eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu › Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mBank (i pewnie inne banki też) - problemy z rezerwacją hotelu
    Date: Sat, 16 Aug 2014 11:44:12 +0200

    Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> writes:

    > Powodem było rzekomo użycie paska magnetycznego zamiast
    > chipa.

    Niemożliwe.

    > booking.com, gdzie rezerwowałem hotel zapewne przekazuje dane które są
    > na pierwszej stronie karty kredytowej i oni je tam pewnie wklepują do
    > jakiegoś terminala co pewnie wygląda jak użycie paska.

    Nie, tak się nie da zrobić. Natomiast można wpisać numer karty i datę
    ważności z klawiatury terminala, i pewnie tego mBank nie lubi.
    Taka transakcja powinna być wtedy oznaczona jako zdalna (i to pewnie
    mBank przełknąłby), ale pewnie często nie jest, bo m.in. hotele używają
    tych samych terminali do normalnych obciążeń na miejscu.

    Transakcja z wykorzystaniem paska magnetycznego pewnie by przeszła, ale
    hotel nie ma karty na miejscu.

    Tak czy owak, biorąc pod uwagę to, że takie transakcje wciąż są dość
    powszechne (wbrew zaleceniom organizacji), oraz że ryzyko w takich
    przypadkach jest całkowicie po stronie sprzedawcy (a nie banku), to
    w sumie może lepsze byłoby (zwłaszcza na żądanie klienta) odblokowywanie
    takich autoryzacji. Rozumiem, że tak właśnie jest w mBanku - może
    powinni o tym lepiej informować.
    --
    Krzysztof Hałasa