP i widze tam wysoka pozycje mBanku - to od
    razu widze, ze podawana przez nich liczby _maja_ potwierdzenie.

    Oczywiscie taki konkurent moze byc sola w oku wielu - a metoda obrony jest
    bagatelizowanie wynikow, ale niestety dla nich - fakty sa inne.
    Jesli tylko mBank zbuduje stabilna akcje kredytowa (a z tym ma ciagle duze
    problemy), jesli struktura nie ulegnie skostnieniu - to ten bank ma ciekawa
    przyszlosc. Zwlaszcza, ze 1/4 jego klientow to studenci. Te osoby zaczna
    zaraz zarabiac i brac kredyty. Jesli tylko mBank bedzie ich umial zatrzymac
    przy sobie (a tu moga byc moim zdaniem najwieksze problemy - zeby nie
    wychowali swiadomych klientow konkurencji), to ten Bank bedzie w
    przyszlosci niezle na rynku mieszal. Tak jak ING Direct w Kanadzie.

    Zadbaj o swoje pieniądze!