  • 1. Data: 2005-09-06 19:19:45
    Temat: [mBank - SFI] - otwarcie rejstru dla funduszu dla którego mam już otwarty rejestr
    Od: Pies Pankracy <p...@b...pl>

    Witam,

    Pytanie do osób, które już, być może, to przerabiały:

    Dawno temu (jakieś 2 lata wstecz) założyłem rejstr i wykupiłem jednostki
    w funduszu powierniczym DWS Euroobligacji. Zrobiłem to poprzez biuro
    maklerskie PKO BP (bo tak mi było po drodze) i do dziś mam tam pewną
    kwotę pieniędzy. Ponieważ kilka dni temu uruchomiłem sobie w mBanku SFI,
    to teraz chciałbym tam widzieć swoje dotychczasowe oszczędności
    zgromadzone w funduszu DWS Euroobligacji.
    Mam więc takie pytanie: Czy jeśli otworze teraz w SFI rejestr dla tego
    funduszu (innej opcji w mBanku nie ma) i wpłacę powiedzmy 100 PLN, to
    czy będę widział sumę bierzącej wpłaty i starych oszczędności, czy też
    tylko nowo-wpłaconą kwotę?

    Dziękuję, pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-09-06 19:20:44
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

> [...]
    > funduszu (innej opcji w mBanku nie ma) i wpłacę powiedzmy 100 PLN, to
    > czy będę widział sumę bierzącej wpłaty i starych oszczędności, czy też

    Tylko nową. To będzie nowy rejestr.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 3. Data: 2005-09-06 19:31:29
    Od: Pies Pankracy <p...@b...pl>

    > Tylko nową. To będzie nowy rejestr.

    Trudno trzeba będzie z tym jakoś żyć :-)

    Dzieki za odpowiedź.

  • 4. Data: 2005-09-07 08:19:53
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Pies Pankracy wrote:

> [...]
    > funduszu (innej opcji w mBanku nie ma) i wpłacę powiedzmy 100 PLN,
    > czy będę widział sumę bierzącej wpłaty i starych oszczędności, czy

    Siała mBaba...., ale mDziad coś jednak kiedyś podpowiedział: :-)))

    "Sprytnie można zrobić to tak, że zakładamy w mBanku jakiś rejestr w
    funduszu X, idziemy do starego dealera i składamy zlecenie konwersji
    na ten fundusz X ( musi być inny niż ten który mamy) podając numer
    rejestru. Przy odrobinie szczęścia kaska przepłynie nam do mBanku."

    pzdr

  • 5. Data: 2005-09-07 10:08:03
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > na ten fundusz X ( musi być inny niż ten który mamy) podając numer
    > rejestru. Przy odrobinie szczęścia kaska przepłynie nam do mBanku."

    To tylko półśrodek i to bez gwarancji sukcesu.
    A co najbardziej istotne ujęte jest w nawiasie - nie można
    skonwertować starego rejestru np przywołanego tu wcześniej
    DWS Euroobligacji na DWS Euroobligacji w mBanku,
    Trzeba skonwertować na _inny_ z funduszy DWS,
    Dopiero później można kolejną konwersją przenieść środki
    na docelowy rejestr DWS Euroobligacji w mBanku.
    To już prościej (jak ktoś się uprze) dokonać odkupienia
    a następnie zakupu jednostek już przez mBank.
    'Twój' sposób ma sens jeśli chcesz konwertowac jednostki
    i niejako przy okazji przerzucić je do SFI.

  • 6. Data: 2005-09-07 10:45:07
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    S.T. wrote:
> [...]
    :-)))

> [...]
    > a następnie zakupu jednostek już przez mBank.
    > 'Twój' sposób ma sens jeśli chcesz konwertowac jednostki
    > i niejako przy okazji przerzucić je do SFI.

    Skonwertować na np. DWS pieniężny do SFI, a nastepnie już w SFI
    spowrotem do DWS Euroobligacji. Strata (lub zysk) niewielki, a
    chodzi chyba przecież o ucieczkę przed "belkowym" która miałaby
    miejsce w przypadku odkupienia i ponownego nabycia?

    pzdr

  • 7. Data: 2005-09-07 10:47:41
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    _Mark_ wrote:
    [..]

> [...]
    > chodzi chyba przecież o ucieczkę przed "belkowym" która miałaby
    > miejsce w przypadku odkupienia i ponownego nabycia?

    Tutaj też ma - sprawdzone empirycznie. Więc nie dawaj takich rad :->
    KJ

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
    http://strony.aster.pl/kjonca/#f4y

  • 8. Data: 2005-09-07 10:50:24
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > chodzi chyba przecież o ucieczkę przed "belkowym" która miałaby
    > miejsce w przypadku odkupienia i ponownego nabycia?

    Jeśli sądzisz, że konwersja w jakikolwiek sposób
    chroni przed belkowym, to jesteś niestety w błędzie.

  • 9. Data: 2005-09-07 11:07:19
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    S.T. wrote:

    > Jeśli sądzisz, że konwersja w jakikolwiek sposób
    > chroni przed belkowym, to jesteś niestety w błędzie.

    :-((

    pzdr