    From: "Tomek Gilewicz" <T...@p...onet.pl.usunto>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank - pierwsze kroki
    Date: Sun, 26 Sep 2004 21:47:07 +0200
    Sender: t...@p...onet.pl@cmc177.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Jarosław Lech" <j...@k...pl> wrote in message
    news:cj6ska$5sp$1@vilya.po.opole.pl...

    > Użytkownik "Ronin" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > mBanku,
    > tez
    >
    > eMax jest pomyślany jako rachunek oszczędnościowy. Jego funkcjoe
    > ograniczają się do wyższego oprocentowania niż eKonto, możliwości
    > zdefiniowania tylko jednego beneficjenta (jednorazowo - można go
    > zmieniać, ale nie można usalić więcej niż jednego równocześnie),
    > stosunkowow ysokiej prowizji za wydanie/obsługę karty debetowej
    > ewentualnie wydanej do niego. Przy potrzebach, które wymieniłeś
    > zakładanie tego rachunku nie ma sensu, zwłaszcza że założenie go nie
> [...]

    Ja uważam, że warto założyć oba (eMax przecież nic nie kosztuje a mając
    kartę do eKonta nie potrzebujemy juz do eMaxa, no nie?). Skoro można od razu
    założyć oba to czemu tego nie zrobić nic nie boli a może się przydać. Zawsze
    może się zdarzyć nadmiar gotówki i będzie jak znalazł. Nie trzeba będzie juz
    wracać do procedury zakładania konta.

    > Debet da się zrobić tylko podczas operacji nie
    > powodujących sprawdzenia salda rachunku, np. płatności czekiem, wypłaty
    > w bankomacie off-line (to już przeszłość), zapłaty kartą kredytową
    > wypukłą (tylko niektóre transakcje, coraz rzadziej transakcja kartą
    > kredytową nie jest autoryzowana natychmiast).

    Zaraz, zaraz...Kartą kredytową nie da się zrobić debetu. Autoryzacja karty
    to tylko sprawdzenie czy jest aktywna i legalna a nie stanu konta. Mogę
    płacić kartą kredytową mająć puste konto a debetu nie zrobię. To jest
    przecież jej wyższość nad kartą debetową. Muszę tylko oddać pieniądze po
    upływie "grace period" a nawet jeśli tego nie zrobię i zapłacę jedynie tzw.
    minimalną kwotę spłaty, to nie będzie debetu tylko kredyt (drogi zwykle,
    choć w rzeczony mBanku całkiem, całkiem - 19.9%). Czy czegoś nie rozumiem,
    może?

    Pzdr,
    Tomek Gilewicz