    From: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank podwyższa oprocentowanie.
    Date: Sat, 5 Apr 2008 20:22:04 +0200
    <ft106b$j0g$1@flis.man.torun.pl> <ft1soh$40$1@inews.gazeta.pl>
    <ft2a6g$459$2@flis.man.torun.pl> <ft2p8j$bff$1@inews.gazeta.pl>
    <47f50359$1@news.home.net.pl> <ft35n9$knm$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <ft3gqo$bgq$1@flis.man.torun.pl> <ft3ind$31g$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <ft3jdl$1hd$1@flis.man.torun.pl>
    <ft3mk9$c8v$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <ft3sd0$hco$1@flis.man.torun.pl> <ft3tlu$nbt$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <ft54rc$5br$1@flis.man.torun.pl>
    <ft58k2$4id$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <ft5qek$poa$1@flis.man.torun.pl> <ft67kd$etn$1@flis.man.torun.pl>
    <ft6akg$le5$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <ft6cph$rnq$1@flis.man.torun.pl>

    Dnia Sat, 5 Apr 2008 01:14:25 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

    > Przepraszam, ale to już wyjaśniliśmy aż nadto dokładnie!!!
    > 2.4(9) miało być zaokrąglane do 2 złotych, czyli bez rat.

    Gdybyśmy zaokrąglali kwotę 2,4(9) do pełnego złotego, to faktycznie by
    tak było. Ale my mamy do czynienia z dwoma odrębnymi operacjami, a nie z
    jedną:

    1. Wyliczenie należnych odsetek z dokładnością do jednego grosza, czyli
    2,4(9) -> 2,50 zł
    2. Obelkowanie otrzymanych odsetek, przyjmując jako podstawę
    opodatkowania kwotę odsetek zaokrągloną do pełnych złotych, czyli
    2,50 zł -> 3 zł
    3 zł x 19% = 0,57 zł
    zaokrąglone następnie do pełnych złotych:
    0,57 zł -> 1 zł

    > Nie po to tyle czasu spędziłem na ustalenie zasad, aby je teraz zmieniać!!!

    Powyższe wyliczenia są całkowicie zgodne z ustaleniami poczynionymi z
    'MarekZ', zresztą w swoim poście on wyliczył dokładnie to samo.

    > Toczymy spór nieco oderwany od rzeczywistości, jako że zawsze banki liczą
    > po swojemu; na dodatek niekoniecznie matematyka ma tutaj swoje zastosowanie:

    Zgadzam się z tym.

    > Jakim cudem aż 4?

    Po jednym złotym na każde konto eMax+.

    --