  • 21. Data: 2003-01-10 09:26:26
    Temat: Re: mBank Express - Nowy program do mBanku
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maciej napisał:

    >Jezeli osoby piszace takowe programy przekonaja innych o bezpiecznym
    >prowadzeniu tranzakcji przez uzytkownikow wowczas dopiero odniosa sukces!

    Moment! O ile w przypadku programu Radka program przechowywał hasła oraz
    w pełni obsługiwał połączenie, o tyle tutaj mamy do czynienia z nakładką
    na IE, która potrafi odczytać treść przelewu. Nie pobiera to haseł
    jednorazowych, a jedynie ewidenjonuje przelewy. Cóż więc może się stać?

    Jak w innym wątku pisałem o ryzyku wynikającym z przesyłania pocztą
    elektroniczną wyciągów, to zostałem okrzyknięty paranoikiem. Tutaj mamy
    do czynienia z ewidencjonowaniem danych księgowych. Równie dobrze musisz
    zaufać PKPiR, że nie wysyła Twoich danych w świat.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 22. Data: 2003-01-10 09:33:28
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Tadeusz Golebiowski napisał:

    >Zajmujemy się tworzeniem oprogramowania blisko 14 lat i z tego firma się
    >utrzymuje.
    >Czy mądrym posunięciem byłoby tworzenie trojana i oficjalne jego promowanie?
    >Bardziej obawiałbym się programów, które niepostrzeżenie zostały
    > "przemycone" do mojego systemu niż programu, o którym autor oficjalnie mówi
    >i może odpowiedzieć na każde pytanie i wątpliwości.

    Myślę, że Tadeusz ma rację. Krzyczycie o bezpieczeństwie, a niech każdy
    se poluka jakie programy ma zainstalowane w systemie?
    Ile różnych miniprogramików? A ile trojanów? Coś co mówi, że łączy się
    oficjalnie z mBankiem podejżewacie od razu o niecne zamiary?
    A ilu z Was używa super shackowanego PowerGG? A skąd wiecie, że ta
    popularna, lecz nielegalna aplikacja, nie przesyła autorom/komukolwiek
    stosownych informacji?

  • 23. Data: 2003-01-10 09:35:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Thornel napisał:

> [...]
    >brakowało.
    >Wygląda na to, że jak nie będę robił przelewów i płacił kartą, to grosiki na
    >koncie pozostać powinny, bo skoro firma z tradycjami, to i pewnie na
    >klientach i opinii jej zależy.
    >Bezpieczne połączenie jest, firewall nie wykrył żadnych wysyłek, a po
    >zalogowaniu zawsze mogę zmienić hasło i zobaczyć co będzie dalej. Ewentualne
    >próby logowania do konta system pokaże, więc nic nie powinno umknąć mojej
    >uwadze.
    >Niech więc będzie, że będę pierwszym, który zaryzykował.

    hihihi ja już od tygodnia ,,ryzykuję'' i jakoś wciąż mam to samo na
    koncie :-)

  • 24. Data: 2003-01-11 00:53:49
    Od: "Jakub Berent" <j...@l...com.p1>

    > firewall nie wykrył żadnych wysyłek

    Otóż to! Aplikację można przetestować bez umiejętności programowania
    i dostępu do źródeł. Wystarczy na gateway'u odpalić sniffer i dokładnie
    przeanalizować połączenia towarzyszące użytkowaniu serwisu transakcyjne-
    go mBanku.

    Pozdrawiam,
    --
    Jakub Berent

  • 25. Data: 2003-01-11 09:48:15
    Od: " " <g...@N...gazeta.pl>

    Thornel <p...@n...poczta.onet.pl> napisał(a):

    > Bezpieczne połączenie jest, firewall nie wykrył żadnych wysyłek,

    A u mnie od razu firewall (ZA Pro) wywala, że program chce się łączyć z
    Internetem gdy otwieram okno logowania z Mbankiem. Najprawdopodobniej nie
    jest to nic groźnego, ale jeżeli jest choćby mimimalne ryzyko podejrzenia
    ID/hasła, nie zdecyduję się na używanie programu. Poza tym nie mam gwarancji -
    mimo nawet najszczerszych zapewnień producenta o jego nieszkodliwosći - że
    ktoś nie podpiął sie pod ich serwer i że nie ściągnąłem nieco zmodyfikowanej
    wersji programu... Albo że nieuczciwy pracownik firmy umieścił tam trochę
    kodu tylko dla siebie...

  • 26. Data: 2003-01-11 12:04:39
    Od: Maciej <m...@N...poczta.fm>

    In article <avop8v$dh$1@news.gazeta.pl>, wrote:

> [...]
    > wersji programu... Albo że nieuczciwy pracownik firmy umieścił tam trochę

    Pytanie teraz nasuwa sie same. Kiedy mozna w 100% zaufac osobie ktora chce
    sie przysluzyc i udostepnic dany program?
    Moze powinna zostac w mBanku powolana komisja ktoraby monitorowala cos
    takeigo i sprawdzala i czuwala nad bezpieczenstwem? W oogle czy mBankowi w
    oogle zalezy zeby propagowac i zachcecac do korzystania z dodatkowych nie
    swoich aplikacji?
    Kolo sie zamyka ...

  • 27. Data: 2003-01-11 14:27:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Jakub Berent" <j...@l...com.p1> writes:

> [...]
    > i dostępu do źródeł. Wystarczy na gateway'u odpalić sniffer i dokładnie
    > przeanalizować połączenia towarzyszące użytkowaniu serwisu transakcyjne-

    Falsz.
    Po pierwsze, takie programy uzywaja SSL, wiec sniffer (ktory mozna odpalic
    niekoniecznie na routerze (ktory nazywasz gatewayem, jak rozumiem) pokaze
    tylko adres drugiej strony i nic wiecej.
    Wazniejsze jest jednak to, ze aplikacja moze zachowywac sie roznie, np.
    trojan moze wysylac nielegalne informacje tylko w okreslonych warunkach.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 28. Data: 2003-01-12 01:59:44
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > (...) Osobiście wypróbowałbym Twój program, ale konta w mBanku nie używam już do
    > bieżących rozliczeń, a raczej do oszczędzania (...)

    A można to wiedziec jakiz to bank zaskarbił sobie twoje wzgledy ? ... domyślam sie że
    daje lepsze potwierdzenia wykonania transakcji
    ? ;))

    Sark

  • 29. Data: 2003-01-12 06:34:06
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:avqiau$n6a$1@news.onet.pl, Sark wrote:
    > Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A można to wiedziec jakiz to bank zaskarbił sobie twoje wzgledy ? ...

    Do rozliczeń używam konta Lukas Pro ze względu na wygodny (w mojej ocenie)
    system kontrahentów i zleceń stałych oraz okresowych.

    > domyślam sie że daje lepsze potwierdzenia wykonania transakcji ? ;))

    Nigdy nie korzystałem, ale podobno oferuje pieczętowane za złotówkę.
    Póki co nie zawiodły mnie jeszcze wydruki ramki ze szczegółami operacji.

    --
    Robert