    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank nie jest zly.
    Date: Thu, 06 May 2004 12:18:44 +0200

    On 5/6/2004 10:31 AM, j...@p...onet.pl wrote:

    > jest wesoło - pieprzysz nadal :)
    > żadnych tez nie stawiam, sprawdź

    Przyklejanie mantry z etykietką "Balcerowicz musi odejść" do dowolnych
    postów jest niemerytoryczne.
    Przypisałeś mi niechętny stosunek do P. B. więc wyraziłem, jaki mam.

    > nie zgadzam się natomiast z sugerowaniem jakiegoś "przerzucania kosztów na
    > innych" jeśli nie ma się własnych przelewów, sugerowania nieuczciwości i
    > naciągania pracodawcy jeśli się nie ma w domu internetu.

    "Ja mam np. 2 rachunki do zapłacenia miesięcznie."

    Dwa rachunki - nie dwa przelewy.

    Jeżeli nie ma się w domu internetu, a ilość i częstotliwość wysyłanych
    postów wskazuje na korzystanie z sieci w pracy, to albo robi się to na
    koszt pracodawcy, albo na koszt własnej firmy, co nie stanowi kup.
    Tak, wiem, są jeszcze kawiarenki internetowe, hot spoty, łaczność
    satelitarna etc.

    > niekoniecznie nie korzystanie z przelewów musi oznaczać brak telefonu, co
    > też zasugerowałeś.

    "Ja mam np. 2 rachunki do zapłacenia miesięcznie."

    Dwa rachunki, nie dwa przelewy.

    > "Zapewne nie posiadasz również telewizora i radia" - to też napisałeś,
    > rzekomo ma to wynikać z wykonania przez kogoś 2 przelewów.

    "Ja mam np. 2 rachunki do zapłacenia miesięcznie."

    Dwa rachunki, nie dwa przelewy.

    > niezgadzam się z niegrzecznym tonem listu
    > news:c7abvs$b64$1@korweta.task.gda.pl... twojego autorstwa

    "Biedaczysko. Niewielu musisz mieć tych znajomych"

    Ton powyższego zdania, jego paternalizm, sugestia czy wręcz insynuowanie
    trudności w komunikowaniu się ze społeczeństwem również nie spełnia
    wszystkich standardów.

    Czujesz wrogość do nieznanego, czy o co chodzi?
    Mam mieć bałwochwalczy stosunek do każdego, co ma mniej niż 4
    rachunki/przelewy? Mam się zwracać do kogoś "Mistrzu, jak Ty to
    czynisz?" - bo sam jest zbyt oszczedny w słowach, by napisać, za co je
    dostaje?

    > nie mogę też zgodzić się z bezsensownymi wnioskami w stylu: "W noskuję, że
    > niepłacisz czynszu",

    Skoro nie ma rachunku do zapłacenia, to co można płacić?
    W dyskusji na podstawie posiadanych danych przyjmuje się założenia i
    wyciąga wnioski - dyskusja nie dotyczy oceny tzn. tego, czy ktoś jest
    dobry, czy zły - lecz obalenia wniosku, że mało przelewów wynika z małej
    liczby rachunków.
    Przeciętna osoba płaci za:
    - lokal
    - media
    - telekom, rtv
    - inne, jeżeli je ma

    Jest mało prawdopodobne, by ktoś, kto porusza się w środowisku
    zaawansowanym technologicznie i aktywnie uczetniczy w tym, co go otacza
    generował mniej niż 3 tytuły do zapłaty.

    Ilość przelewów nie ma tu nic do rzeczy - może być większa, mniejsza lub
    równa ilości rachunków - średnio podobno mniej niż 4 - i liczba ta
    pewnie jest skorelowana z ilością otrzymywanych rachunków, ale mam za
    mało danych, by to wyliczyć.

    Można oczywiście mieszkać w hotelu i żywić się w restauracjach - jak
    czynią to bogaci ekscentrycy. Wtedy otrzymuje się jeden rachunek, a
    korzysta z wielu dóbr doczesnych.

    co miałoby być wynikiem nie korzystania z przelewów

    Once again:

    "Ja mam np. 2 rachunki do zapłacenia miesięcznie."

    Dwa rachunki, nie dwa przelewy.

    > bądź zrobienia tylko dwóch przelewów [...]

    Ctrl+V:

    "Ja mam np. 2 rachunki do zapłacenia miesięcznie."

    Dwa rachunki, nie dwa przelewy.

    > więc pieprzysz nadal

    Namawiam na zakup słownika (płatne gotówką :-) ), hasła:
    hucpa, manipulacja, socjotechnika, itd.

    Pzdr: Catbert