  • 11. Data: 2003-06-13 11:44:45
    Temat: Re: mBank - mPlan Walutowy- czy mozna sie odwolac od decyzji?
    Od: "JaGery" <j...@n...op.pl>

    >Moze miales pecha, po rezygnacji z mBanku poszedlem do GE.
    >Wniosek mial zostac rozpatrzony w ciagu 5 dni roboczych decyzje pozytywna
    >dostalem po 4 dniach roboczych, roznica pomiedzy wyliczeniami doradcy
    >(zreszta bardzo kompetentnego w porownaniu z pracownikami mBanku) a
    >wyplaconym kredytem to jakies 3 tys,
    >w sumie po 14 dniach kalendazowych(10 roboczych) od momentu zlozenia
    wniosku
    >mialem pieniadze przelane na konto developera,
    >po za tym ilosc makulatury jaka musialem zlozyc w GE to bylko jakies 15%
    >tego czego chcieli w mBanku

    Mozesz napisac gdzie bylo tak milo?

  • 12. Data: 2003-06-13 11:56:57
    Od: "ktos" <j...@o...pl>

    > Niestety cos za cos. A z ciekawosci jakie oprocentowanie dostales tego
    > kredytu???
    Nizsze niz mBanku mi zaproponowal, (3,9 CHF)

    > A makulatura nie ma sie co przerazac.
    No nie wiem wstepnie chcieli poswiadczony przez US PIT sprzed 2 lat
    (niestety nie zrobilem sobie wtedy kopii), co jest niewykonalne.
    Brakowalo do kompletu szczescia rozmiaru skarpet

    > A ja skorzystalem z oferty Kredyt Banku i z obslugi jestem bardzo
    zadowolony
    > (chociaz nie bylo to 3 tygodnie, tylko 5 tygodni). I dostalem kredytu
    > dokladnie tyle ile chcialem(spora kwota).
    roznica pomiedzy tym co chcialem a tym co wyplacili byla jak na sume kredyty
    (tez spora) groszowa (do pominiecia)

    > Ale bede mial taniej duzo niz w GE i umowa jest bardzo przejrzysta bez
    glupich klauzul.
    Dla ustalenia uwagi CHF oprocentowanie w Kredyt banku:
    Dla CHF = LIBOR 3M + od 5,30 p.p
    W GE mam w umowie LIBOR 3M + chyba 3,3 p.p. = 3,9%

    o jakich glupich klauzulach mowisz bo ja takich nie zauwazylem
    a poza tym mam scisle zdefiniowane widelki i kursy wiec nie ma takich
    dowolnosci jak w mBanku, (niewiem jak jest w KredytB)

    Popieram

    Pozdrawiam,
    Krzysiek

  • 13. Data: 2003-06-13 11:58:46
    Od: "ktos" <j...@o...pl>

    > Mozesz napisac gdzie bylo tak milo?

    GE Bank Mieszkaniowy S.A.
    02-017 Warszawa,
    al. Jerozolimskie 123 Reform Plaza
    tel. (0-22) 529 55 99

  • 14. Data: 2003-06-13 12:06:54
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Dnia 2003-06-13 13:58 osobnik ktos popełnił następujący tekst:

    > GE Bank Mieszkaniowy S.A.
    > 02-017 Warszawa,
    > al. Jerozolimskie 123 Reform Plaza
    > tel. (0-22) 529 55 99

    Równie miło i bezproblemowo było w GE BM w Krakowie na Zwierzynieckiej.

    Szkoda tylko, że od maja wprowadzono różnice kursu wypłaty/spłaty
    kredytu (do końca kwietnia był to kurs średni NBP). Teraz już chyba nie
    ma banku, który umożliwialby uniknięcie tej "dodatkowej" prowizji...

    --
    Marek Madej
    m...@w...interia.i-to.pl

  • 15. Data: 2003-06-13 12:19:31
    Od: "JaGery" <j...@n...op.pl>

    >Dla ustalenia uwagi CHF oprocentowanie w Kredyt banku:
    >Dla CHF = LIBOR 3M + od 5,30 p.p
    >W GE mam w umowie LIBOR 3M + chyba 3,3 p.p. = 3,9%

    Ale chyba nikt przy zdrowych zmysłach nie bierze teraz kredytu we frankach w
    Kredyt Banku i w złotych w GE :-)

  • 16. Data: 2003-06-13 13:19:27
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Użytkownik "ktos" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dla ustalenia uwagi CHF oprocentowanie w Kredyt banku:
    > Dla CHF = LIBOR 3M + od 5,30 p.p

    Nie CHF tylko PLN (zadnego ryzyka kursowego): obecnie WIBOR 3M + 1% = 6,47%
    za kwartal pewnie ponizej 6%

    > W GE mam w umowie LIBOR 3M + chyba 3,3 p.p. = 3,9%
    Tu chyba pomylka: skoro LIBOR 3M + 3,3 p.p. = 3,7%
    scisle okreslonych widelek to nie masz bo to bedzie zalezalo od tabeli
    kursowej w danym dniu w przyszlosci jak bedizesz splacal raty. Wiec jestes
    zdany na laske banku a GE ma akurat potezne widelki kursowe chyba najwieksze
    ze wszystkich bankow ok. 5%.

    Przy takich widelkach i ratach rownych to w zaleznosci od okresu
    kredytowania bedziesz mial z oprocentowania 3,9% oprocentowanie (bez
    widelek) odpowiednio:
    20 lat = 4,47%
    15 lat = 4,63%
    10 lat = 4,96%

  • 17. Data: 2003-06-13 13:52:55
    Od: "ktos" <j...@o...pl>

    > Nie CHF tylko PLN (zadnego ryzyka kursowego): obecnie WIBOR 3M + 1% =
    6,47%
    > za kwartal pewnie ponizej 6%
    wg ich strony www.
    PLN = WIBOR 3M + od 1,50 p.p
    no i chodzi o to magiczne slowo "od" te minimalne to chyba powyzej jakis 80%
    wkladu wlasnego,
    nie uwierze ze przy wkladzie wlasnym 20% ktos da ci kredyt w PLN 6,5% :)
    Nie wierz reklamom, realia sa troche inne

    > Tu chyba pomylka: skoro LIBOR 3M + 3,3 p.p. = 3,7%
    napisalem ze chyba

> [...]
    > kursowej w danym dniu w przyszlosci jak bedizesz splacal raty. Wiec jestes
    > zdany na laske banku a GE ma akurat potezne widelki kursowe chyba
    To przeczytaj dokladnie umowe kredytowa w jakis posob jest wyznaczany kurs w
    danym dniu.

  • 18. Data: 2003-06-13 14:31:02
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

> [...]
    > nie uwierze ze przy wkladzie wlasnym 20% ktos da ci kredyt w PLN 6,5% :)
    > Nie wierz reklamom, realia sa troche inne

    Kolego ja wiem jakie sa realia wiem jakie dostalem oprocentowanie: udzial
    wlasny 40% i dlatego WIBOR 3m + 1% = 6,47%
    Przy udziale nizszym mialbym 1,5% marzy czyli 6,97%
    I to jest fakt a nie reklama. Gdybys sprawdzil to bys sie przekonal.

    > napisalem ze chyba

    > najwieksze
    > To przeczytaj dokladnie umowe kredytowa w jakis posob jest wyznaczany kurs
    > danym dniu.
    To oswiec mnie w jaki sposob jest wyznaczany ten kurs? czyzby specjanlnie
    dla ciebie mieli jakas tabele kursowa?
    Nie zartuj. Kredyt ci przeliczyli po kursie kupna a bedziesz splacal po
    kursie sprzedazy i tyle.

  • 19. Data: 2003-06-13 14:49:40
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Wnioskuje ze twoj udzial wlasny to miedzy 20%-30% wiec masz oprocentowanie:
    3,9% w CHF. Pewnie skorzystales z zawieszenia splaty prowizji na okres
    3lat???
    Oto maly kruczek cytuje z ich strony:

    "Oprocentowanie kredytów walutowych dotyczy stytuacji, w której prowizja za
    udzielenie kredytu pobierana jest z góry. W przypadku zawieszenia zaplaty
    prowizji na okres 3 lat, oprocentowanie kredytu zostaje zwiekszone o 0,3%."

    Czyli zaplacisz im jeszcze wiecej. 4,2% + przyrost wynikajacy z widelek
    kursowych. wychodzi ci wiec oprocentowanie nominalne w zaleznosci od okresu
    kredytowania grubo powyzej 4,5% a byc moze nawet 5%.
    Taka jest cena za mniejsza ilosc papierow, formalnosci, szybsze
    rozpatrzenie, niestety.

  • 20. Data: 2003-06-13 23:05:23
    Od: Marek Madej <m...@w...interia.i-to.pl>

    Darek wrote:

    > Wnioskuje ze twoj udzial wlasny to miedzy 20%-30% wiec masz oprocentowanie:
    > 3,9% w CHF. Pewnie skorzystales z zawieszenia splaty prowizji na okres
    > 3lat???

    Mało kto z niego korzysta. Konsultanci sami odradzają. Ze względu
    właśnie na to, co zacytowałeś:

> [...]
    > prowizji na okres 3 lat, oprocentowanie kredytu zostaje zwiekszone o 0,3%."

    Lepiej jest zapłacić prowizję z góry, co sprowadza się do zwiększenia
    salda kredytowego o kwotę prowizji (2% - dość dużo).

    > Czyli zaplacisz im jeszcze wiecej. 4,2% + przyrost wynikajacy z widelek
    > kursowych.

    Tak jak pisałem - przynajmniej w moim przypadku oprocentowanie to 3.9%.
    Ale widełki kursowe rzeczywiście troszkę mnie zdenerwowały. A to z tego
    powodu, iż byłem całkowicie zaskoczony: po raz pierwszy rozmawiałem z
    konsultantem w momencie, gdy jeszcze zaciągało się i spłacało kredyt po
    kursie średnim NBP. Wówczas nie podpisałem żadnej umowy, bo też do
    sfinalizowania transakcji zakupu było daleko. W momencie gdy
    podpisywałem umowę przedwstępną (około miesiąc później), nie
    dowiadywałem się o zmianach w GE (w sumie moja wina) i byłem zdecydowany
    na ten bank. A po podpisaniu umowy ze zbywcą nie miałem już czasu na to,
    by szukać innego banku i innych warunków. Żeby ktoś mi nie zarzucił, że
    dowiedziałem się o tym po podpisaniu umowy: nie, byłem świadom ich
    kursów walut, jednak po prostu wtedy nie miałem już innego wyjścia...

    Pocieszam się tym, że bank nie pobiera żadnych opłat za wycenę, za
    rozpatrzenie wniosku, oraz zwraca koszt ustanowienia hipoteki. Zawsze to
    kilka groszy do przodu ;-)

    > Taka jest cena za mniejsza ilosc papierow, formalnosci, szybsze
    > rozpatrzenie, niestety.

    W moim przypadku decydujące jednak było uznanie mojej zdolności
    kredytowej przez ten bank mimo "nieuregulowanego stosunku do służby
    wojskowej". Większość banków nie chciała nawet ze mną rozmawiać mówiąc
    od razu "nie".

    Rzecz jasna musiałem ustanowić dodatkowe zabezpieczenie (blokada środków
    na lokacie Komfort, oprocentowanie dość korzystnie- 5%), zwalniane po
    uzyskaniu przeniesienia do rezerwy (co jak mam nadzieję nastąpi niebawem
    ;-).

    Pozdrawiam,

    Marek