  • 1. Data: 2009-03-30 16:14:58
    Temat: mBank, eM+ - kiedy się kończy miesiąc?
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    Ostatniego dnia miesiąca, czy jest jakaś pułapka jak np. w ING ?
    Gdzie to stoi napisane?

    --

    Pzdr.
    bzd.

  • 2. Data: 2009-03-30 18:12:33
    Temat: Re: mBank, eM+ - kiedy się kończy miesiąc?
    Od: " aneczka.jedna" <a...@g...pl>

    zapytaj na forum mBanku http://www.mbank.pl/forum
    Jaka pułapka jest w ING

  • 3. Data: 2009-03-30 19:08:56
    Od: f...@o...pl

    On 30 Mar, 20:12, " aneczka.jedna" <a...@g...pl>
    wrote:
    > zapytaj na forum mBankuhttp://www.mbank.pl/forum
    > Jaka pułapka jest w ING
    >
    > --

    W mBanku kapitalizacja odsetek następuje w ostatnim dniu roboczym
    miesiąca, stąd też jeśli miesiąc kończy się w weekend to jest
    "krótszy" o 1 lub 2 dni, a % za te dni jest doliczany są do następnego
    miesiąca, który z kolei dla odsetek staje się '"dłuższy" :)

  • 4. Data: 2009-03-31 05:21:57
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    aneczka.jedna pisze:
    > zapytaj na forum mBanku http://www.mbank.pl/forum
    > Jaka pułapka jest w ING

    W OKO miesiąc kończy się bodajże 26-go :)

    --
    Tnx. Regards. Bzd.

  • 5. Data: 2009-03-31 05:25:33
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    f...@o...pl pisze:

> [...]
    > "krótszy" o 1 lub 2 dni, a % za te dni jest doliczany są do następnego
    > miesiąca, który z kolei dla odsetek staje się '"dłuższy" :)

    A przelew (drugi) z eMax+ ?
    Jeśli 1-go jest w niedzielę, a ja sobie wypłacę w minioną sobotę i drugi
    raz, następnego dnia, w niedzielę, już w innym miesiącu kalendarzowym -
    to za darmo, czy już za piątala?

    --
    Tnx. Regards. Bzd.

  • 6. Data: 2009-03-31 09:41:36
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "bzdreg" <b...@n...com> napisał w wiadomości

    > W OKO miesiąc kończy się bodajże 26-go :)

    Miesiąc to się kończy normalnie, natomiast cykl naliczania prowizji łamie
    się 28. dnia miesiąca.

  • 7. Data: 2009-03-31 10:41:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 12:08:56 -0700, fabian_05 napisał(a):

> [...]
    > o 1 lub 2 dni, a % za te dni jest doliczany są do następnego miesiąca,
    > który z kolei dla odsetek staje się '"dłuższy" :)

    Nieprawda. Odsetki są liczone w ostatnim dniu roboczym za *pełny*
    miesiąc. Bank zakłada przy tym, że do końca miesiąca nie nastąpią żadne
    zmiany salda na rachunku. Jeśli po naliczeniu odsetek takie zmiany
    nastąpią to odsetki są korygowane przy końcu następnego miesiąca. Nie
    następuje natomiast żadna korekta podatku od odsetek.

  • 8. Data: 2009-03-31 11:20:03
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > nastąpią to odsetki są korygowane przy końcu następnego miesiąca. Nie
    > następuje natomiast żadna korekta podatku od odsetek.

    Potwierdzam.

    Na forum mbanku niejednokrotnie można się natknąć na różnego rodzaju bzdury.
    W rzeczywistości przynajmniej na moich rachunkach działa to tak jak opisał
    jureq.

  • 9. Data: 2009-03-31 11:24:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> writes:

> [...]
    > nastąpią to odsetki są korygowane przy końcu następnego miesiąca. Nie
    > następuje natomiast żadna korekta podatku od odsetek.

    Nawet jak sie na ten weekend na koncie milion pojawi i od niego
    odsetki za dwa dni, to bez belki?

    MJ

  • 10. Data: 2009-03-31 11:32:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 13:24:19 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Nawet jak sie na ten weekend na koncie milion pojawi i od niego odsetki
    > za dwa dni, to bez belki?

    Belka będzie - w następnym miesiącu razem z odsetkami. Zresztą jest to
    metoda liczenia zgodna z ustawą o podatku od osób fizycznych.

    Chodziło mi raczej o wypadek gdy ktoś myśli: 31-ego w niedzielę wypłacę z
    eMax+ to nie przekroczę 2,49 odsetek i belki nie będzie. Niestety będzie.
    I nawet korekta odsetek w następnym miesiącu nie spowoduje jej zwrotu.