  • 11. Data: 2005-09-28 21:45:26
    Temat: Re: mBank - dzwonia z zastrzezonego numeru?
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Wed, 28 Sep 2005 20:17:13 +0200, na pl.biznes.banki, MadziaMa w
    wiadomości <news:trmlj1hqm1va68dmp35af6f1bg3jmeidk1@4ax.com> napisał(a):

    > czy do kogos tez zadzwonil mbank z numeru zastrzezonego i to
    > FAKTYCZNIE BYL mbank?
    > a moze jakis pracownik mbanku zweryfikuje to?

    Też przerabiałem ten temat jakiś czas temu i poruszałem go nawet na tej
    grupie.
    Problem rozwiązałem (jak mi sie wydaje) zamawiając u operatora usługę
    ACR, czyli odrzucanie anonimowych połączeń.
    Jeśli dzwoni do mnie ktoś z zablokowaną prezentacja numeru, to
    połączenie jest odrzucane i dzwoniący słyszy komunikat o założonej
    blokadzie na połączenia anonimowe.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 12. Data: 2005-09-28 22:26:47
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    D napisał(a):

    > CITI rowniez dzwoni z zastrzezonego :)

    Jak i BZWBK oraz ING.

    Marek

  • 13. Data: 2005-09-28 23:13:25
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:trmlj1hqm1va68dmp35af6f1bg3jmeidk1@4ax.com grupowicz
    MadziaMa napisał:

    > Witam,
    >
    > Dostalem dzis telefon z mbanku, chcieli mi cos tam sprzedac - karte
    > kredytowa bodajze, oczywiscie poproszono mnie o autoryzacje.
    >
    > najciekawsze ze zadzwoniono z numeru zastrzezonego.
    >
    > czy mbank jest na tyle glupi, zeby dzwonic do klientow z numeru
    > zastrzezonego?
    >
    > przeciez to tworzy duza luke w systemie bezpieczenstwa
    > (social engeneering):

    Miałem taką sytuację w innym banku, nie wymienionym w tym wątku. Tylko tutaj
    spotkałem się z dwojaką postawą.
    Raz konsultanta zidentyfikowałem po nr wniosku internetowego, o który go
    zapytałem,a który nie był wrażliwą daną, ale znaną tylko mi i bankowi. Drugi
    raz było to nazwisko konsultantki. Twierdziła, że nawet 2 ostatnich cyfr
    mojego numeru klienta nie poda, bo procedury.A to by mi wystarczyło. Ale
    doszliśmy do wniosku, że oddzwonię do Banku i spytam o nazwisko, czy tam
    rzeczywiście pracuje, a ona zadzwoni ponownie za 10 minut. Oddzwoniłem i
    inny konsultant sprawdził w systemie, że rzeczywiście taka a taka osoba
    miała ze mną próbę kontaktu. Po ponownym telefonie przeprosiłem za moją
    nieufność, ale powiedziałem, że z kolei to są moje procedury :-).

    --
    S pozdravem,
    August

  • 14. Data: 2005-09-29 06:07:34
    Od: "max" <b...@b...pl>

    > przeciez to tworzy duza luke w systemie bezpieczenstwa
    > (social engeneering):
    > kazdy kto ma "gladka gadke" moze zadzwonic i przedstawic sie jako
    > pracownik mbanku i poprosic o zautoryzowanie sie klienta - dzieki temu
    > pozniej moze sam uzyc tych danych i np. wyczyscic konto klienta.

    majac twoje nazwisko i imie, adres itp jak ci konto wyczysci ?
    ba majac nawet ID i PIN do WWW co mu to daje ?

  • 15. Data: 2005-09-29 06:23:44
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Sep 2005 08:07:34 +0200,
    osoba podpisana: max <b...@b...pl>
    napisała:

    > majac twoje nazwisko i imie, adres itp jak ci konto wyczysci ?
    > ba majac nawet ID i PIN do WWW co mu to daje ?

    Ale jak zdobędzie hasło do telefonu, to może wykonać przelew via mLinka,
    mylę się ?
    KJ

    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y
    można nie mieć nawet żadnego sensownego argumentu, a dzięki odpowiedniej
    gestykulacji stworzyć poczucie wiarygodności.
    Puls Biznesu

  • 16. Data: 2005-09-29 08:52:18
    Od: "max" <b...@b...pl>

    > Ale jak zdobędzie hasło do telefonu, to może wykonać przelew via mLinka,
    > mylę się ?

    a kody jednorazowe ?

  • 17. Data: 2005-09-29 09:34:54
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > majac twoje nazwisko i imie, adres itp jak ci konto wyczysci ?
    > ba majac nawet ID i PIN do WWW co mu to daje ?

    Jeszcze nic, ale wystarczy, ze dopyta o telekod i już może wszystko.

    Ale tu nie o to chodzi, tylko o to
    że banki przeprowadzają identyfikację klientów
    dzwoniąc z zastrzeżonych numerów i w ten sposób
    "uczą ich" podawania swoich danych komukolwiek,
    kto zadzwoni i poda się za pracownika banku.
    Nic nie szkodzi, że nie pytają o wrażliwe dane,
    w ten sposób usypiają ostrożność klientów
    i ujmując rzecz statystycznie, prędzej czy później
    znajdzie się ktoś, kto tą uśpioną ostrożność wykorzysta
    do wyciągnięcia danych za pomocą których będzie mógł
    uzyskać swobodny dostęp do rachunku ofiary.

  • 18. Data: 2005-09-29 09:37:03
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > a kody jednorazowe ?

    a po co mu kody jednorazowe do operacji przez internet??

  • 19. Data: 2005-09-29 09:38:25
    Od: "max" <b...@b...pl>

    > Jeszcze nic, ale wystarczy, ze dopyta o telekod i już może wszystko.

    jaki telekod ?

  • 20. Data: 2005-09-29 09:49:34
    Od: "max" <b...@b...pl>

    > a po co mu kody jednorazowe do operacji przez internet??

    to jak zrobisz przelew na inne konto ?