  • 1. Data: 2009-03-30 14:56:25
    Temat: Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej?
    Od: Krzysiek <k...@w...pl>

    Witam
    W grudniu 2008 zostalem okradziony poprzez przelew zdalny na koszt
    mojej karty Visa. Bank myslal 3 miesiace i wymyslil ze "dane osoby
    uczestniczacej w transakcji sa zgodne z Panskimi danymi, zawartymi w
    systemie Banku (zgodnosc danych imiennych i adresowych)." Przciez te
    dane musza byc zgodne zeby dokonac kradzieza za pomoca przelewu
    zdalnego! Poza tym interesujace jest to, ze sprawe zglosilem na
    Policje i oni jeszcze prowadza sledztwo a bank juz zakonczyl.
    Oczywiscie bede sie do nich odwolywal, ale zastanawiam sie czy warto
    gdzies jeszcze pisac? Kto (jaka instytucja) moze pomoc w takiej
    sprawie?

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 2. Data: 2009-03-30 14:59:29
    Temat: Re: Odrzucona reklamacja transakcji - I co dalej?
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > Oczywiscie bede sie do nich odwolywal, ale zastanawiam sie czy warto
    > gdzies jeszcze pisac? Kto (jaka instytucja) moze pomoc w takiej

    Jaki bank ?

    Jaka kwota ?

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2009-03-30 15:14:58
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Uzytkownik "Krzysiek" <k...@w...pl> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...
> [...]
    > Oczywiscie bede sie do nich odwolywal, ale zastanawiam sie czy warto
    > gdzies jeszcze pisac? Kto (jaka instytucja) moze pomoc w takiej

    po jakim czasie zglosiles reklamacje?

  • 4. Data: 2009-03-30 15:20:53
    Od: k...@w...pl

    On 30 Mar, 17:14, "zlotowinfo" <u...@g...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Krzysiek" <k...@w...pl> napisal w
    wiadomoscinews:7b90c159-9727-4410-a352-11ee185f28bf@
    w40g2000yqd.googlegroups.com...

    > po jakim czasie zglosiles reklamacje?

    Reklamacje zglosilem dwa dni po kradziezy.
    Bank BPH
    kwota: 999,58 Euro

  • 5. Data: 2009-03-30 16:11:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Krzysiek <k...@w...pl> writes:

> [...]
    > uczestniczacej w transakcji sa zgodne z Panskimi danymi, zawartymi w
    > systemie Banku (zgodnosc danych imiennych i adresowych)."

    Watpliwe, raczej "dane podane przez ta osobe". Nic z tego nie wynika.

    > Przciez te
    > dane musza byc zgodne zeby dokonac kradzieza za pomoca przelewu
    > zdalnego!

    Nie wiem co to jest przelew zdalny, ale obciazyc karte mozna bez
    podawania takich danych.

    Przyslali w ogole "wydruk dokumentu obciazajacego"?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 6. Data: 2009-03-30 19:15:10
    Od: k...@w...pl

    > Nie wiem co to jest przelew zdalny, ale obciazyc karte mozna bez
    > podawania takich danych.

    Przelew zdalny to przelew bez pinu i jakiej kolwiek weryfikacji.
    Potrzebny jest tylko numer karty i moje dane imie i adres
    zameldowania. Takie przelwy robi sie za pomoce kart kredytowych VISA i
    MASTERCARD.

    > Przyslali w ogole "wydruk dokumentu obciazajacego"?

    Tak przyslali ksero, ze podalem swoje imie, adres i numer karty.
    Twierdza ze przelalem pieniadze z pago.de (e-transakcje) na jakies
    konto w zakladach bukmacherskich.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-03-30 21:37:16
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 08:20:53 -0700 (PDT), k...@w...pl napisał(a):

    > Reklamacje zglosilem dwa dni po kradziezy.
    > Bank BPH
    > kwota: 999,58 Euro

    No to zasuwaj do prawnika.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 8. Data: 2009-03-30 22:13:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    k...@w...pl writes:

> [...]
    > Potrzebny jest tylko numer karty i moje dane imie i adres
    > zameldowania. Takie przelwy robi sie za pomoce kart kredytowych VISA i

    Podejrzane, nie ma czegos takiego. Moze byc obciazenie karty bez jej
    fizycznej (i/lub posiadacza) obecnosci. Pomijajac jakies tam kombinacje
    w USA i UK (i jeszcze moze jesli wydawca karty nie potrafi sprawdzic
    CVC2/CVV2, tak jest w USA, ale moze wszedzie, no i 3DS), to zgodnie
    z zasadami panujacymi w VISA/MC takie transakcje sa na wylaczne ryzyko
    sklepu. Takze wtedy, gdy podano wszelkie dane posiadacza karty, oraz gdy
    podano CVC2/CVV2.

    Wiec trzeba im ponownie moze oswiadczyc (w formie pisemnej), ze samemu
    sie tej transakcji nie przeprowadzalo, ani nikomu sie jej nie zlecalo
    itp, a karta byla caly czas w portfelu i nikt nie mial do nie dostepu
    (jesli tak bylo, oczywiscie). Bank nie moze obciazac klienta
    transakcjami fraudulentnymi (jest w ogole takie slowo?), jesli klient
    nie mial zadnej mozliwosci zapobiec takim transakcjom ani nie przyczynil
    sie do ich przeprowadzenia, w szczegolnosci jesli nie podawal numeru
    karty itd.

    Podanie prawidlowych danych posiadacza karty jest podejrzane, w praktyce
    oznacza to glownie wyplyniecie danych z jakiegos (innego) sklepu
    internetowego. Placiles cos ta karta wczesniej w sieci?

    > Tak przyslali ksero, ze podalem swoje imie, adres i numer karty.
    > Twierdza ze przelalem pieniadze z pago.de (e-transakcje) na jakies
    > konto w zakladach bukmacherskich.

    Nie da sie "przelac" pieniedzy z karty w taki sposob.
    To pago.de itp. mogl obciazyc karte. Do zadań pago.de (albo zakladow
    bukmacherskich) w takim przypadku powinno nalezec wykazanie, ze zrobil
    to na polecenie posiadacza karty - w praktyce nie da sie tego wykazac.

    Jaki to bank?

    Jesli ponowna reklamacja szybko nie pomoze, to ja bym poszedl z tym do
    jakiejs gazety, i moze tez bym zlozyl zawiadomienie o popelnieniu
    przestepstwa tym razem przez bank.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2009-03-31 06:16:30
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Jesli ponowna reklamacja szybko nie pomoze, to ja bym poszedl z tym do
    > jakiejs gazety, i moze tez bym zlozyl zawiadomienie o popelnieniu
    > przestepstwa tym razem przez bank.

    Jeżeli bank kolejny raz odrzuci reklamację to spróbowałbym
    rozstrzygnięcia przez arbitra bankowego...kwota jest odpowiednia.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2009-03-31 08:10:42
    Od: k...@w...pl

    > Jeżeli bank kolejny raz odrzuci reklamację to spróbowałbym
    > rozstrzygnięcia przez arbitra bankowego...kwota jest odpowiednia.

    Nie wiem czy arbitraż to odpowiednia strona, gdyż aby to miało sens to
    obie strony musza wyrazic cheć rozstrzygnięcia sporu przy pomocy
    arbitrazu. Bank to bank więc oni pewnie poweidza nie. Myslalem zeby
    uderzyc do UOKiK'u i KNF tylko nie wiem czy walic do nich od razu czy
    jeszcze probowac się odwolywać do banku. Poza tym w regulaminie który
    mi przekazano podczas wydawania karty jest §11 ust.10
    "Warunkiem przejęcia przez Bank odpowiedzialności za skutki finansowe
    utraty karty są:
    - niezwłoczne dokonanie zastrzeżenia karty,
    - złożenie przez Użytkownika pisemnego oświadczenia wskazującego
    nieuprawnione operacje,
    - zgłoszenie faktu kradzieży Karty policji kraju, na obszarze którego
    miało miejsce zdarzenie,
    - przedłożenie Bankowi oryginału potwierdzenia dokonania zgłoszenia
    kradzieży Karty, wydanego przez policję,"

    O innych warunkach w przytoczonym regulaminie nie ma mowy, więc jedyną
    stroną, która go łamie jest Bank BPH. W odpowiedzi na moja reklamacje
    nie udowodniono mi złamania ani jednego punktu z regulaminu.
    Ewidentnie próbują zrzucić winę na mnie. Tylko co ja mogę z bankiem?