  • Data: 2003-01-20 21:48:07
    Temat: Re: mBank fundusze
    Od: w...@g...pl (WOJSAL) szukaj wiadomości tego autora

    Szanowny(a) Maciej napisal(a) Mon, 20 Jan 2003 18:41:51 +0000 (UTC):
    >In article <b0gcfn$g1a$1@wulkan.zso5.gda.pl>, WOJSAL wrote:
    >Szukam kompendium wiedzy na temat funduszy , oplacalnosci inwestowania.
    >Co polecacie??? Nie chodzi mi o podstawy takie co to jest fundusz,
    >rodzaje itd ale o samym sosobie doboru i inwestowania

    To nie jest takie proste doradzic w co inwestowac.
    Zalezy to bowiem od preferencji inwestora, jego
    sytuacji materialnej, psychiki, wiedzy na temat inwestowania itp

    Dlatego mozliwa jest sytuacja taka,
    ze inwestorowi A poradzilbym teraz zaryzykowac w kupno akcji,
    a inwestorowi B poradzilbym teraz trzymac sie z dala od akcji.

    Generalne zasady mozna tak sformulowac (pamietajac jednak o tym
    co napisalem wyzej):
    1. Ludzie mlodzi, z niewielkim kapitalem powinni inwestowac
    agresywnie (akcje, opcje, kontrakty).
    Oczywiscie przed takim inwestowaniem radzilbym
    zajrzec do literatury, poprobowac na sucho.
    2. Osoby starsze, majace juz pewien kapital powinny powoli
    odchodzic z gieldy.
    3. Rynek akcji, opcji, kontraktow, funduszy akcyjnych -
    to rynek duzych zyskow, ale tam rowniez sie traci.
    Jesli ktos nie potrafi
    pogodzic sie z utrata kapitalu, nie powinien
    inwestowac agresywnie.

    To tyle ogolnych zasad.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)