  • 11. Data: 2019-09-25 22:50:13
    Temat: Re: który bank daje zwrot za zakupy (kartą)?
    Od: Robert Sierant <b...@x...pl>

    > Promo jest na pół roku - ale, póki co, co pół roku jest nowa edycja - ja korzystam
    już z drugiej, więc klikaj "zamknięcie konta" ;>
    > Bardzo tajemnicze i ukryte są te promo, ale OIDP udało mi się znaleźć regulamin...
    Tylko nie pamiętam, czy przez google... Hmm, na pewno było tak, że reklamowałem
    niezaliczone transakcje wykonane, ale nierozliczone w danym miesiącu - a akurat mi
    tych do pełnej nagrody zabrakło - i dostałem odpowiedź, że w regulaminie nowej edycji
    już uwzględnia się datę transakcji - i chyba dostałem wtedy oba regulaminy - ale
    wypłatę uzupełnili.

    no to się pochwalę, że korzystam już 3 lub nawet 4 raz z tej promocji w
    Mille, za każdym razem dyspozycja zamknięcia konta, jak zadzwonią to
    mówię wprost, że zamykam, gdyż skończył mi się moneyback

    póki co za każdym razem proponowali odnowienie promocji na kolejne 6 m-cy

    --
    pozdrawiam
    RobertS

    https://finansowewariacje.wordpress.com/

  • 12. Data: 2019-09-26 09:49:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-09-25 o 22:50, Robert Sierant pisze:

> [...]
    > mówię wprost, że zamykam, gdyż skończył mi się moneyback
    >
    > póki co za każdym razem proponowali odnowienie promocji na kolejne 6 m-cy

    A pilnują limitu rocznego na moneyback w milku (limit ustawowy braku
    opodatkowania)?
    Bo już chyba na ten rok ten limit wyczerpałem, i nie wiem, czy walczyć o
    kolejne. :D

    --
    Pete

  • 13. Data: 2019-09-26 10:26:08
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2019-09-24 o 21:57, ToMasz pisze:
    > witam
    > kiedyś millenium dawał  3% zwrotu za zakupy blikiem. czy jest jakiś bank
    > który ma taką ofertę (nie koniecznie blikeim)? JAkie ewentualne warunki
    > trzeba spełnić?

    T-mobilebankowe daje 25zł za 500 zł obrotu

    *W przypadku Konta Premium Premia jest naliczana maksymalnie przez 6
    kolejnych miesięcy kalendarzowych, począwszy od miesiąca, w którym
    została wypłacona po raz pierwszy i pod warunkiem, że Klient w danym
    miesiącu dokona Transakcji na kwotę minimum 500 zł (transakcje nie mogą
    zostać anulowane). Kwota należnego zwrotu wynosi 25 PLN w danym
    miesiącu. Aby utrzymać prawo do wypłaty zwrotu w kolejnych miesiącach
    należy posiadać przynajmniej jeden aktywny Produkt kredytowy. Promocją
    może zostać objęty wyłącznie jeden rachunek. Szczegóły w Regulaminie
    Promocji ,,Zwrot za zakupy dla Klientów T-Mobile Usługi Bankowe". Aby
    wziąć udział w Promocji, należy skontaktować się z Infolinią pod numerem
    19 506, lub przystąpić do promocji w Placówce T-Mobile Usługi Bankowe
    bądź wysłać wiadomość z chęcią przystąpienia do Promocji w Bankowości
    Internetowej. Pozostałe opłaty i prowizje wskazane są w Taryfie Opłat i
    Prowizji.

    Marcin "lolekanabolek"

  • 14. Data: 2019-09-26 11:02:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 26 września 2019 09:49:19 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > A pilnują limitu rocznego na moneyback w milku (limit ustawowy braku
    > opodatkowania)?
    > Bo już chyba na ten rok ten limit wyczerpałem, i nie wiem, czy walczyć o
    > kolejne. :D

    Ale w czym problem, najwyżej PITa przyślą.
    Warto też zajrzeć w regulaminy, tam zawsze jest o podatku - i ZTCP to ostatnio zwykle
    jest napisane, że nagroda jest po prostu zwolniona z podatku dochodowego - nic o tych
    760zł nie ma, więc może przepisy się zmieniły?
    Bo bywały i takie regulaminy, gdzie stało, iż bank w razie potrzeby ufunduje
    dodatkową nagrodę pieniężną na podatek - albo że po prostu funduje i ten podatek
    płaci, czy trzeba czy nie...

  • 15. Data: 2019-09-26 11:58:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Ale w czym problem, najwyżej PITa przyślą.

    W tym (regulamin moneyback 5% visa impresja):
    "Łączna wysokość nagród ,,Moneyback" wypłaconych w danym roku
    kalendarzowym nie może przekroczyć kwoty 760,00 PLN"

    > Warto też zajrzeć w regulaminy, tam zawsze jest o podatku - i ZTCP to ostatnio
    zwykle jest napisane, że nagroda jest po prostu zwolniona z podatku dochodowego - nic
    o tych 760zł nie ma, więc może przepisy się zmieniły?

    Pytanie co jest w regulaminie tego dodatkowego moneyback

    > Bo bywały i takie regulaminy, gdzie stało, iż bank w razie potrzeby ufunduje
    dodatkową nagrodę pieniężną na podatek - albo że po prostu funduje i ten podatek
    płaci, czy trzeba czy nie...

    W przypadku moneyback 5% impresja, jeśli ustawa się zmieni to bank
    pobierze podatek z karty

    --
    Pete

  • 16. Data: 2019-09-26 14:58:31
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 26 września 2019 11:58:32 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    > W tym (regulamin moneyback 5% visa impresja):
    > "Łączna wysokość nagród ,,Moneyback" wypłaconych w danym roku
    > kalendarzowym nie może przekroczyć kwoty 760,00 PLN"

    To inna sprawa - po prostu ograniczenie rocznej wysokości moneybacku, tak jak przy
    tym "antyzamykaniowym" jest max. 360zł, po max. 30+30zł miesięcznie.
    Względy podatkowe to tylko wymówka ;)

    zwykle jest napisane, że nagroda jest po prostu zwolniona z podatku dochodowego - nic
    o tych 760zł nie ma, więc może przepisy się zmieniły?

    > Pytanie co jest w regulaminie tego dodatkowego moneyback

    Raczej zacznij od przepisów prawa - czyli jakie nagrody się sumują, żeby ew. ponad te
    760zł wyskoczyć.
    Czy dotyczy to nagród w jednej promocji, czy też w promocjach tego samego podmiotu -
    czy też może wszystkich takich nagród otrzymanych przez danego podatnika w ciągu
    roku?

    Czy podobnie jak z darowiznami - od jednego obcego można dostać bez podatku max.
    4902zł w sumie przez okres 5 lat. Ale można dostać po te 4902zł od 1000 obcych i
    podatku nie zapłacisz - w ten sposób działają np. "społecznościowe" wymiany walut.

  • 17. Data: 2019-09-26 16:11:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    > To inna sprawa - po prostu ograniczenie rocznej wysokości moneybacku, tak jak przy
    tym "antyzamykaniowym" jest max. 360zł,

    Na początku roku nie było takiego ograniczenia - stąd zrobiłem prawie
    całe 760.

    po max. 30+30zł miesięcznie.
    > Względy podatkowe to tylko wymówka ;)

    Nie sądzę.
    Odpada cała papierkowa robota z pitami do US w przypadku wyższej nagrody.

> [...]
    - czy też może wszystkich takich nagród otrzymanych przez danego podatnika w ciągu

    HGW, stąd moje pytanie, może ktoś już wytestował :D

> [...]
    podatku nie zapłacisz - w ten sposób działają np. "społecznościowe" wymiany walut.

    j.w.
    --
    Pete

  • 18. Data: 2019-09-26 18:43:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 26 września 2019 16:11:19 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    przy tym "antyzamykaniowym" jest max. 360zł,

    > Na początku roku nie było takiego ograniczenia - stąd zrobiłem prawie
    > całe 760.

    E tam, jest takie od lat.
    A, miałem się zapytać i zapomniałem - w którym to z tych sklepów poszło te 15
    tysięcy? Chyba że to alfa i robiłeś remont materiałami z leroy-merlin ;>

    > po max. 30+30zł miesięcznie.
    >
    > Nie sądzę.
    > Odpada cała papierkowa robota z pitami do US w przypadku wyższej nagrody.

    No to właśnie bank się tak tłumaczy z ograniczana wysokości nagród, że to niby
    łatwiej dla klienta. Ja tam wolę większą nagrodę, podatek od niej zapłacę, czemu nie,
    nagroda i tak za darmo - a wpisanie w jedną pozycję PIT jednej liczby to naprawdę nie
    jest problem - resztę przeliczy komputer.

  • 19. Data: 2019-09-27 10:14:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    przy tym "antyzamykaniowym" jest max. 360zł,

    > E tam, jest takie od lat.

    Ale max 360 czy 760 bo się pogubiłem.

    > A, miałem się zapytać i zapomniałem - w którym to z tych sklepów poszło te 15
    tysięcy? Chyba że to alfa i robiłeś remont materiałami z leroy-merlin ;>

    Zakupy, za które Citi niedawno zaczął kasować 8% prowizji ;)

> [...]
    nagroda i tak za darmo - a wpisanie w jedną pozycję PIT jednej liczby to naprawdę nie
    jest problem - resztę przeliczy komputer.

    Ale to bank ma problem, bo musi wypełnić i wysłać pita do klienta i jego
    US (wcześniej musi o to zapytać klienta, co dodatkowo komplikuje sprawę).

    --
    Pete

  • 20. Data: 2019-09-27 11:33:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 27 września 2019 10:14:03 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

    przy tym "antyzamykaniowym" jest max. 360zł,

    > Ale max 360 czy 760 bo się pogubiłem.

    760zł rocznie to od dawna ograniczenie rocznego moneybacku na KK impresja/alfa milka
    (i też ZTCP visa gold perfect eurobanku czy turbokarty z santander consumer). Wynika
    to z ograniczeń podatkowych - albo wynikało, a teraz udają, że jest tak dalej.

    A 360zł jako 6(miesięcy)*2("kanały" - 5% za blik, 2 % za KD)*30zł(max. miesięczny
    zwrot z "kanału") to max. co można dostać, jeśli się w milku zagrozi zamknięciem
    konta. I z niczego innego to nie wynika.
    Aha, nie ma też problemu, żeby takie 2 promocje w roku złapać :)

    tysięcy? Chyba że to alfa i robiłeś remont materiałami z leroy-merlin ;>

    > Zakupy, za które Citi niedawno zaczął kasować 8% prowizji ;)

    Hmm, aleś zagadkę zadał... Hazard? revolver? Poczta?
    Ale te kategorie nie dają moneybacku na KK milka impresja i alfa - te KK dają 5%, ale
    tylko w wybranych sklepach (a impresja w carrefour nawet nie na konto, tylko w formie
    e-bonu i to za zakupy jedynie powyżej MWZ).
    Chyba że o innej karcie mówisz.

> [...]
    > US (wcześniej musi o to zapytać klienta, co dodatkowo komplikuje sprawę).

    Zapytać można od razu przy przystępowaniu do promocji - tak robi np. kanrot aliora.
    Więc wymówki, wymówki - bank będzie tłumaczył się jak może z tego, że mniej daje ;>