  • 1. Data: 2004-02-04 11:52:51
    Temat: mBank,Multibank i KIR
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Pojaeiają się głosy co jakiś czas że przelewy mBank<->Multibank idą via
    KIR.

    Wszystkim którzy tak twierdzą proponuję zrobienie prostego eksperymentu.

    Potrzebny będzie dostęp do konta w mBanku oraz do konta w Multibanku.

    1. Logujemy się ok 8 rano do swojego konta w mBanku
    2. zlecamy przelew na konto w Multi (czuli "na II sesję")
    3. o 12 z minutami logujemy się na konto w Multibanku (czli po "I
    sesji")
    4. cieszymy się przelanymi z mBanku pieniędzmi.

    KJ

    --
    If fifty million people say a foolish thing, it's still a foolish thing.
    -- Bertrand Russell

  • 2. Data: 2004-02-04 12:59:34
    Temat: Re: mBank,Multibank i KIR
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Kamil Jonca <k...@p...onet.pl> wrote:

    > 1. Logujemy się ok 8 rano do swojego konta w mBanku
    > 4. cieszymy się przelanymi z mBanku pieniędzmi.

    I?

    --
    Przemysław Maciuszko
    Hodowla kotów szkockich 'Z Kampinosu*PL'

  • 3. Data: 2004-02-04 13:24:02
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    In news:slrnc21n8j.o44.kjonca@kjonca.kjonca.bogus,
    Kamil Jonca <k...@p...onet.pl> typed:

> [...]
    > "I sesji")
    > 4. cieszymy się przelanymi z mBanku pieniędzmi.

    Niczego nie dowiodles. Zacznijmy od poczatku. ZTCP to MultiBank
    i mBank (stan na dzis) maja sesje rozliczeniowe w tych samych
    godzinach.

    Zgodnie z tym:
    http://www.multibank.pl/multibank/faq.jhtml?fid=3082
    &path=3077

    Robiac 1) w porze o ktorej piszesz, powodujesz 2), wspomniana
    2ga sesja ma miejsce o 9.55 - tak wiec nie widze powodu czemu
    pieniadze nia wyslane nie mialyby zdarzyc na pierwsza sesje
    "wchodzaca" (3). Jestesmy w punkcie wyjscia. Nie ma dowodu ze
    MultiBank/mBank/BRE rozlicza sie w innych godzinach niz w tzw
    "KIRowskich" - i pozostaje nadal sporne czy rozliczenie "ma
    miejsce" w centrum rozliczeniowym BRE czy przechodzi przez
    KIR. Bo ze odbywa sie to w/g "normalnego" harmonogramu to nie
    ma zadnych watpliwosci.

    --
    Oświadczenia/Informacje: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na
    adres użyty do/podczas wysłania tej wiadomości. Adres zwrotny

  • 4. Data: 2004-02-04 13:36:07
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Feb 2004 14:24:02 +0100,
    osoba podpisana: Maciej 'AbrahaM' Piotrowski <n...@c...barg.cy>
    napisała:
> [...]
    > MultiBank/mBank/BRE rozlicza sie w innych godzinach niz w tzw
    > "KIRowskich" - i pozostaje nadal sporne czy rozliczenie "ma
    Ale ja nie chciałe tego dowodzić. Pomyśl tylko. Niech ten zlecony
    przelew _pójdzie przez KIR_.
    Co wtedy? Poszedlby II sesją. A to oznacza, że w Multi _nie znalazłby_
    się przed księgowaniem drugiej sesji przychodzącej.
    Gdzie jest błąd w tym rozumowaniu ?

    > miejsce" w centrum rozliczeniowym BRE czy przechodzi przez
    > KIR. Bo ze odbywa sie to w/g "normalnego" harmonogramu to nie
    > ma zadnych watpliwosci.

    KJ

    --
    Remember: Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.
    -- Dave Butler

  • 5. Data: 2004-02-04 16:59:32
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    In news:slrnc21ta6.o44.kjonca@kjonca.kjonca.bogus,
    Kamil Jonca <k...@p...onet.pl> typed:

> [...]
    > Co wtedy? Poszedlby II sesją. A to oznacza, że w Multi _nie
    > znalazłby_ się przed księgowaniem drugiej sesji przychodzącej.

    W tym ze zakladasz iz przelew ktory wychodzi "2ga wychodzaca"
    musi wejsc "2ga wchodzaca". Moim zdaniem jesli sie zalapie na
    odpowiednie przedzialy czasowe(co uwazam ze jest mozliwe) to
    wyslany "2ga wychodzaca" wejdzie "1sza wchodzaca"

    I w ten sposob znowu jestesmy w punkcie wyjscia.

  • 6. Data: 2004-02-04 17:15:58
    Od: "KK" <n...@n...com>

> [...]
    > odpowiednie przedzialy czasowe(co uwazam ze jest mozliwe) to
    > wyslany "2ga wychodzaca" wejdzie "1sza wchodzaca"

    Jak w KIR przelew, który wszedł na drugą sesję może wyjść
    pierwszą???????????????

    KK

  • 7. Data: 2004-02-04 17:31:23
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka_org.pl>

    On Wed, 4 Feb 2004 18:15:58 +0100, "KK" <n...@n...com> wrote:

    >Jak w KIR przelew, który wszedł na drugą sesję może wyjść
    >pierwszą???????????????

    No dobra. Po prostu - przelewy nie ida przez KIR, za to wsad do
    przetwarzanai jest tworzony razem z wsadem do KIR-u. Ot, cała
    tajemnica.

    W efekcie aby pieniądze trafiły z jednego BRE do drugiego BRE musi
    zostać wygenerowany wsad do KIR-u. W efekcie przelewy te są dokonywane
    tuż przed sesjami wychodzącymi.
    Ot, i tyle.
    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2004-02-04 17:31:27
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    In news:bvr9cg$b19$1@news.polbox.pl,
    KK <n...@n...com> typed:

    > Jak w KIR przelew, który wszedł na drugą sesję może wyjść
    > pierwszą???????????????

    Juz raz pisalem - jesli 2ga wychodzaca ma miejsce (p)o 9.55 zas
    pierwsza wchodzaca (p)o 12.00 to czemu ma nie wejsc pierwsza ??

  • 9. Data: 2004-02-04 17:39:24
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Feb 2004 17:59:32 +0100,
    napisała:
> [...]
    > odpowiednie przedzialy czasowe(co uwazam ze jest mozliwe) to
    > wyslany "2ga wychodzaca" wejdzie "1sza wchodzaca"
    Do KIR-u ? Przypuszczam że wątpię; oczywiście, jest to możliwe. Meteoryt
    tez nam może na głowę spaść.
    KJ

    --
    Q: How do you shoot a pink elephant?
    A: Twist its trunk until it turns blue, then shoot it with

  • 10. Data: 2004-02-04 18:29:07
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 04 Feb 2004 18:31:23 +0100,
    osoba podpisana: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka_org.pl>
    napisała:

    > No dobra. Po prostu - przelewy nie ida przez KIR, za to wsad do
    > przetwarzanai jest tworzony razem z wsadem do KIR-u. Ot, cała
    > tajemnica.
    No i właśnie to chciałem wykazać. Nic więcej. :-)
    Wreszcie ktoś zrozumiał.

    KJ

    --
    People who make no mistakes do not usually make anything.