  • 1. Data: 2003-05-06 21:49:02
    Temat: lokata
    Od: "Robert" <p...@i...net.pl>

    panowie gdzie najlepiej ulokowac gotowke okolo 20 tys
    dziekuje za powazne wskazowki

  • 2. Data: 2003-05-06 22:00:48
    Temat: Re: lokata
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Robert wrote:
    > panowie gdzie najlepiej ulokowac gotowke okolo 20 tys
    > dziekuje za powazne wskazowki

    Jesli moge dac wskazowke:
    1) przejrzyj lokaty w Bankier.pl
    2) Zainteresuj sie jakims funduszem lub obligacjhami

  • 3. Data: 2003-05-07 19:41:43
    Od: "Dżony Bigut" <d...@N...gazeta.pl>

    Robert <p...@i...net.pl> napisał(a):
    > panowie gdzie najlepiej ulokowac gotowke okolo 20 tys
    > dziekuje za powazne wskazowki

    myślę, że panie też mogłyby całkiem nieźle coś doradzić:) ale do rzeczy:

    To zależy jak długo chcesz lokować te środki i czy chcesz mieć je na żądanie
    i czy możesz poczekać z ich "odzyskaniem". Poza tym ważne jest też czy chcesz
    z góry wiedzieć jaki będziesz miał zysk (stabilny ale raczej niski) czy
    wolisz zwiększyć ryzyko (równiesz utraty części kapitału) ale mieć możliwość
    potencjalnie więszych zysków. Lokaty odradzam (zwłaszcza te o zmiennym
    oprocentowaniu) a jeśli już krótki (do kilku m-cy) termin to raczej któryś
    rachunków w bankach wirtualnych np. eMax w mBanku lub Plus Konto w VW Bank
    Direct. Na kilka m-cy środki możesz też ulokować np. w obligacje banku Pekao
    (rentowność to około 4,65% w skali roku) lub Millennium (dla 20 tys to 4%) a
    zyski te są zwolnione od podatku. Pewny zysk, wyższy niż na lokacie można
    uzyskać przez obligacje skarbu państwa ale inwestycja jest już dłuższa (od 2
    lat a zysk powyżej 5%). Jest też rozbudowana oferta funduszy inwestycyjnych
    ale ich zyskowność jest bliżej niekreślona (fundusz nie daje gwarancji zysku
    poza tym pobiera prowizje za zarządzanie) i nie jest ro raczej inwestycja
    krótkoterminowa ale w dłuższej perspektywie fundusz może wypracować nawet
    sporo wyższy zysk niż tradycyjne formy lokowania w bankach.

    Pozdrawiam
    Dżony Bigut

  • 4. Data: 2003-05-08 07:40:05
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Robert" <p...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    > panowie gdzie najlepiej ulokowac gotowke okolo 20 tys
    > dziekuje za powazne wskazowki

    na jak długo i jaka ma być możliwość awaryjnego wycofania środków ?
    jaki poziom bezpieczeństwa cię interesuje ?

    to podstawowe pytania

    --
    pozdrawiam
    plusz