  • 1. Data: 2008-07-15 07:20:44
    Temat: mBank nie wywiązuje się z umowy
    Od: " Poldekk" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dla tych, co rozważają kredyt hipoteczny w mBanku taka historyjka z życia
    wzięta. W czerwcu 2007 r. wziąłem w mBanku kredyt hipoteczny w złotych. W
    styczniu 2008 złożyłem wniosek o przewalutowanie na CHF. Przygotowanie oferty
    trwało 5 tygodni i okazała się ona nieatrakcyjna (za duża marża). Napisałem
    pisomo z wnioskiem o obniżenie marży. Po 5 tygodniach przedstawili ofertę z
    obniżoną marżą. Oferta była do zaakceptowania. Przygotowanie aneksu do umowy
    kredytowej trwało 6 tygodni. Kiedy był gotowy, okazało się, że oferta straciła
    ważność. Więc od nowa wniosek. W końcu w dniu 26 maja 2008 podpisałem z
    mBankiem aneks do umowy kredytowej - przewalutowanie na CHF i złożyłem w
    sądzie ksiąg wieczystych stosowny wniosek o zmianę wpisu w hipotece.
    Przewalutowanie miało nastąpić 28 maja. Do dziś nie przewalutowali i
    generalnie wypinają się na sprawę. Na moją interwencję stwierdzili, że trzeba
    podpisać nowy aneks najpóźniej do 19 lipca, bo potem oferta straci ważność.
    Taki bank...

  • 2. Data: 2008-07-15 08:53:19
    Temat: Re: mBank nie wywiązuje się z umowy
    Od: "info" <p...@w...pl>

    > Taki bank...

    a moze warto zaglosowac nogami i przeniesc kredyt do innego banku...?

  • 3. Data: 2008-07-15 08:55:16
    Od: Marcin Gryga <m...@g...net>

    Poldekk pisze:
> [...]
    > podpisać nowy aneks najpóźniej do 19 lipca, bo potem oferta straci ważność.

    Też mam kredyt hipoteczny w mBanku, z ciekawości możesz podać jaką masz
    w tej chwili marżę w CHF ? Znaczy się jaką powinieneś mieć po podpisaniu
    nowego aneksu. Jaka kwota kredytu ?

    Pzdr.

  • 4. Data: 2008-07-15 09:05:31
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    Poldekk wrote:
> [...]
    > podpisać nowy aneks najpóźniej do 19 lipca, bo potem oferta straci ważność.

    Spoko, taki bank, jacy analitycy. Przy moim wniosku o kredyt analityk
    dostal do reki plik umow-zlecen i zarzadal do tych umow: "zaswiadczenia
    o zarobkach". Na drobna sugestie, ze do tych umow takie zaswiadczenie
    jest "dosc trudne" do zdobycia i lepiej zajrzec do historii rachunku na
    ktory od wielu lat regularnie wplywaja pieniadze za te umowy - bank
    (analityk) zaslonil sie regulaminem udzielania kredytow :-)

    Proponuje zmienic bank (przynajmniej w sprawach kredytowych), bo ten
    akurat ma dosc "slabo myslacych" analitykow...

    Pozdro

    Maseł

  • 5. Data: 2008-07-15 19:30:37
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Marcin Gryga wrote:

    > Też mam kredyt hipoteczny w mBanku, z ciekawości możesz podać jaką masz
    > w tej chwili marżę w CHF ? Znaczy się jaką powinieneś mieć po podpisaniu
    > nowego aneksu. Jaka kwota kredytu ?

    Na podpisanym aneksie mam LIBOR CHF3M + 1,1%.

    Tyle, że jak już wspomniałem, do przewalutowania nie doszło.

  • 6. Data: 2008-07-15 20:03:14
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Marcin Gryga wrote:

    > Też mam kredyt hipoteczny w mBanku, z ciekawości możesz podać jaką masz
    > w tej chwili marżę w CHF ? Znaczy się jaką powinieneś mieć po podpisaniu
    > nowego aneksu. Jaka kwota kredytu ?

    Na podpisanym aneksie mam LIBOR CHF3M + 1,1% marży.
    Kredyt 220 tys. na 100% ceny mieszkania.

    Tyle, że jak już wspomniałem, do przewalutowania nie doszło.

    Teraz mam kłopot, bo w sądzie jest złożony wniosek o zmianę wpisu do
    hipoteki z kaucyjnej na zwykłą, za który zapłaciłem 250 zł i nie
    zapowiada się, żeby mBank jednak wykonał umowę.

  • 7. Data: 2008-07-15 20:26:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    " Poldekk" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

> [...]
    > podpisać nowy aneks najpóźniej do 19 lipca, bo potem oferta straci ważność.

    No zaraz. To co podpisali 26 maja?

    MJ

  • 8. Data: 2008-07-15 20:53:57
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > No zaraz. To co podpisali 26 maja?

    26 maja 2008 r. podpisany został przez upoważnionego pracownika banku (a
    właściwie dwoje) oraz przeze mnie aneks do umowy kredytowej zawartej 11
    miesięcy wcześniej. Aneks dotyczy przewalutowania kredytu. Załącznikiem
    do aneksu jest jednolity tekst umowy kredytowej (już uwzględniający, że
    kredyt jest w CHF). Jednolity tekst umowy także został podpisany przez
    tych samych pracowników mBanku i przeze mnie. Do tego dostałem pismo z
    banku, które zaniosłem do sądu (Wydział Ksiąg Wieczystych) dotyczące
    zmiany wpisu w hipotece - zamiana hipoteki kaucyjnej na zwykłą do kwoty
    ... (astronomicznej). Doniesienie do banku zaświadczenia, że złożyłem
    taki wniosek w sądzie było warunkiem przewalutowania. Więc zapłaciłem w
    sądzie 250 zł za ten wniosek, przyniosłem go do banku tego samego dnia,
    kiedy podpisałem aneks i spokojnie czekałem na przewalutowanie, które
    zgodnie ze złożoną dypozycją miało odbyć się w dniu 28 maja 2008 r.
    Tylko, że nie odbyło się. Na moje reklamacje bank nie odpowiada. Po
    złożeniu "Wezwania do wywiązania się z umowy" dostałem telefonicznie
    propozycję podpisania ponownie aneksu i składania potem reklamacji na
    to, że kredyt miał być przewalutowany 28 maja.
    Tylko, że coś mi tu mocno podśmierduje, że jak podpiszę kolejny aneks,
    to wtedy bank stwiedzi, że tym samym zgodziłem się z tym, że aneks z 26
    maja jest nieważny. Oczywiście parę tyś. zł różnicy wynikające z różnicy
    kursów pójdzie na konto banku + kolejne kilkaset wynikające z różnicy w
    wysokości rat, które płacę wciąż za kredyt w złotych.
    W tej sytuacji obawiam się, że nie mam innego wyjścia jak arbiter
    bankowy, a potem ew. sąd.

  • 9. Data: 2008-07-15 21:23:20
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Tue, 15 Jul 2008 22:53:57 +0200, Poldekk <n...@g...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >zmiany wpisu w hipotece - zamiana hipoteki kaucyjnej na zwykłą do kwoty
    >... (astronomicznej). Doniesienie do banku zaświadczenia, że złożyłem

    Zaraz. Dwukrotnie już napisałeś o zmianie hipoteki kaucyjnej na zwykłą. Przy
    walutowym ma być właśnie kaucyjna. To ty się pomyliłeś pisząc czy oni?

  • 10. Data: 2008-07-15 21:32:00
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Poldekk <n...@g...pl> writes:

> [...]
    > wywiązania się z umowy" dostałem telefonicznie propozycję podpisania
    > ponownie aneksu i składania potem reklamacji na to, że kredyt miał być

    Wolne zarty. Podpisali i koniec, maja sie wywiazac i tyle. Rozmawiaj z
    nimi wylacznie na pismie z kopiami.

    > Tylko, że coś mi tu mocno podśmierduje, że jak podpiszę kolejny aneks,
    > to wtedy bank stwiedzi, że tym samym zgodziłem się z tym, że aneks z
    > 26 maja jest nieważny.

    Dokladnie.

    > W tej sytuacji obawiam się, że nie mam innego wyjścia jak arbiter
    > bankowy, a potem ew. sąd.

    Tez sie obawiam.

    Ale zacznij moze od prasy, brukowce lubia takie tematy, a
    zainteresowanie sprawa czwartej wladzy potrafi zdzialac cuda.

    MJ