  • 31. Data: 2005-02-01 13:27:35
    Temat: Re: mBank <---> VWBank
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Tomasz napisał(a):

    > Pozwolę się nie zgodzić, że jest to kompletna bzdura.
    > Może wyraziłem się zbyt skrótowo, chodziło mi o "godzinę przyjmowania
    > zleceń na daną sesję".
    > Powtórzę mBank ma najwcześniejszą "godzinę" i tym samym mam 100%
    > pewność, że przelew zostanie rozliczony już w ramach pierwszej sesji, co
    > daje z kolei bliską 100% pewność, że jeszcze tego samego dnia środki
    > zostaną zaksięgowane na koncie odbiorcy.

    Idąc tym tokiem myslenia, najlepiej byłoby gdyby bank kończył "zapisy"
    na daną sesję dzień wcześniej.

    Człowieku, znalazłeś WADĘ banku i prezentujesz to jako ZALETĘ.

    M.in. dlatego bank tak wcześnie zamyka przyjmowanie przelewów na daną
    sesję, żeby za nie zapłacić MNIEJ. Im bliżej sesji bank wyśle przelewy -
    tym więcej za nie zapłaci. Bank na Tobie OSZCZĘDZA a Ty się cieszysz.

    Podpowiem: to co przychodzi do KIR 1 sesją - 1 sesją wychodzi, to co
    przychodzi do KIR 2 sesją - 2 sesją wychodzi, to co przychodzi do KIR 3
    sesją - 3 sesją wychodzi (chyba że bank danej sesji nie obsługuje).
    Większośc jednak wysyła i pobiera wszystkie 3 sesje.
    Bo mam niejasne wrażenie, że nie jesteś tego świadom...

  • 32. Data: 2005-02-01 13:30:36
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > ... (widzę że razem z ST),
    Widzisz?
    To już nawet masz jakieś wizje?
    Łojojoj, to znaczy, że jest znacnie gorzej niż mogłem przypuszczać =:-O

    > Dobra rada na przyszłość: najpierw zapoznajcie się z tematem, zanim
    > zaczniecie podawać niesprawdzone (i nieprawdziwe) informacje. :]
    Chodzi o tą alergię (bo o niczym innym nie pisałem),
    czy raczej masz na myśli takie potworki:
    "Bzdura. mBank gwarantuje ci, że przelew złożony po 13:30 nie wyjdzie,
    a VWB -- tak." ?
    Mniejsza o to co chciałeś napisać ... wyszła bzdura.

  • 33. Data: 2005-02-01 13:42:28
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    1 Feb 2005 14:30:36 +0100, w <7...@n...onet.pl>, "S.T."
    <n...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > czy raczej masz na myśli takie potworki:
    > "Bzdura. mBank gwarantuje ci, że przelew złożony po 13:30 nie wyjdzie,
    > a VWB -- tak." ?
    > Mniejsza o to co chciałeś napisać ... wyszła bzdura.

    Od kogo jak od kogo -- od ciebie nie wymagam rozumienia tekstu :)

  • 34. Data: 2005-02-01 13:51:58
    Temat: Re: mBank <---> VWBank a moze inny bank np LUKAS
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Piotr_Kraków" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    > majątkiem. Z drugiej jednak strony jeżeli robimy na dzień kilka przelewów
    > w skali tygodnia (nie wspominając już o miesiącu) uzbiera się człowiekowi
    > całkiem pokaźna sumka. No ale cóż tak jak napisałem Seba my tego nie
    > zmienimy. Szkoda tylko, że pod względem opłat Mbank nie stara się gonić
    > konkurencji np. Lukas Bank czy VW gdzie opłaty za przelewy na dowolny
    > rachunek są za free. Pozdrawiam.

    i wlasnie dla tego zalozylem sobie teraz rachunek w VW, i niedawno dzwonili
    do mnie, a pewnie za jakis czas zaloze rachunek w Lukas Bank e-konto bo nie
    dosc ze bez oplata to zawsze mozna osobiscie porozmawiac z pracownikiem, a
    nie jak w innych tylko przez telefon i za kazdym razem z kim innym i nic oni
    nie wiedza, ze cos mialo byc zalatwione.
    Za tydzien jade zalozyc komus rachunek w Lukas i przy okazji zobacze jak to
    dziala.

    Jeszcze dodam ze w niektorych marmurkach jest tak ze wprzelewy sa za darmo i
    to za 6zl miesiecznie i nie wazne ile ich wykonamy.
    Wiec mBank zostawiam na razie jako glowne konto do SFI, mam nadzieje ze nie
    wniosa oplat za prowadzenie rachunku oraz za kart platnicze, chociaz
    ubezpieczenie kart jest platne, a z tego co widzialem w VW nie pobieraja
    oplat.

  • 35. Data: 2005-02-01 14:23:54
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Radoslaw P. wrote:

    > Z KIR-u wyjdą o tej samej godzinie, a o której bank docelowy odbierze i
    > zaksięguje to już inna sprawa.
    >
    > Choćby nie wiem jak Tomasz upierał się, że te z mBanku wyjdą prędzej, 'bo
    > prędzej zamyka sesję'. Widać ten typ tak ma.

    1. Odniosłem wrażenie, że transakcje są rozliczane zgodnie z kolejnością
    ich spływania do KIRu, tym samym większa szansa, że bank odbiorcy
    szybciej to odbierze i zaksięguje. Mogę się mylić, ale w praktyce
    sprawdziłem, iż środki przelewane do np. BPHu zlecane wcześnie rano z
    mBanku i VWBanku pojawiały się o różnych porach. Zazwyczaj te z mBanku
    były widziane wczesniej... Może przypadek, a jednak...
    To samo tyczyło się zakupów jednostek w FI.
    2. Czy istnieje zapis gwarantujący, że bank kończący przyjmowanie zleceń
    o 8, 9, czy 10. na pewno wyśle je na poranną sesje do KIRu i zostaną
    właśnie wtedy przetworzone?
    3. No i na koniec - Chodzi o większą szansę zadziałania przeze mnie
    gdyby coś poszło nie tak. Jakieś problemy techniczne, błędy... ;-)
    Ponadto mogę wcześnie rano wygenerować potwierdzenie przelewu i wysłać
    je faksem.

    Generalnie jednak i tak (koszty) robię 99% przelewów z VWBanku, a tylko
    te "ważniejsze" (m.in. US, ZUS, mandat...) z mBanku.

    Jak dotąd ten system się sprawdza.

    Tomek

    PS. Czy ktoś zna zapis do której godziny należy zlecać przelew aby data
    zlecenia była widoczna na przelewie (data płatności, tj.złożenia
    zlecenia)? Nie chodzi oczywiście o fizyczną datę przelewu. ;-)
    W mBanku można do 24.00, a w VWBanku nikt tego nie wie...

  • 36. Data: 2005-02-01 14:32:18
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Seba_Fan wrote:
> [...]
    > wniosa oplat za prowadzenie rachunku oraz za kart platnicze, chociaz
    > ubezpieczenie kart jest platne, a z tego co widzialem w VW nie pobieraja
    Ubezpieczenie jest bezpłatne (Visa Classic - ładna czarna).
    [Wiesz o tym, że ubezpieczenie nie dot.transakcji internetowych? Poza
    tym mają durną zasadę: jak odkryjesz błąd na wyciągu to musisz i tak
    zapłacić a oni gwarantują Ci rozpatrzenie reklamacji do 90 dni! Wrrrrr...]

    Widzę, że robisz to co ja. :-)
    Ponadto jeszcze do wypłat gotówkowych w bankomatach (steruję kwotą),
    oraz płatnościach US i ZUS (konto firmowe).

    Tomek

  • 37. Data: 2005-02-01 14:46:59
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    > Idąc tym tokiem myslenia, najlepiej byłoby gdyby bank kończył "zapisy"
    > na daną sesję dzień wcześniej.
    Hmmm, poszedłeś dobrą drogą ale skręciłeś na manowce... ;-)

    > Człowieku, znalazłeś WADĘ banku i prezentujesz to jako ZALETĘ.
    Zaletą jest to, że trafi to na pewno (z dużo większym
    prawdopodobieństwem niż gdzie indziej) na sesję poranną.
    Wadą, że zlecenia muszą być złozone do 6 rano, a nie o późniejszych
    godzinach jak w innych bankach.
    Każdy medal ma 2 strony.
    W odróżnieniu od zagorzałych fanów VWBanku, czy mBanku, mnie nie łączy z
    nimi żaden sentyment. Liczą się określone cechy obu banków, które
    wykorzystuję dla swoich potrzeb. :-)

    > M.in. dlatego bank tak wcześnie zamyka przyjmowanie przelewów na daną
    > sesję, żeby za nie zapłacić MNIEJ. Im bliżej sesji bank wyśle przelewy -
    > tym więcej za nie zapłaci. Bank na Tobie OSZCZĘDZA a Ty się cieszysz.
    Możliwe, że zaoszczędza, ale co z tego? Ma do tego prawo.
    Nie prowadzę dysputy filozoficznej, a tylko oceniam istniejące fakty pod
    kątem jak je wykorzystać dla własnych celów.
    W tym przypadku dla mnie liczy się niezawodność i pewność, że trafi to
    najwcześbiej do KIRu, czyli na poranną sesje.

> [...]
    > sesją - 3 sesją wychodzi (chyba że bank danej sesji nie obsługuje).
    > Większośc jednak wysyła i pobiera wszystkie 3 sesje.
    Założyłeś, że Bank zamykajacy rozliczenia bliżej zamknięcia porannej
    sesji _na_pewno_ wyśle niezawodnie na poranną sesję KIRu.
    Nic bardziej błędnego...
    To co ma miejsce zazwyczaj czasem może nie wystarczyć...

    Tomek

  • 38. Data: 2005-02-01 14:51:29
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    Witam,

    Starałem się traktować Twoje teksty z powagą, godną lepszej sprawy, ale
    skoro robisz sobie kabaret i idziesz w zaparte...

    Pozostaje mi więc rzec: "Panu już dziękujemy. ;-)" i spuścić zasłonę
    milczenia.

    Życzę dalszych sukcesów!

  • 39. Data: 2005-02-01 14:52:00
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 01 Feb 2005 15:23:54 +0100, w <cto3dr$k84$1@achot.icm.edu.pl>, Tomasz
    <t...@p...fm> napisał(-a):

    > 1. Odniosłem wrażenie, że transakcje są rozliczane zgodnie z kolejnością
    > ich spływania do KIRu, tym samym większa szansa, że bank odbiorcy
    > szybciej to odbierze i zaksięguje. Mogę się mylić, ale w praktyce

    Dlatego napisałem, że ten link z nbp portal raczej wprowadza w błąd niż
    wyjaśnia.

    > 2. Czy istnieje zapis gwarantujący, że bank kończący przyjmowanie zleceń
    > o 8, 9, czy 10. na pewno wyśle je na poranną sesje do KIRu i zostaną
    > właśnie wtedy przetworzone?

    Nie, nie ma żadnego. Jest wprost przeciwnie -- każdy bank daje sobie do 3 dni
    robocznych.

> [...]
    > gdyby coś poszło nie tak. Jakieś problemy techniczne, błędy... ;-)
    > Ponadto mogę wcześnie rano wygenerować potwierdzenie przelewu i wysłać

    W VWB możesz potwierdzenie wydrukować już gdy przelew zostanie przetworzony
    przez ich system (nawet gdy nie opuści murów VWB).

  • 40. Data: 2005-02-01 14:56:33
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 01 Feb 2005 15:46:59 +0100, w <cto4p5$p79$1@achot.icm.edu.pl>, Tomasz
    <t...@p...fm> napisał(-a):

    > Zaletą jest to, że trafi to na pewno (z dużo większym
    > prawdopodobieństwem niż gdzie indziej) na sesję poranną.

    Widzę że wychodzisz z założenia, że bzdura często powtarzana staje się prawdą
    :). Jest akurat wprost przeciwnie -- zlecając przelew o godz. 7:00 w mBanku
    trafi on na II sesję, a w VWB -- na pierwszą (godzinę podałem orientacyjnie,
    gdyby znowu jakiś S.T. nie zrozumiał ;) ).

> [...]
    > Nic bardziej błędnego...
    > To co ma miejsce zazwyczaj czasem może nie wystarczyć...

    No to zapoznaj się z godzinami sesji wychodzących.