  • 1. Data: 2003-04-24 07:16:32
    Temat: mBank KK - oprocentowanie - czy nie dziwne ?
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    czy oprocentowanie nie dziwi was ?
    zawsze wydawało mi się, że najniższe oprocentowanie kredytu powinna mieć
    najdroższa karta, a tymczasem w mBanku

    VE - 17%
    VC - 19%
    VG - 24%

    dla porównania Multi ma:

    VC - 27%
    VG - 25%
    VP - 23%

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2003-04-24 07:35:23
    Temat: Re: mBank KK - oprocentowanie - czy nie dziwne ?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    plusz wrote:
> [...]
    > zawsze wydawało mi się, że najniższe oprocentowanie kredytu powinna
    > mieć najdroższa karta, a tymczasem w mBanku

    A popatrz z drugiej strony. VE bedzie dostepna dla szerszego grona
    klientow (studenci, osoby z mnejszymi dochodami i takie tam). Czesc z
    nich bedzie wolalo miec taka karte i w niej sie zadluzac niz posiadac
    debet w koncie (studentom na przyklad tak debetu nie dadza...).
    mBank pojdzie wiec na mase i ilosc nie na "jakosc" - zauwaz, ze jest
    to jedna z pierwszych (powiedzmy po PKO BP druga) ofert, ktora KK daje
    osobom mniej zamoznym. A jak sie okazuje w Polsce duza czesc ludzi
    leci na debecie w koncie - dla nicjh taka oferta bedzie calkiem
    interesujaca - bo tansza niz np debet w Pekao SA. Co wiecej - czesc
    moze _istotnie_ zaczac zadluzac sie na karcie (w posostalych
    przypadkach ludzie unikaja tego jak ognia przynajmniej od pierwszego
    razu ;)

    Roznica pomiedzy Multibankiem a mBankiem byc moze dla frona pbb nie
    istnieje, ale dla zwyklego klienta sa to (jesli im sie nie popieprza
    nazwy) dwa rozne banki - pseudo konkurencja. Taka pasta Colgate i
    Colodent (czy jak ta tansza sie nazywa). Ta sama pasta, ale inne
    pozycjonowanie i cena - tylko po to, zeby poszerzyc rynek zbytu i dac
    zludna mozliwosc wyboru.

    A mBank ostatnio obnizyl wiekszosc stop procentowych kredytow - byc
    moze przekroczyl mase krytyczna (niedlugo bedzie mal 400 tysiecy
    klientow) wiec czas realizowac zyski - i to sposobem najlepszym -
    obnizajac radykalnie oprocentowanie kredytow.
    W obnecnej chwili inne banki nie moga sobie na to pozwolic - ich marza
    odsetkowa z 7-8 procent spad - a ludzie coraz bardzie zmuszeni sa
    liczyc - wiec policza, ze wziecie kredytu w mBanku im sie oplaca.
    Zwykla KK VE - to taka karta na probe - jesli sie spodoba - wezma
    debet w koncie.
    Co do wyzszego oprocentowana lepszych kart, to ja srtawiam teze, ze
    pewnie zobaczyli, ze klienci mBanku sa cwani i splacaliby od razu -
    korzystajac na przyklad z debetu (bo ich na to stac) - wiec wiedza, ze
    nie zarobia za duzo - a jak juz zarabiac to lepiej (wiecej).

  • 3. Data: 2003-04-24 07:37:22
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Krzysiek wrote:
    > Jak z wyplatami z bankomatow, czy bezplatny okres 54 dni obejmie
    > tak jak w innych bankach tylko transakcje bezgotowkowe?

    he, he - a jak myslisz?

  • 4. Data: 2003-04-24 07:43:51
    Od: Szymon Marjanski <s...@p...onet.pl>

    Thu, 24 Apr 2003 09:16:32 +0200 "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>
    wrote:

    > czy oprocentowanie nie dziwi was ?
    > zawsze wydawa?o mi si?, ?e najni?sze oprocentowanie kredytu powinna mie?
    > najdro?sza karta, a tymczasem w mBanku
    >
    > VE - 17%
    > VC - 19%
    > VG - 24%
    >

    > dla porównania Multi ma:
    >
    > VC - 27%
    > VG - 25%
    > VP - 23%

    Nie dziwi. Jak kogos stac na droga karte to moze tez zaplacic wysokie
    odsetki :-)

    Szymon

  • 5. Data: 2003-04-24 08:02:16
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl> wrote in
    message news:b883tv$9fp$1@news.onet.pl...
    > A popatrz z drugiej strony. VE bedzie dostepna dla szerszego grona
    > nie zarobia za duzo - a jak juz zarabiac to lepiej (wiecej).

    niezła teoria akademicka :)))))))

    ciekawe czy w liście jest błąd czy to rzeczywista oferta :))
    no i ciekawe jakie były ich rzeczywiste intencje :)

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2003-04-24 08:09:39
    Od: "Krzysiek" <K...@w...pl>

  • 7. Data: 2003-04-24 08:16:23
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    plusz wrote:
> [...]

    To dotyczylo VC i VG kredytowych. Wydaje mi sie, ze uzytkownicy mBanku
    sa na tyle cwani, zeby nie korzystac na tych karatach z kredytu
    (oprocentowanie), tylko od razu bedasplacac cala sume. Dlatego - jak
    juz sie zdecyduja - to mBank dowala im wyzsze oprocentowanie niz na
    elektronce.

    > ciekawe czy w liście jest błąd czy to rzeczywista oferta :))
    > no i ciekawe jakie były ich rzeczywiste intencje :)

    a co w mojej teorii jest zle?? ;)
    Oferta ma byc taka - poczytaj forum mBanku

  • 8. Data: 2003-04-24 08:21:48
    Od: g...@l...mm.pl (Grzegorz Dabrowski)

    Amra napisal:

    > a co w mojej teorii jest zle?? ;)
    > Oferta ma byc taka - poczytaj forum mBanku

    czyli wychodzi na to, ze mBankowa kredytowa VE to po prostu overdraft,
    ktorego mBank nie mial dotychczas w swojej ofercie, w dodatku z
    platnym dostepem (koszt karty)

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 9. Data: 2003-04-24 08:47:25
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Grzegorz Dabrowski wrote:
    > czyli wychodzi na to, ze mBankowa kredytowa VE to po prostu
    > overdraft, ktorego mBank nie mial dotychczas w swojej ofercie, w
    > dodatku z platnym dostepem (koszt karty)

    Tendencje na zachodzie -> brak kredytu w koncie, kredyt na KK.
    I wlasnie na to wychodzi - bank zarabia na wydaniu karty, na tym, ze
    zdobedzie kolejnych klientow, no i ze przy takim oprocentowaniu duza
    czesc osob chetniej sie zadluzy - na zasadzie supermarketu - duzy
    obrot maly zysk.
    A pzy okazji dzieki corss-sellingowi cos tam mu sie wepchnie ;)

  • 10. Data: 2003-04-24 09:19:52
    Od: g...@l...mm.pl (Grzegorz Dabrowski)

    Amra napisal:
    > Tendencje na zachodzie ->> brak kredytu w koncie,

    ale za to dostep do taniego kredytu lub pozyczki hipotecznej

    > kredyt na KK.

    to na biezace wydatki;

    > I wlasnie na to wychodzi - bank zarabia na wydaniu karty,

    i na prowizjach od karcianych zakupow; zawszec to lepiej niz
    umozliwiac korzystanie z overdraftu w formie gotowkowej

    > na tym, ze zdobedzie kolejnych klientow, no i ze przy takim
    > oprocentowaniu duza czesc osob chetniej sie zadluzy

    i na malych limitach bedzie mogla sobie przetrenowac "petle
    zadluzenia" - mysle, ze taka edukacja bardzo sie przyda

    > [...] A pzy okazji dzieki corss-sellingowi cos tam mu sie wepchnie
    > ;)

    np. bezplatne eKonto z bezplatna VE ;)

    Pozdrawiam, Grzegorz